Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #1 Skrevet 1. mars 2015 Hvem ber man egentlig i konfirmasjon? Vi har så liten familie på begge sider.. Ser at mange bruker 25000 + bare på selskapet. Hvor mange gjester har dere?    Anonymous poster hash: fc087...d9b
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #2 Skrevet 1. mars 2015 Dem man vil.  Vi har ikke konfirmasjonsklare barn helt ennå, men vil nok invitere cirka de samme som vi har hatt i navnefestene. Det har vært 50-50 slekt og venner. Vi har mange venner som er oss nærmere enn store deler av slekten, og da er det naturlig å inkludere disse også i familiens høytidsdager. For oss, that is.  Vi har hatt rundt førti gjester i hver navnefest, det vil nok også bli cirka likt. Anonymous poster hash: 97fbf...b71
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #3 Skrevet 1. mars 2015 Vi ber besteforeldre, oldeforeldre, tanter, søskenbarn og faddere. Mannen har ei søster, jeg en bror, barna har to søskenbarn. Så blir ikke så veldig mange. Men det blir hyggelig. Om du skal ha det ute blir det fort dyrt. Vi tenkte kanskje middag ute og kaffe hjemme.  Anonymous poster hash: e0e81...86f
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #4 Skrevet 1. mars 2015 Vi ber barnets nærmeste familie, besteforeldre, tanter, onkler og søskenbarn, da blir det 20-25 gjester. Holder i massevis det, blir så koselig så. Anonymous poster hash: 57ace...ef3
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #5 Skrevet 1. mars 2015 Mannen har svært liten familie, i grunnen ingen, så det blir gjester nesten bare fra min side.  Det vil si at det blir invitert som til en utvidet bursdag, og da blir det ca 30 - 35 personer, tenker jeg. Anonymous poster hash: b46d8...b96
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #6 Skrevet 1. mars 2015 Ok, men da er det kanskje ikke så gæli her da😊 Føler bare at "alle" blir over 50 stk i selskapet.. Vi blir nok max 20.. (Jeg kan be mine tanter og onkler - det er mange, men da blir det liksom bare for å fylle på...) Vi er veldig få i familien altså. (Barnet har ett sett med besteforeldre og en onkel med samboer, ingen søskenbarn..)  Vi har to barn, og det er noen år til konfirmasjon, men det slo meg plutselig at vi også blir få på sånne store dager!  Anonymous poster hash: fc087...d9b
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #7 Skrevet 1. mars 2015 Ok, men da er det kanskje ikke så gæli her da😊 Føler bare at "alle" blir over 50 stk i selskapet.. Vi blir nok max 20.. (Jeg kan be mine tanter og onkler - det er mange, men da blir det liksom bare for å fylle på...) Vi er veldig få i familien altså. (Barnet har ett sett med besteforeldre og en onkel med samboer, ingen søskenbarn..)  Vi har to barn, og det er noen år til konfirmasjon, men det slo meg plutselig at vi også blir få på sånne store dager!  Anonymous poster hash: fc087...d9b Dette var HI.    Anonymous poster hash: fc087...d9b
mams1979+2små Skrevet 1. mars 2015 #8 Skrevet 1. mars 2015 Tenker at det sikkert er like hyggelig når man ikke er så mange..
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #9 Skrevet 1. mars 2015 Her blir det faktisk ikke konfirmasjon. Jeg og far har store konflikter oss i mellom, så han kjøper ut barnet for å ikke konfirmere seg. Konfirmanten tror overhodet ikke på gud, og vil ikke konfirmere seg borgerlig. Da synes jeg og, det er greit at hun ikke konfirmerer seg. Får jeg det til skal jeg og barnet reise til New York sammen, for å feire. Så inviterer vi den bittelille familien vår hjem på tapas og kaker. For å feire ikke konfirmasjonen. Anonymous poster hash: 5f999...beb
aanonym Skrevet 1. mars 2015 #10 Skrevet 1. mars 2015 Besteforeldre, tanter, onkler, søskenbarn + en nær familie, det blir 35 stk. Vi har booket middag på et hotell, fordi vi ikke har plass hjemme og at vi ikke har noen som kan lage mat, servere etc. Det blir ca 14000-15000 for selve middagen. I tillegg kommer kaker og servering gjennom helga til de tilreisende som kor hjemme hos oss. Regner med det kommer på totalt ca 20000.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #11 Skrevet 1. mars 2015 Besteforeldre, tanter onkler, faddere, unge søskenbarn, de som naturlig blir med foreldrene. Søskenbarn på 30 år som vi aldrig ser er dey ikke naturlig å invitere. Dersom besteforeldre lever blir vi max 15 stk.  Anonymous poster hash: 678a4...09e
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #12 Skrevet 1. mars 2015 Dessuten bir 2 tanter med familie i oslo. Tviler på de tar med hele familien sin og kommer heilt til tr.heim for å delta noen timer i en konfirmasjon på en søndag..... dyrt vettu.  Anonymous poster hash: 678a4...09e
Giss Skrevet 1. mars 2015 #13 Skrevet 1. mars 2015 Man gjør det som man selv vil! I min slekt er konfirmasjoner som regel små familiefester med ekstra god mat og fine presanger. Jeg vet om flere andre som gjør det på samme måte. Dekker opp og pynter opp hjemme og har det av slekt og venner med som det er plass til/man har lyst å ha med. 12-22 stk. ca. En konfirmasjon trenger ikke å koste 30000 på samme måte som et bryllup ikke trenger å koste 100000. Det kan bli veldig spesielt og fint likevel.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #14 Skrevet 1. mars 2015 Min eks har dobbelt så stor familie som meg, vi blir 35 stk med store og små. Våre søsken er faddere så det blir ingen ekstra der. Dattera mi kommer til å be 3-4 venninner også, de har forskjellige konfirmasjonsdatoer. Så vi har regnet med ca 40 stk (inkludert oss).  Vi har leid et lokale og vi lager koldtbordet selv. Har regnet på det og alt, inkludert leie, pynt etc, vil komme på max 10000kr.  Anonymous poster hash: a95a6...5f9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå