Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #1 Skrevet 1. mars 2015 Tenker å løpe 4-5 dager i uka. Målet er å klare å løpe en mil. Noen med gode tips? Hvor lang tid tror dere jeg vil bruke på å klare å løpe hele veien? Hva motiverer deg? Anonymous poster hash: f550c...94f
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #2 Skrevet 1. mars 2015 Du må løpe sakte nok i starten! Jeg var sånn som ville gi på, og endte opp med blodsmak i munnen og vondt i hals/lungeområde og gav dermed opp flere ganger. Da jeg endelig skjønte at jeg måtte sette ned tempoet gikk det mye bedre selv om jeg følte meg litt tåpelig der jeg i starten jogget i sted bare hakket fortere enn når jeg gikk fort En pulsklokke kan være greit for å finne passe tempo i starten. Jeg ville heller ikke løpt så mye i starten, du kan risikere å overbelaste føttene og da måtte helt slutte en periode. Begynn med 2-3 dager i uken, og invester i skikkelige sko! Det er alfa omega. Ellers er det greit å finne seg runder. Begynn med en runde på 2-3 km dersom du har det, og så øker du gradvis til en lenger runde. Du vil merke at kondisen forbedrer seg veldig fort, mens det tar lenger tid å bygge muskler. Jeg vil råde deg til å trene litt styrke ved siden av slik at kroppen tåler belastningen av å løpe langt. Anonymous poster hash: adf9a...a78
*Nøtta* Skrevet 1. mars 2015 #3 Skrevet 1. mars 2015 Jeg vil råde deg til å begynne med å gå raskt noen uker før du begynner å jogge sakte og deretter stige gradvis i lengder etter hvert som du kjenner kondisen komme.
Gjest Gul stjerne Skrevet 1. mars 2015 #4 Skrevet 1. mars 2015 Du finner løpeoppskrifter på nettet, det er bare å søke og finne et program som kan passe deg. Og ta til deg rådet fra hun som ber deg ta det rolig i begynnelsen og trene opp kroppen.
Gjest Sekretøsa Skrevet 1. mars 2015 #5 Skrevet 1. mars 2015 Last ned en app som heter c25k. Helt genial! Forteller når du skal gå og når du skal løpe. Tok meg 5 uker fra utrent til å løpe 20 minutter uten pause.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #6 Skrevet 1. mars 2015 Jeg begynte også å løpe uten å ha trent noe særlig i det hele tatt. For meg var det å gå langt og jogge litt innimellom - tok det helt med ro og passet på å fylle spotifyen min med god joggemusikk. Motivasjonen for å gå ut var i begynnelsen det at jeg skulle ha alenetid og bare kose meg og høre på musikk. Passet på å ikke ta i for mye for jeg ville ha gode turer i begynnelsen. Tok vel et par turer i uka i begynnelsen og har siden jogget ca to eller tre ganger i uka. Har også hatt lange opphold, men utrolig hvor fort formen kommer igjen når jeg har vært i god form for ikke så lenge siden Jogging er det beste jeg har begynt med - man slipper å dra noe sted og forholde seg til treningstider. Man stikker rett og slett ut når man har mulighet og så kan man velge selv hvor lenge man skal være ute. Liten tid - litt kortere, men intensiv økt, bedre tid - lang og roligere økt. Tar alltid på ltt på slutten for å få pusha meg skikkelig en gang i løpet av turen - det ble en vane at det ble på slutten, for jeg var redd at turen tilbake ville bli lang om jeg tok den underveis Har forresten også tatt styrke etter løpingen, ikke hver gang, men ofte for å stramme litt opp også. Lykke til!! Anonymous poster hash: 2f767...a6a
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #7 Skrevet 1. mars 2015 Tusen takk for svar! Kjenner jeg blir motivert! Starter prosjekt " Bli i form og få igjen gnisten" i morgen:) Vil gjerne høre fra flere. Anonymous poster hash: f550c...94f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå