Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #1 Skrevet 1. mars 2015 Jeg prøver meg på en genser til jenta mi...har nå strikket ferdig bolen og skal felle 6 m i hver side, 3 på hver side av merket...Men hvordan feller jeg? To og to m sammen, eller løs m og ta over? Uansett; Hvordan gjør jeg det med den ene masken som blir igjen, hvis dere skjønner hva jeg mener...? Etter felling blir det jo en m til overs som ikke skulle vært der...? Takknemlig for svar! Anonymous poster hash: 576b8...762 Anonymous poster hash: 576b8...762
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #2 Skrevet 1. mars 2015 Ingen?? Anonymous poster hash: 576b8...762
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #3 Skrevet 1. mars 2015 http://www.garnstudio.com/lang/no/video.php?id=122 Alt kan googles Anonymous poster hash: 5fa6e...b8d
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #4 Skrevet 1. mars 2015 Men det jeg lurer på er hvordan jeg feller til ermehull... Anonymous poster hash: 576b8...762
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #5 Skrevet 1. mars 2015 Jeg bruker å felle slik: strikk fram til ermehull. Strikk videre, men ta første m i ermehullet over den neste. (Strikk disse maskene løst) Gjør dette til alle maskene er felt og strikk videre til neste ermehull. Fell tilsvarende der. Når du har den siste maska på pinnen, så kutter du tråden og drar den gjennom maska. Håper du forstår hva jeg mener. Anonymous poster hash: 70a18...dd8
Iiiiik Skrevet 1. mars 2015 #6 Skrevet 1. mars 2015 Jeg pleier å sette de seks maskene på en tråd i stedet for å felle, da slipper jeg at det blir for stramt. Når genseren er ferdig, er det seks masker på en tråd i bolen og seks masker på en tråd i ermet, disse syr jeg sammen med maskesting. Hvis du vil felle, begynner du med de tre maskene på slutten av omgangen og feller deretter seks masker som den over beskriver.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #7 Skrevet 1. mars 2015 Å, det var lurt! Prøver det, jeg... Anonymous poster hash: 576b8...762
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå