Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #1 Skrevet 1. mars 2015 Foruten høyt blodtrykk og proteiner i urinen, hvilke symptomer hadde dere? Jeg har brått fått veldig hovne fingre, så hovne at de er vonde å bøye, mye hodepine og kvalme. Skal til legen til uken, men er redd det kan være svangerskapsforgiftning. Er i uke 36 Anonymous poster hash: 81518...d06
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #2 Skrevet 1. mars 2015 Dersom dette er kommet brått, skal du gå til legen i dag! Ikke vent. Svangerskapsforgiftning kan komme veldig brått, og kan i verste fall være svært farlig for både deg og barnet. Jeg ville tatt meg en tur på legevakten eller føden for å få målt proteiner i urinen og BT nå med en gang. Pannehodepine og kvalme er subjektive symptomer på svk.forgiftning. Da jeg hadde dette med mitt første barn hadde jeg perfekt blodtrykk og ingen proteiner i urinen på kontroll på en torsdag, men veldig mye vann i kroppen (klarte nesten ikke å gå, kunne ikke bøye fingrene osv). Jeg fikk beskjed om å være obs, og da jeg fikk hodepine på søndagen samme uke reiste vi på legevakten. Plutselig hadde jeg +2 på proteiner og BT på 160/120 og det bar rett til sykehuset og innleggelse. Fødselen ble igangsatt dagen etter og alt gikk veldig fint. Lykke til Anonymous poster hash: 75829...5b6
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #3 Skrevet 1. mars 2015 Foruten høyt blodtrykk og proteiner i urinen, hvilke symptomer hadde dere? Jeg har brått fått veldig hovne fingre, så hovne at de er vonde å bøye, mye hodepine og kvalme. Skal til legen til uken, men er redd det kan være svangerskapsforgiftning. Er i uke 36 Anonymous poster hash: 81518...d06 Jeg ville nok ringt observasjonspost for gravide og bedt om å komme inn for en sjekk. HAdde dine symptomer, men ødem i ansikt og ben mer enn fingrer. Anonymous poster hash: 7f163...19d
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #4 Skrevet 1. mars 2015 De siste to og en halv ukene gikk jeg opp ti kilo. Jeg hadde litt høyt og innimellom stigende blodtrykk i ca 3 uker før jeg ble lagt inn til observasjon. Da jeg ble lagt inn fikk jeg blodtrykksenkende. Men trykket fortsatte å stige. Da jeg ved siden av høyt blodtrykk fikk vondt i magen og hodet ble det bestemt keisersnitt, og at barnet måtte plutselig ut innen 30 minutter. Dette var 7,5 uker før termin. Andre gangen fikk jeg ikke like høyt blodtrykk så det eneste som skjedde den gangen var at fødselen ble igangsatt to uker før termin. Jeg fikk beskjed om at jeg måtte ha epidural på grunn av blodtrykket, og det var noen tilstede under hele fødselen. Anonymous poster hash: 9aa5f...3f7
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #5 Skrevet 1. mars 2015 Ingen andre symptomer. Men det har ingen betydning for deg. Ta en sjekk på føden i dag, du. Anonymous poster hash: e5b1e...260
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #6 Skrevet 1. mars 2015 Mye vann i kroppen, smerter under ribbeina, ubehag, synsforstyrrelser. Anonymous poster hash: b4459...fa4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå