Gå til innhold

Dere som bruker menskopp. Hvor gamle er dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare 40 åringer som bruker sånt?

Anonymous poster hash: 51846...b27

Videoannonse
Annonse
Skrevet

28 år.

Anonymous poster hash: bf009...4cb
Skrevet

25. Har brukt menskopp i tre år :)

Anonymous poster hash: 5432a...2d2

Skrevet

33, brukt siden jeg var 28.

Skrevet

24

Anonymous poster hash: 8c06e...fd9
Skrevet

Jeg venter min i posten snart. Er 26.

Anonymous poster hash: 079bc...d6f

Skrevet

Jeg vurderer å skaffe. Har skjedefremfall, og tamponger sklir innimellom ut. Kommer det til å funke, da?

Anonymous poster hash: 5fbf3...6c4

Skrevet

Er 39, og ga opp svineriet raskt. Takke meg til tamponger.

Anonymous poster hash: 94b79...86b

Skrevet

38. Aldri prøvd, det høres skikkelig heslig ut

Anonymous poster hash: 0901c...df7

Skrevet

Men hvordan vet jeg hvilken type jeg skal kjøpe? Leste at det fantes forskjellige lengder på de.

Anonymous poster hash: aac5c...489

Skrevet

Hvordan er det å sette den inn? Går det Ann å gjøre det feil?

Anonymous poster hash: dc6a8...cd2

Skrevet

Hvis du setter den riktig skal du ikke kjenne den i det hele tatt. Tror faktisk det ligger en del på YouTube!

Anonymous poster hash: 3484b...a1d

Skrevet

Nei da holder jeg meg heller til en tampong eller bind som suger "driten" opp. Ser for meg at det bare er gris med sånn kopp,æsj :(

Anonymous poster hash: 132e0...cb3

Skrevet

21

Anonymous poster hash: 708b3...d29

Skrevet

29 og skal bestille meg når siste svangerskapet er ferdig

Skrevet

Jeg er skeptisk til kopp selv, men ikke av de grunner som andre her oppgir. Synes det er rart at så mange har et såpass "unaturlig" forhold til sin egen kropps funksjoner må jeg si. Kan ikke helt se at en menskopp er så mye eklere enn tamponger egentlig (når man faktisk har satt seg inn i hvordan en menskopp faktisk fungerer i stedet for å bestemme seg for at det er ekkelt uten å vite hva man snakker om mener jeg...). 

Bruker for øvrig bind selv, inntil videre, men vurderer stadig å prøve ut en menskopp en gang. 

Anonymous poster hash: e4617...26a
Skrevet

Men blir det ikke mye søl, spesielt når den skal tømmes/byttes?

Anonymous poster hash: 13d71...d33
Skrevet

Er 32. Har brukt den et par år.

Anonymous poster hash: 0a9a9...acc

Skrevet

Men blir det ikke mye søl, spesielt når den skal tømmes/byttes?

Anonymous poster hash: 13d71...d33

Nå vet ikke jeg, for jeg har som nevnt over aldri prøvd menskopper, men jeg tror folk som er skeptiske, og synes det er ekkelt "med alt sølet" sterkt overvurderer hvor mye blod som faktisk kommer når man har mens. Visste du at gjennomsnittlig mengde blod som kommer i løpet av en menstruasjon er et sted mellom 30 og 80 ml? Totalt i løpet av alle dagene altså. Så er det en del døde celler og vevsvæske i tillegg, som gjør inntrykket av at det er mye mer blod større. Jeg snakker nå om normalmengder. Blør man mer enn dette, så er man utenfor normalområdet, og sannsynligvis av de som også bør vurdere å ta jerntilskudd. Det er ikke sikkert at menskopp er ment for disse damene, så jeg ser bort fra de (sånn bare for å unngå en masse svar om at "jeg blør MYE mer enn det der altså"). 

En slik kopp har ganske stor kapasitet, så jeg tror at det for det første skal ekstremt mye til at det skulle "renne over" der inne når man har den satt inn (gitt at man klarer å sette den inn på riktig måte, og det er nok en treningssak). 

Så kan man jo se på hva man må gjøre når man skal bytte en tampong feks: dra i snora og trekke den ut, sørge for at den ikke dingler for mye rundt og dermed avgir blod/vevsvæskerester andre steder enn i doskåla, ta dopapir og pakke den inn i og så kaste den i søppelbøtten. (For vi vet jo alle nå, etter et par tråder om DET temaet, at man ikke skal kaste tamponger rett i toalettet.)

Når man skal ta ut en menskopp (og nå tipper jeg bare, siden jeg nok en gang ikke har prøvd selv, men har noe fantasi), så er det en liten "tapp" til å dra i, akkurat som det er på en tampong. Siden dette er en innretning laget av silikonaktig gummi av noe slag, er det nok litt mer stødig å dra ut enn en "bommullsdott" med en lealøs tråd i enden, så jeg vil tro at selve koppen kan dras ut mer kontrollert i så måte. Man har dermed mer kontroll på vinkelen på selve koppen når den komer ut. Og som jeg jo har etablert lengre opp, så vil nok ikke koppen være breddfull, siden vi jo ikke blør så mye som man skulle tro. Dermed vil det være rimelig enkelt å helle ut det som er i koppen, ta noen tørk med toalettpapir og tørke vekk de rester av slim/celler som blir sittende igjen i koppen før man vasker den. Jeg kan ikke helt se hva som blir mer søl og gris med det enn å skifte en tampong må jeg si. Og det kan jo strengt tatt ikke være mer ekkelt å vaske en kopp som har vært inni skjeden din enn det er å vaske underlivet som såda, som jeg regner med at du gjør også når du har mensen? 

Så jeg kjenner at jeg, på tross av at jeg selv har vært skeptisk, blir mer og mer overbevist om at dette slett ikke kan være så dumt som det høres ut. 

Anonymous poster hash: e4617...26a

Gjest thricane
Skrevet

32

Blir jo ikke masse søl, når du tømmer den trykker du bare i bunnen slik at vakuumet slipper, lirker den ut og tømmer i do. Trenger ikke se den engang for å gjøre dette. Så skyller du den (det er det eneste som kan virke ekkelt) og setter den inn. Bretteteknikk er viktig. Ble langt mer søl med tampong og bind for min del. Blør mye, dvs mer enn 80 ml.

Skrevet

39 og har brukt i 5,5 år.

Kan ikke skjønne at jeg ikke oppdaget det før.

Anonymous poster hash: 13700...ebf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...