Gå til innhold

5uker på vei og opplever en grusom kvalme.....:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det kom jo enda tidligere denne gangen. Bleik og kaldsvett :(

Råd?

Anonymous poster hash: 7f7c0...415

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, der var tidlig :( har dessverre ingen råd å komme med, det er så individuelt hva som funker på hver enkelt. Det som hjalp meg var småspising annenhver time også gikk jeg med seaband,sånn akupunkturband rundt håndleddet!

Anonymous poster hash: 3c9ac...30e

Skrevet

Eneste rådet mitt er å alltid ha en spypose med deg 😕

Huff jeg har nærmest traumer om uke 6-18 da jeg hadde ekstrem svangerskapskvalme. Det er 1,5 år siden!

Det hjalp litt å ha drops i munnen av og til. Jeg kunne ha sånne dundermix eller hva de heter. Men når det sure var sugd bort, måtte jeg spytte de ut 😜 Gikk noen pakker med dundermix på de ukene kan man si.. 2 av butikkene i nærheten var tomme på lager en stund 🙈

Anonymous poster hash: 4c73e...37d

Gjest Runforit
Skrevet

Kvalmestillende og Pepsi Max...hjalp meg gjennom første kneiken.

Skrevet

Kvalmestillende og pepsi max hjalp meg og.

Skrevet

Kvalmen kom her også når jeg var 5+1. Spis tørr kjeks før du står opp og spis ofte. Dessverre så er det ingenting som hjelper veldig her, men jeg spiser ofte og må ty til kvalmestillende innimellom. Vann med ingefær hjelper bittelitt, innimellom hjelper det med kald cola. Men generelt er livet skikkelig kjipt nå mens dette pågår, så håper det blir bedre for deg etterhvert. Jeg sliter iallefall med å holde motet oppe, men håper det blir bedre snart. Ta gjerne med deg spypose som hun over sier, det lærte jeg forrige uke når jeg spydde på rema1000..:P

Skrevet

Hvilken kvalmestillende har dere brukt dere andre forresten?

Skrevet

Forrige svangerskap fikk jeg phenergan med varierende virkning, denne gangen startet jeg også med det, men legen innså tidlig at det ikke hadde effekt og ga meg afipran.

Det eneste som hjalp meg var å ligge stille i et mørkt rom med frisk luft..Ble noe bedre etter rehydrering på sykehuset.

Anonymous poster hash: b5db3...134

Skrevet

Forrige svangerskap fikk jeg phenergan med varierende virkning, denne gangen startet jeg også med det, men legen innså tidlig at det ikke hadde effekt og ga meg afipran.

Det eneste som hjalp meg var å ligge stille i et mørkt rom med frisk luft..Ble noe bedre etter rehydrering på sykehuset.

Hva slags dosering brukte du på Phenergan? Jeg bruker også det når det er på det verste, men synes ikke det hjelper så mye.

Skrevet

Hva slags dosering brukte du på Phenergan? Jeg bruker også det når det er på det verste, men synes ikke det hjelper så mye.

25 mg x 2. Endte opp meg at jeg ikke klarte å ta meg av barnet jeg har fra før, kunne sove døgnet rundt, samt at brekningene ikke ga seg. Fastlegen konfererte med overlege på gyn. avdeling og de ble enige om å prøve afipran.

Skrevet

Afipran hjalp litt. Ellers var det bare å holde ut og overleve...

Uff:(

Skrevet

25 mg x 2. Endte opp meg at jeg ikke klarte å ta meg av barnet jeg har fra før, kunne sove døgnet rundt, samt at brekningene ikke ga seg. Fastlegen konfererte med overlege på gyn. avdeling og de ble enige om å prøve afipran.

Uff, høres forferdelig ut. Jeg er ikke så dårlig, men nok til at jeg er mer eller mindre sengeliggende 70% av tiden. Jeg har heldigvis muligheten til det, så det hjelper jo. Men når det er på det verste så må jeg ta noe som hjelper ellers blir jeg så deppa og desperat. Prøver å ta minst mulig, men tenker at fosteret kan umulig ha det bra når jeg har det så ille at jeg helst bare vil gi opp. Stor respekt for dere som har det enda verre, for dette er noe av det verste jeg har vært med på. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...