Gå til innhold

Dere som har sluttet å røyke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere noen tips? Har bestemt meg for at imorgen er det slutt. Men er så redd for ikke å klare det. Må av medisinske grunner.

Den røyken er jo så fantastisk god....

Anonymous poster hash: 23aeb...a1f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brukte snus, men blir jo avhengig av den også. Bedre enn røyk.

Anonymous poster hash: ddeb6...b72

Skrevet

Nei, den er ikke så god! Eller, det er mye deiligere å ikke røyke! Det er er frihet og en lettelse. Jeg har to knalltips, sånn rent sett bort fra at du bare må slutte tvert. Det ene er at du er flink til å legge til side de pengene du ville røykt opp. Det skal ikke veldig lang tid til før du kan kjøpe deg en super premie. Nummer to, ikke tro at du noensinne igjen kan ta deg bare én røyk på fest. Da sprekker du raskt og må starte helt på nytt. Nå er det 13 år siden jeg sluttet, og jeg tenker ikke lenger på røyk som noe jeg har lyst på. Men, det tok tid og det var vanskelig i starten. Jeg er likevel helt sikker på at du aldri vil angre. ALDRI! Hvor mange ting kan man si det om? Lykke til! Godt begynt er halvveis ferdig!

Skrevet

10 år siden jeg sluttet, og har ikke hatt lyst på røyk siden. Hadde røkt 20 prince mild hver dag i 13 år før jeg sluttet. 

Jeg sa det faktisk ikke til noen at jeg sluttet, røyken lå i veska urørt i 2 uker før jeg kastet den. Det var da jeg "slapp bomben" ingen som hadde lagt merke til at jeg ikke røyket lengre. Jobbet som bartender i den tiden, men passet på å bli med ut i røykepausene, ikke sitte igjen som veskepasser når vi var ute på byen. SIden jeg var med ut osv var det ingen som hadde lagt merke til at jeg ikke hadde stått der med røyken. 

Vet det er mange som har hatt god nytte av slutta-appen, der du ser hvor mye penger du har spart, helsefordeler osv

Lykke til! Dette klarer du :) 

Som amandine sier: du vil ikke angre!!

Skrevet

Vil anbefale champix - i alle fall sjekk om du tåler de.

Jeg hadde også veldig stor hjelp av boka av Allen Carr.

Jeg øyker fortsatt når jeg er på fest - og det er problemfritt, men passer på at jeg gir bort røyken jeg har til overs før jeg drar hjem:)

(Jeg er på fest 3-4 ganger i året;)

Anonymous poster hash: 0ece1...0c0
Skrevet

Det som var så sløkket med å slutte å røyke var at jeg brukte laaaang tid på å psyke meg opp og forberede meg på siste røyken osv.. Når jeg hadde sluttet så var det ikke så vanskelig som jeg hadde trodd.

Anonymous poster hash: bd019...a2a
Skrevet

Vil anbefale champix - i alle fall sjekk om du tåler de.

Jeg hadde også veldig stor hjelp av boka av Allen Carr.

Jeg øyker fortsatt når jeg er på fest - og det er problemfritt, men passer på at jeg gir bort røyken jeg har til overs før jeg drar hjem:)

(Jeg er på fest 3-4 ganger i året;)

Og boka til Allen Carr kan du trygt kjøpe - for man skal røyke mens man leser den.

Men jeg husker at jeg var livredd for å begynne på boka, for det betydde at jeg måtte gi slipp på min aller beste venn, røyken:)

Men - det er lettere enn du forestiller deg. Det synes jeg var den største overraskelsen.

Skrevet

Jeg hadde god nytte av å lese boken. Endelig ikke-røyker av Allen Carr

Jeg dro bort på ferie de første ukene da jeg sluttet for å bryte mønsteret, men det var også tungt å ikke røyke på ferie.

Måtte holde meg opptatt med noe stort sett hele tiden de første ukene.

Vasket, var med venner, trente osv osv.

Så ble det litt og litt lettere.

Nå er det snart 11 år siden jeg sluttet og det er så deilig å være fri fra avhengigheten :)

Lykke til dette klarer du.

Anonymous poster hash: cdd93...c1d
Skrevet

Det ligger i hodet, du må ville slutte og tenk at det er deilig å slippe gå ut.

Tenk at det er ikke godt , det smaker jo egentlig høgg?

Jeg har gått over til snus, ikke superbra, men bedre enn å røyke.

Skal slutte med snusen også snart.

Jeg har røkt i 20 år, og kan med hånden på hjertet si at jeg ikke har savnet røyken i det hele tatt!

Frister ikke og jeg har heller ingen problem med å stå sammen med andre som røyker.

Vært røykfri i 2-3 mnd nå.

Lykke til, dette klarer du også!

Skrevet

Sliter selv, selv om jeg vil slutte. Nå er det mest for "kosen" sin del og det at jeg får være ti minutter ute aleine. Mannen sier at det er jo bare å gå ut selv om jeg slutter, men hva skal jeg gjøre de minuttene da? Bortsett fra å sjekke Facebook å dib😜 er vanskelig å psyke seg opp, har sagt det på slutten av hver pakke, at nå er det slutt! Men neida...😔

Anonymous poster hash: c2d1f...565

Skrevet

Har dere noen tips? Har bestemt meg for at imorgen er det slutt. Men er så redd for ikke å klare det. Må av medisinske grunner.

Den røyken er jo så fantastisk god....

Anonymous poster hash: 23aeb...a1f

Forresten, vi kan slutte sammen?😊

Anonymous poster hash: c2d1f...565

Skrevet

For meg var eneste måten å få det til på å slutte tvert, nedtrapping gjorde det bare vanskeligere.

Og så er det viktig å bryte gamle mønstre, for det er ofte mer vanen en nikotinet som er et problem.

Skrevet

Det ligger i ditt eget hode. Det er en kamp med din egen vilje hele tiden, fordi røyken er ikke livsnødvendig, det er bare dine lyster  og abstinensene som leker med deg:) For meg hjalp det å tenke på sistnevnte under røykeslutten. Andre tips: Sett på et røykeplaster kvelden før du skal slutte, slik at du våkner med kroppen mettet av nikotin. Bruk nikotintyggis for gjennombruddslysten. 

Ellers hjelper det å generelt tenke at man skal være sunn sunn sunn, og at røykeslutten er en del av dette. Nyt at du ikke stinker dritt lenger. Begynn å trene, om du ikke allerede gjør det. Kjenn hvor fint lungene dine har det når de ikke lenger blir "forgiftet."  Føl og opplev alle goder du får, nå som du har sluttet å røyke. Din sunne kropp, lommeboka som ikke lenger blir tappet, at du kan trekke pusten dypt uten å bryte ut i en ekkel røykhoste, at røykånden nå er fraværende.

Lykke, lykke til:) Hilsen ei som har vært røykfri i snart 3 år.  

Anonymous poster hash: 7a88c...5cc
Skrevet

For meg funket champix, hadde lest boken "Endelig ikke røyker" 2 ganger og vært på kurset, har prøvd hypnose, men for meg funket altså champix. Det er ikke noe fasitsvar på hva som funker for deg, men jeg tror det ligger noe i det der at jo flere ganger du prøver jo større er sjansen for å lykkes. For noen er det bare å kaste røykpakka også ferdig med det, mens andre må finne den metoden som fungerer for seg.

Det er nå 2,5 år siden jeg sluttet og anger ikke. Jeg savner ikke røyken, men merker at vanen kan være der i noen situasjoner, som når vi skal ut og reise o.l. Men les gjerne den boken for den gir deg god innsikt i prossessen og hvorfor du føler som du gjør. Jeg var av de som nesten kunne sette meg ned å gråte med tanke på å skulle gi opp røyken, så i begynnelsen sa jeg at jeg kun hadde en pause: når jeg blir 70 år så skal jeg bli storrøyker ;-) På den måten ble det i grunn ikke noe tap, kun en pause.

Anonymous poster hash: dbb1e...7de
Skrevet

byttet ut røyk med snus, det er nå 6 mnd siden. Ikke røyksug (pga snusen he he). Hadde røyket i 15 år. 

Nå skal jeg slutte med snusen, bare vet ikke helt hva jeg skal ta meg til da uten noe stimulerende ;)

Anonymous poster hash: 00e27...bbe
Skrevet

Ikke begynn med snus! ! Det gjorde jeg og nå skal jeg slutte med det også. Mye mer vanskelig siden jeg bare har utsatt avhengigheten.

Anonymous poster hash: 11c05...642

Skrevet

Jeg hadde god effekt av røyketyggis i en overgangsperiode. Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...