Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #1 Skrevet 1. mars 2015 Ringe legevakta? Klager idag på ørevondt i tillegg... Anonymous poster hash: 74d95...3a4
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #2 Skrevet 1. mars 2015 Har folk her inne vegring mot å ringe lege på eget initiativ? Vi ringer legen/legevakt når vi er usikre på noe og føler behov for hjelp til vurdering av helsetilstanden. De er som regel veldig hyggelige og hjelper gjerne. Ved vondt i øret kan det logisk nok være ørebetennelse. Kan være greit å få en lege til å se hvor ille det er. Noen ganger får man antibiotika, andre ganger går det over av seg selv. For øvrig leste jeg et sted at man uansett skulle ta kontakt med lege dersom man har feber i over en uke. Anonymous poster hash: fe0bd...c33
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #3 Skrevet 1. mars 2015 Føler vel at jeg ikke blir tatt på alvor når jeg ringer dit... Har flere ganger vært hos fastlege mandag etter å ha vært på legevakta i helga- hvor de stiller spm tegn med legevaktas avgjørelser... Anonymous poster hash: 74d95...3a4
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #4 Skrevet 1. mars 2015 Man skal ta kontakt med legen når barnet har hatt feber over 3 dager. Trodde alle visste det nå?? Og har han ørevondt tillegg gir jo det en indikasjon på at det er ørebetennelse el, og det trenger muligens medisinering/behandling. Anonymous poster hash: bf7d4...110
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #5 Skrevet 1. mars 2015 Føler vel at jeg ikke blir tatt på alvor når jeg ringer dit... Har flere ganger vært hos fastlege mandag etter å ha vært på legevakta i helga- hvor de stiller spm tegn med legevaktas avgjørelser...Anonymous poster hash: 74d95...3a4 Og ingen går videre med det ?Hadde min fastlege stusset over legevaktens vurdering hadde jeg virkelig gått videre med det. Har klaget på legevakt tidligere,er ikke redd for å sette folk på plass. Anonymous poster hash: 8af14...f80
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #6 Skrevet 1. mars 2015 Vi tok kontakt med fastlegen den 4.dagen, siden feber stagnerte seg rundt 37,4. Allmentilstanden hennes var forøvrig upåklagelig. Det viste seg at lille tøtta var rød i begge ørene og hadde virus streptokokker A. Hun får en mikskur som varer i ti dager. God bedring til ungen deres. Og hadde jeg vært deg,så hadde jeg tatt kontakt med legevakta med en gang. For har ungen virus o.l i seg, så er det greit å få starte behandling med en gang. Anonymous poster hash: 2c9e0...453
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #7 Skrevet 1. mars 2015 Vi tok kontakt med fastlegen den 4.dagen, siden feber stagnerte seg rundt 37,4. Allmentilstanden hennes var forøvrig upåklagelig. Det viste seg at lille tøtta var rød i begge ørene og hadde virus streptokokker A. Hun får en mikskur som varer i ti dager. God bedring til ungen deres. Og hadde jeg vært deg,så hadde jeg tatt kontakt med legevakta med en gang. For har ungen virus o.l i seg, så er det greit å få starte behandling med en gang.Anonymous poster hash: 2c9e0...453 Ikke virus,men bakterier. Streptokokkinfeksjon er bakteriell derfor behandling,virus er det ingen kur for bortsett fra antivirale midler til div andre virusinfeksjoner. Anonymous poster hash: 8af14...f80
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #8 Skrevet 1. mars 2015 Vært på legevakta- fikk pencillin. Anonymous poster hash: 74d95...3a4
Puppen og lillemor Skrevet 1. mars 2015 #9 Skrevet 1. mars 2015 Er lov å bruke litt sunn fornuft og ikke løpe til legevakta for hver minste ting.. Barn kan fint ha høy feber og feber i mer enn 3 dager uten at man må på legevakta!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå