Anonym bruker Skrevet 28. februar 2015 #1 Skrevet 28. februar 2015 Sønnen min er av natur lang og slank men har vært mager i noen år. Etter en lei influensarunde er det nå bare skinn og bein igjen av han. Han er 147 cm høy og 30,5 kilo. Han ser syk ut og knoklene stikker ut overalt på han. Er det noen med tips til kosthold som kan øke vekten hans på en sunn måte? Anonymous poster hash: 6615a...b16
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2015 #2 Skrevet 28. februar 2015 Bare å få i han sunn kcal rik mat? Anonymous poster hash: af70f...6f1
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2015 #3 Skrevet 28. februar 2015 Bare å få i han sunn kcal rik mat? Anonymous poster hash: af70f...6f1 Jada. Det høres veldig fint ut det, det er derimot ikke lett å få mat i unger som ikke føler sult og ikke eier matlyst. Normalt norsk kosthold forårsaker ikke annet enn vekttap på sikt. Anonymous poster hash: 6615a...b16
Gemini77 Skrevet 28. februar 2015 #4 Skrevet 28. februar 2015 Sliter med det samme så følger tråden.. Min ble nettopp 9 år og er 141 cm og 26 kg.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2015 #5 Skrevet 28. februar 2015 Datteren til en venninne fikk slike energidrikker fra apoteket mellom måltidene, de lages til barn også. Anonymous poster hash: 81bfc...771
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2015 #6 Skrevet 28. februar 2015 En dæsj fløte i melken,dersom han drikker melk. Ordentlig smør. En dæsj olje i alt av mat du kan ha olje i,også yoghurt f.eks. Anonymous poster hash: 8c484...726
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2015 #7 Skrevet 28. februar 2015 Har ei jente på 10år som er tynn som en strek til vanlig, så i sykdomsperioder forsvinner det bitte lille ekstra vi ikke trodde hun hadde på kroppen. Hun spiser greit til vanlig, ingen storspiser men får i seg det hun trenger. I tiden etter sykdom og lite matlyst må vi tenke litt anderledes i matveien. Da blir middagen hennes yndlingsretter, noe som igrunn er helt greit for oss. Det er helt normal middag. Men det viktigste er at vi må sette frem ting slik at det er lett tilgjengelig hele dagen. Siden hun spiser veldig lite etter sykdom blir hun fort mett igjen, så da er en gulrotbit her og ostesmørbrød der løsningen her i huset. Tar en ukestid før matlysten er normal og vi kan stoppe og lure mat i henne. Vi andre spiser av frukt og grønnsaksskålene som står rundt omkring i huset også, så det er bare positivt igrunn. Dette er ikke noe vi alltid kan ha, for da spiser ikke de andre ungene så mye når det er mat. Så dette er løsningen når hun som er radmager må "fetes" opp etter sykdom. Anonymous poster hash: 1cb74...f1c
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2015 #8 Skrevet 28. februar 2015 Å ha felles måltider funker. Har en undervektig 9 åring, men han spiser, det vet jeg for det ser jeg. Anonymous poster hash: 2b2c9...399
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå