Gå til innhold

Redd for å omgås andre mennesker...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

I over en ganske lang periode føler jeg at jeg sliter litt med å omgås med andre mennesker. Jeg kan ta meg en fest i ny og ned, men helst med få mennesker. Å da helst med noen jeg kjenner godt. Var bedt i bursdag forje helg til en vennine av meg, å jeg visste at det kom mange jenter som ikke jeg kjente så godt. Å jeg gruet meg noe sykt til å dra, hadde vondt i magen så mye gruet jeg meg...skal være fadder til ei lita jente om noen uker, å det er nesten sånn at jeg planlegger å få "influensa" den dagen fordi jeg gruer meg så fælt, har hatt flere sånne her episoder. Å jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, for jeg vil jo virkelig dra...men det er liksom noe som sier stopp. Noen som vet hvorfor det er slikt? Er liksom sånn at jeg ikke føler meg bra nok, er en helt rar følelse...men jeg vil jo ikke ha det slikt.

Takk for svar!

Anonymous poster hash: 7d7f0...7f7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres ut som en form for sosial angst. Jeg vet ikke hvorfor du har det, det kan være mange forskjellige årsaker - og hos mange er det ingen åpenbar årsak.

Det positive er at det finnes god hjelp å få. Ta en prat med fastlegen din, be om henvisning til psykolog. Se spesifikt etter en som jobber med kognitiv terapi.

Anonymous poster hash: 64a58...1d0
Skrevet

Les om unnvikende personlighetsforstyrrelse og sosial angst på nett. Du vil nok få noen aha-opplevelser. Har vært der selv og jobbet med saken. Det går an å bli flinkere til å takle sosiale situasjoner. Man kan faktisk begynne å like dem også. :-)

Erkjenn problemet, gå til fastlegen og be om å bli henvist til psykolog.

Anonymous poster hash: c05ba...74a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...