Anonym bruker Skrevet 28. februar 2015 #1 Skrevet 28. februar 2015 Noen som kan fortelle meg hvordan jeg riktig kan måle blodsukkeret? Har kjøpt meg apparat,fordi jeg er så redd for å ha/få sv.diabetes da jeg er i faresonen. Målte for gøy etter lunch i dag som besto av 2 grovbrød skiver med leverpostei(vanlige) og agurk+et glass melk. Målte ca 15 min etter og hadde da bs på 9,6mmol målt på nytt etter 2 timer og da hadde jeg 4,9 mmol så vil vel tro det er bra. Men pleier jo ofte å kose meg litt mellom måltidene.. Har jeg da konstant høyt blodsukker da? Selvfølgelig ikke hele tiden,men ofte. Anonymous poster hash: c7dc0...255
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2015 #2 Skrevet 28. februar 2015 Korrekte målinger er å måle rett før, og to timer etter måltid. Selvfølgelig er det best å holde seg til faste måltider. Godteri og snack kan være smart å dpise i forbindelse med måltid har jeg fått vite, blodsukkeret steg ikke like høyt da ble det sagt. Anonymous poster hash: bff82...f20
SuperFries Skrevet 28. februar 2015 #3 Skrevet 28. februar 2015 Du kan ikke drive deg selv gal med å måle rett etter et måltid. Du bør måle om morgenen, før du spiser. 9 i blodsukker etter mat er ikke høyt. Og er du redd for sv.diabetes,må du kutte ut snacks mellom måltidene.
Gjest Skrevet 28. februar 2015 #4 Skrevet 28. februar 2015 Så lenge du hadde 4,9 etter 2 timer, så ligger du bra ann Skal du ha noe mellom måltidene, så hold deg til sunn snacks som gulrøtter, stangselleri og langsomme karbohydrater.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2015 #5 Skrevet 28. februar 2015 Det hjalp fælt å måle de gangene jeg gjorde i dag. Målingen rett etter et måltid var for moro skyld. Har blitt flinkere til å ikke spise så mye sjokolade osv. Men blir jo kanskje en frukt eller en kopp te/kakao. Blodsukkeret går vel opp da også. Kanskje et glass saft,juice eller brus. men tenker nå at et sundt forhold til godis kan jeg ha dersom målingene er fine? Slik som litt i helga. Anonymous poster hash: c7dc0...255
*Ninnin* Skrevet 1. mars 2015 #6 Skrevet 1. mars 2015 I svangerskap bør ikke blodsukkeret være høyrer enn 7 etter to timer. Men det kan bli høyere etterpå, uten at det skal gjøre noe. Mål før også, så ser du det ann. Jeg kunne Max spise en brødskive og ikke melk eller juice. Kun vann, te eller Pepsi Max. Evnt et halvt eple eller nektarin til måltidet. Middag bør bestå av fullkorn og små porsjoner. Mellom måltider bør unngås. Men du skal spise jevnt hver tredje time hver dag. Vita hjertegod rundstykker fryste er fine. Da kan man spise et til frokost. Du kan spe på med masse ost og egg fek, som ikke har effekt på blodsukkeret. Kan mye om dette, har svangerskap dia for 2 gang. Kun pga arv. Er tynn og spiser minimalt med dritt. Så veldig kjedelig. Husk at grønnskaker bør spises rå, da dem inneholder mye sukker etter koking, og at frukt er kun bra i små mengder. Det er mere sukker i en most appelsin enn en vansklig skrelt. Osv...
*Ninnin* Skrevet 1. mars 2015 #7 Skrevet 1. mars 2015 Vanlig skrelt skulle det stå. Du kan drikke sukkerfri saft (fun) den påvirker ikke blodsukkeret. Samme som cola ligth og Pepsi Max. Men her er det en Max på koffein og søtstoff. Halvliter egnt pr dag. Popcorn er perfekt kos, som lite påvirker blodsukkeret. Ellers bør du lese deg opp på søtning stoffer. Noen påvirker blodsukkeret og andre ikke.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #8 Skrevet 1. mars 2015 Tusen takk for godt svar 😊 håper jeg ikke utvikler sv.d for da kommer jeg til å sulte😳 en brødskive for meg er lureri😩 men skal tenke nøyere over hva jeg dytter innpå slik at sjansen for å utvikle det er minimal. Anonymous poster hash: c7dc0...255
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #9 Skrevet 1. mars 2015 Du skal jo spise deg mett fordi om du har diabetes:-) Anonymous poster hash: 15774...988
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå