Gå til innhold

"Harrytur" til Sverige imorgen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke der så ofte ( får helt noia sv de i butikkene som kommer ned 2-3 handlevogner hver og dytter og maser hehehe), men nå går turen! Trenger hjelp til handleliste!:)

Anonymous poster hash: 74461...c93

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva har du skapet fra før av da? Vet ikke hva du trenger vi vel. 

Anonymous poster hash: 066b7...8c5
Skrevet

Billigere i sverige =

Kjøttdeig, bacon, polarbrød små hello Kitty/ape rosinpakker, baconcrisp

Skrevet

Hårfarge er litt billigere, noen matbutikker har en import avdeling som man finner litt artige matvarer i

Skrevet

Jeg drar aldri til Sverige på søndager. Mest fordi systembolaget er stengt og dermed så skal det ganske mye mathandel som skal til for å spare inn bensin og bomutgiftene:)

Men vi kjøper veldig mye karbonadedeig, i 2 kg pakker. Så deler jeg det opp i typ 700gr porsjoner og fryser ned!

Og ost. Parmesan, cheddar og slik som tåler å ligge i fryseren! Noe blir raspet i kjøkkenmaskin og fryst ned i porsjoner. Så har man til pizza og gratenger

Brett med mineralvann

Skrevet

Jeg drar aldri til Sverige på søndager. Mest fordi systembolaget er stengt og dermed så skal det ganske mye mathandel som skal til for å spare inn bensin og bomutgiftene:)

Men vi kjøper veldig mye karbonadedeig, i 2 kg pakker. Så deler jeg det opp i typ 700gr porsjoner og fryser ned!

Og ost. Parmesan, cheddar og slik som tåler å ligge i fryseren! Noe blir raspet i kjøkkenmaskin og fryst ned i porsjoner. Så har man til pizza og gratenger

Brett med mineralvann

Betaler ikke bensin og bomring så for oss så gjør det ikke stort!:) er aldri på systembolaget så tenker ikke på det :) men karbonadedeig , biff, div yoghurt skal jeg ha... Men ksn ikke bare ha det Hehe

Anonymous poster hash: ab0a9...040

Skrevet

Vi er i Sverige 1 gang i uka. Handler da melk, falukorv, kjøttdeig, fisk, brus, røyk, godteri, mel, sukker, syltetøy, svinefilet, toalettpapir, caprisonne, ost, og endel andre ting alt etter som hva vi trenger. :)

Anonymous poster hash: 7114e...2be

Skrevet

Vaskepulver!

Anonymous poster hash: ba2f2...68a

Skrevet

Brett med mineralvann

Betaler ikke bensin og bomring så for oss så gjør det ikke stort! :) er aldri på systembolaget så tenker ikke på det :) men karbonadedeig , biff, div yoghurt skal jeg ha... Men ksn ikke bare ha det Hehe

Anonymous poster hash: ab0a9...040

Bare vær klar over at det som selges som karbonadedeig i Sverige er mest likt det som selges som kjøttdeig i Norge. Ganske greit å vite, spes når man skal sammenligne priser. 

Anonymous poster hash: e4261...139

Skrevet

Nøtkjøtt -(enmellomting mellom kjøttdeig

og karbonadedeig), gulost, kokt skinke, grytekjøtt, stek, økologiske varer, kaffe, vin, øl, og selvfølgelig smågodt.

Anonymous poster hash: c4a22...8d9

Gjest Mamma 2015
Skrevet

Vi bør støtte norske bønder og de verdiene norsk landbruk har. Vi er best i verden på god dyrevelferd og lite sykdommer om det betyr noe for dere. Betal heller de få kronene ekstra for norsk kjøtt. Dere sparer uansett nesten ingenting når dere legger til reiseutgifter, med mindre dere bor på grensa da.

Skrevet

Vi bør støtte norske bønder og de verdiene norsk landbruk har. Vi er best i verden på god dyrevelferd og lite sykdommer om det betyr noe for dere. Betal heller de få kronene ekstra for norsk kjøtt. Dere sparer uansett nesten ingenting når dere legger til reiseutgifter, med mindre dere bor på grensa da.

Selv hvis man bor på grensen så er det egentlig lite å spare. Vi drar av og til på harrytur, men det er nok sannsynligvis de minst lønnsomme turene som noensinne blir foretatt av noen normenn tror jeg. ;) Vi kjøper stort sett bare smågodt, brusbrett og noen småting man ikke får kjøpt i Norge. Vi har fullere handlevogn på en helt vanlig tirsdag på nærbutikken vår. 

Vi orker ikke å kjøpe verken kjøttdeig, kylling eller bacon (for å ta tre veldig populære varer) der, da vi ikke synes kvaliteten er god nok. 

Anonymous poster hash: e4261...139

Skrevet

Vi er i Sverige 1 gang i uka. Handler da melk, falukorv, kjøttdeig, fisk, brus, røyk, godteri, mel, sukker, syltetøy, svinefilet, toalettpapir, caprisonne, ost, og endel andre ting alt etter som hva vi trenger. :)

Anonymous poster hash: 7114e...2be

Jeg bor i Sverige, men drar over til Norge for å kjøpe fisk. Bedre utvalg og billigere :D

Anonymous poster hash: 1eae2...c69

Skrevet

Nøtkjøtt -(enmellomting mellom kjøttdeig

og karbonadedeig), gulost, kokt skinke, grytekjøtt, stek, økologiske varer, kaffe, vin, øl, og selvfølgelig smågodt.

Anonymous poster hash: c4a22...8d9

Du mener vel nötfärs? For nöt betyr jo bare storfe/okse. Kött=kjøtt ;)

Anonymous poster hash: 1eae2...c69

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...