Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 28. februar 2015 #1 Skrevet 28. februar 2015 Får deres barn det? Hvor mye, og hva skal det dekke? Må barna jobbe noe for det? Hvor gamle er de?
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 2. mars 2015 Forfatter #2 Skrevet 2. mars 2015 Ingen som gir barna ukepenger?
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2015 #3 Skrevet 2. mars 2015 Guttene på 11 og 13 får 70 kr hver lørdag, det er lommpenger. De bruker dem som regel sammen med kompiser i løpet av helga. Her henger de halvstore ungene på "løkka" med fotballer, sykler, sparkesykler osv i helgene og de er gjerne en tur på Rimi og kjøper sjokolademelk, yoghurt og snop til lunsj. Dette er den ene dagen i uka mine gutter får raide matbutikken og er fornøyd med det. Som oftest velger de å spare litt av pengene og bruke litt, det de sparer er gjerne til itunes-kort og slike ting. De må ikke jobbe for de pengene, her i huset nekter jeg å la husarbeid og andre bidrag til fellesskapet være noe de skal ha betalt for. Ungen som svarer "Hva får jeg for det?" når du spør de om noe er det dummeste jeg vet, man får ikke betalt for å dekke på middagsbordet, støvsuge kjellerstuen eller gå ut med søpla. Alle bidrar etter evne og får etter behov. Jeg forventer at alle skal bidra og hjelpe til så vi alle får en god hverdag sammen. Penger til ting de trenger som kinobilletter, nye sko eller frisørtime får de av meg uten at de trenger jobbe for det, det er jobben min som mamma og sørge for slikt. Ekstra penger til litt luksus og morro kan de tjene seg innimellom, jeg kan f.eks godt tilby eldste en 100-lapp for å støvsuge og vaske bilen min. Anonymous poster hash: 47b32...540
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 2. mars 2015 Forfatter #4 Skrevet 2. mars 2015 Takk for svar 70 kr høres egentlig veldig greit ut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå