Gå til innhold

Kontantstøtte-en liten undersøkelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du mottatt kontantstøtte, og brukte du den til å betale for dagmamma til barnet i stedet for å være hjemme?

Anonymous poster hash: 7f82b...221
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja mottok kontantstøtte i 9 måneder - brukte det til å betale Dagmamma

Skrevet

Kommer til å motta til høsten. Kommer til å være hjemme (samt studere på heltid og kanskje kjøre med morgenaviser).

Ville mye heller hatt barnehageplass. Og kunne bidratt til samfunnet gjennom jobben min, skatter og forbruk.

Anonymous poster hash: e9f98...22f

Skrevet

Vi mottok kontantstøtte og både jeg og pappaen jobbet deltid, og gikk hjemme på tur.

Skrevet

Mottok kontantstøtte i 3 mnd mens pappan hadde permisjon.

Skrevet

Med første barnet brukte jeg kontantstøtta til å betale dagmamma, han er snart 14 år gammel og det var nesten umulig å få barnehageplass til barn under 3 år den gangen. Var en barnehage her som hadde småbarnsavdeling, og de andre hadde bare barn fra 3-6 år (liten plass i distriktsnorge dette).

Andre barnet er født i januar, og da var jeg hjemme frem til barnehagestart i august. Han er født 3 år senere og da begynte det bli mer vanlig med småbarn i barnehagen og han fikk plass.

Tredje barnet er født i mai, og vi hadde kontantstøtte frem til hun begynte i barnehage i august. Den gangen hadde mannen gradert fedrekvote og jobbet to-tre dager i uken frem til barnehagestart, de dagene han jobbet passet mormor barnet og vi betalte henne med litt av kontantstøtten for det.

Fjerde barnet er født i februar og da var jeg igjen hjemme i ulønnet permisjon frem til barnehagestart i august.

Anonymous poster hash: 6748c...863
Skrevet

Fekk kontantstøtte i 5 mnd med eldste grunna mangel på barnehageplass. Dei står på konto. Med hjelp av besteforeldre og fleksible kollegaer fekk vi til å jobbe fullt.

Skrevet

Ja, brukte kontantstøtte til å betale dagmamma i 14 mnd for 9 år siden.

Anonymous poster hash: 9b641...142

Skrevet

Vi mottok kontantstøtte og både jeg og pappaen jobbet deltid, og gikk hjemme på tur.

Samme her :)
Gjest MammaTilKidsa
Skrevet

Mottok kontantstøtte i syv måneder mens ungene var hjemme med meg som fremdeles hadde morspermisjon!

Skrevet

Mottok i seks måneder. Mangel på barnehageplass, far tok ut gradert permisjon,jeg jobbet deltid... Skulle helst hatt plass i barnehage og jobbet fult, men det var en fin tid :)

Anonymous poster hash: 4c52e...5a9

Skrevet

Mottok kontantstøtte januar-august, da jeg hadde perm til april og mannen april-august.

Anonymous poster hash: d8e8b...313

Skrevet

Fikk kontantstøtte i 7mnd, brukte den selv og var hjemme med barnet mitt.. Glad for at jeg hadde den muligheten. Jobbet kveld og helg.

Anonymous poster hash: bfb1b...7da
Skrevet

Med førstemann var jeg selv hjemme med barnet og fikk kontantstøtte, fra neste måned får jeg kontantstøtte for barn nummer 2 og skal være hjemme med han. Ikke dagmamma.

Anonymous poster hash: 41130...922
Skrevet

Har fått kontantstøtte for de to største mine og skal få det med minste nå også. Og jeg har vært/skal være hjemme med de.

Skrevet

Kontantstøtten gikk til dagmamma.

Anonymous poster hash: 19514...e89

Skrevet

Kontantstøtte ett år mens jeg har permisjon med barn nr to.

Anonymous poster hash: 17b6d...6cf

Skrevet

Med de to første så brukte jeg det fordi jeg hadde de hjemme. Denne gangen er jeg usikker. Kommer ann på om vi greier oss med kun den, gjør vi det så skal en av oss være hjemme med den lille til barnehage oppstart. Hvis ikke så går den til betale for dagmamma.

Anonymous poster hash: 351e5...055

Skrevet

Vi fikk kontantstøtte i ca 5 mnd før vi fikk barnehageplass, da var min mann hjemme i ulønnet perm (tok et nettstudie så fikk også stipend). 

Skrevet

Har fått alt av kontantstøtte til mine 4. Har vært hjemme med dem selv.

Skrevet (endret)

Hadde kontantstøtte på barn nr 2 fra mars til august, var hjemme med han.

Førstemann begynte på barnehagen fra han var 1 år.

Tredjemann blir forhåpentligvis født i september så da blir det kontantstøtte i et år mens jeg er hjemme

Endret av IreneUtålmodig
Skrevet

Mottok kontantstøtte for første så lenge det gikk (til han var for gammel) og andre til 16 mnd. Jeg var hjemme med de (student). Tredje: Mottok kontantstøtte fra 1 år-1,5 år. Pappaen var hjemme med barnet.

Skrevet

Mottok kontantstøtte i syv måneder i 2014 og var hjemme med barnet i påvente av bhg-plass!

Anonymous poster hash: 54016...536

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...