Gå til innhold

Barn og aktiviteter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er alene med barn, har barnefri annenhver helg. Jeg jobber fullt og er hjemmefra 0715 til ca 17 hver dag, om jeg ikke må handle på veien. Så er det middag, lekser og litt tv før ungene må i seng. Jeg er da som regel ganske utslitt på kvelden. 

Jeg sliter fysisk og har ikke hatt mulighet til å trene omtrent de to siste årene, har hatt fysio og kiropraktor behandling i perioder så ofte som 2-3 ganger i uka, noe som resulterer i timer jeg må ta inn på jobb for å rekke både behandling og at ungene skal slippe å være alene så lenge. Kan få hjelp innimellom, men ikke på fast basis. Selv er jeg nødt til å komme meg i trening igjen for å klare å jobbe og holde på helsa.

Akkurat nå er det utfordring nok å skulle få til egen trening jevnt over.

Men hva med ungene? Jeg tenker ofte at de burde fått gå på aktiviteter/trening, men aner ikke hvordan jeg skal ha tid og ork til å gjennomføre. Noen som har tanker om dette? Er det sånn at alle med barn i skolealder har barna på forskjellige aktiviteter? Barna selv uttrykker ikke noe savn angående dette, men jeg får innimellom kommentarer av typen "går de ikke på noen aktiviteter?"

Anonymous poster hash: 1bfe5...5c9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva som passer dere er opp til dere. Men veldig mange går på aktiviter i skolealder.

Om du trenger å trene og ungene ønsker å trene bør du nok vurdere å få dette til å gå. Prøv å finn en løsning der du kan trene samtidig som ungene er på noe, slik at tiden dere da har sammen ikke blir enda merr skrumpet inn. Skal ungene på fotballtrening kan du ta deg en joggetur, sykletur osv. Starter derfra du leverer ungen på aktiviten og avslutter når du henter.

Om det ikke går at du trener mens ett barn har en aktivitet, kan du ta med den andre ungen på en gåtur. Du kommer deg i litt aktivitet, og hva dere gjør utav det er opp til deg.

Anonymous poster hash: 9ea01...a4a

Skrevet

Hvor gamle er ungene?

Anonymous poster hash: 1c7c5...cc6

Skrevet

En del idrettslag har treninger i SFO tiden. Her henter de ungene og så kan barna enten gå hjem etter trening eller bli hentet av foreldrene når de kommer hjem. Det er en løsning som fordrer lite av oppfølging fra foreldrene.

Når ungene blir i hvertfall 9-10 år gamle kan de oftest klare å gå til og fra trening selv også. Det er ikke nødvendig at foreldrene er tilstede på så mange treninger.

Anonymous poster hash: 104c2...016

Skrevet

Har du råd til å gå ned i stilling? Høres ut som det er full jobb som sliter på helsen din. Husk helsen din og ungene kommer før jobb!:)

Når det gjelder aktiviteter er det ingen krise. Når de blir 9-10 år gamle kan de kanskje gå selv dit de skal om de feks går på håndball/fitball.

Mine går kun på 1 ting hver. Det holder foreløpig, men ikke pga tid her da..men fordi de skifter fort hva de ønsker å gå på...De er 6 og 8. Turn her.

Evt har du noen du kjenner som barna kan sitte på med til trening? Slik gjør ei jeg kjenner som er 100% alene med 3 barn. Hun kjører de gangene hun kan, ellers sitter barna på med mødre/fedre i klassen.

Anonymous poster hash: 3ee61...11f

Skrevet

En god løsning er: Ungene er på akivitet en dag i uken. Når ungene er på aktivitet bruker du den timen til å trene / gå tur etc. Da får ungene gå på aktivitet, du får trent og du slipper å ha barnevakt.

Anonymous poster hash: 2a0c2...b32

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...