Gå til innhold

Hvordan vite om det er vannkopper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

4-åringen har fått noen røde prikker rundt omkring på kroppen. Har blitt fler siden i går, men fortsatt vanskelig å se om det blir blemmer av det. Hun har heller ikke veldig mange.

Bør vi dra til lege for å få svar på om det er vannkopper eller ikke? Må jo evt gi beskjed i bhg og, da de vil vite om slike sykdommer.

Anonymous poster hash: 3b69a...381

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom det er vannkopper vil du ikke være i tvil i morgen 😀

Skrevet

Det ser du i løpet av dagen evt morgen dagen👍

Skrevet

Men, det er vel noe som ikke får så mange prikker og?

Håper det blir såpass at jeg ikke blir i tvil da i allefall :)

Skrevet

Det er ikke så lett alltid. Naboen vår var sikker på at barna hadde vannkopper for et par år siden. Så fikk de det i høst, var nok noe annet første gangen. Mange barnesykdommer med prikker.

Anonymous poster hash: b0013...cf0

Skrevet

Men, det er vel noe som ikke får så mange prikker og?

Håper det blir såpass at jeg ikke blir i tvil da i allefall :)

Vannkopper klør, sprekker, væsker og får skorper. De er i de aller aller fleste tilfellene lett gjenkjennelige 😀

Skrevet

Hun sier de klør da. Ser ut som om det er kommet litt væske i noen av de. Men, hvordan vet jeg at det er vannkopper og ikke brennkopper?

Skrevet

Brennkopper blir større og større. Vannkopper blir flere og flere.

Skrevet

Hun sier de klør da. Ser ut som om det er kommet litt væske i noen av de. Men, hvordan vet jeg at det er vannkopper og ikke brennkopper?

Brennkopper er ikke en barnesykdom, brennkopper får man når man får en infeksjon i en vannkopp eller et annet sår i huden. Brennkopper er vel rett og slett en bestemt bakterie som man kan få i sår.

Anonymous poster hash: bf815...97c

Skrevet

Ja, det vet jeg. Men, det har vært tilfeller av brennkopper i bhg også, og de kan vel se litt like ut?

Skrevet

Brennkopper blir større og større. Vannkopper blir flere og flere.

Ok. Så brennkoppene blir ganske store de altså? Bare små prikker her, foreløpig i allefall.

Skrevet

Rimelig sikker på at du da har vannkopper i hus

Skrevet

Min erfaring et at hvis man fortsatt et i tvil ettet et par dager, så er det ikke vannkopper, men noe annet. Jeg fikk det som voksen og fant en den første dagen, da trodde jeg det var en vannblemme, dagen etter var jeg ikke i tvil, selv om jeg aldri hadde sett det før. Sønnen min har hatt brennkopper og det lignet ikke på vannkopper, han hadde større området som væsket og ikke små prikker.

Anonymous poster hash: 1797c...1d3

Skrevet

Blir spennende å se hvordan hun ser ut i morgen tidlig når hun står opp da ;) Det har kommet noen flere i løpet av dagen. Er ikke i nærheten av å være befengt, men det kan vel komme.

Skrevet

Det er ikke så lett alltid. Naboen vår var sikker på at barna hadde vannkopper for et par år siden. Så fikk de det i høst, var nok noe annet første gangen. Mange barnesykdommer med prikker.

Anonymous poster hash: b0013...cf0

Skriver under på at det ikke er så lett. Til og med fastlegen min tok feil da jeg fikk "vannkopper for andre gang" som voksen. Fant ut i ettertid at det var munn-, hånd- og fotsyke, ikke vannkopper. Men det så akkurat ut som vannkopper... 

Anonymous poster hash: 2ce73...0d5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...