Anonym bruker Skrevet 28. februar 2015 #1 Skrevet 28. februar 2015 4-åringen har fått noen røde prikker rundt omkring på kroppen. Har blitt fler siden i går, men fortsatt vanskelig å se om det blir blemmer av det. Hun har heller ikke veldig mange. Bør vi dra til lege for å få svar på om det er vannkopper eller ikke? Må jo evt gi beskjed i bhg og, da de vil vite om slike sykdommer. Anonymous poster hash: 3b69a...381
skjotta Skrevet 28. februar 2015 #2 Skrevet 28. februar 2015 Dersom det er vannkopper vil du ikke være i tvil i morgen 😀
klg,2 boys now:) Skrevet 28. februar 2015 #3 Skrevet 28. februar 2015 Det ser du i løpet av dagen evt morgen dagen👍
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2015 #4 Skrevet 28. februar 2015 Men, det er vel noe som ikke får så mange prikker og? Håper det blir såpass at jeg ikke blir i tvil da i allefall Anonymous poster hash: 3b69a...381
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2015 #5 Skrevet 28. februar 2015 Det er ikke så lett alltid. Naboen vår var sikker på at barna hadde vannkopper for et par år siden. Så fikk de det i høst, var nok noe annet første gangen. Mange barnesykdommer med prikker. Anonymous poster hash: b0013...cf0
skjotta Skrevet 28. februar 2015 #6 Skrevet 28. februar 2015 Men, det er vel noe som ikke får så mange prikker og? Håper det blir såpass at jeg ikke blir i tvil da i allefall Anonymous poster hash: 3b69a...381 Vannkopper klør, sprekker, væsker og får skorper. De er i de aller aller fleste tilfellene lett gjenkjennelige 😀
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2015 #7 Skrevet 28. februar 2015 Hun sier de klør da. Ser ut som om det er kommet litt væske i noen av de. Men, hvordan vet jeg at det er vannkopper og ikke brennkopper? Anonymous poster hash: 3b69a...381
skjotta Skrevet 28. februar 2015 #8 Skrevet 28. februar 2015 Brennkopper blir større og større. Vannkopper blir flere og flere.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2015 #9 Skrevet 28. februar 2015 Hun sier de klør da. Ser ut som om det er kommet litt væske i noen av de. Men, hvordan vet jeg at det er vannkopper og ikke brennkopper? Anonymous poster hash: 3b69a...381 Brennkopper er ikke en barnesykdom, brennkopper får man når man får en infeksjon i en vannkopp eller et annet sår i huden. Brennkopper er vel rett og slett en bestemt bakterie som man kan få i sår. Anonymous poster hash: bf815...97c
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2015 #10 Skrevet 28. februar 2015 Ja, det vet jeg. Men, det har vært tilfeller av brennkopper i bhg også, og de kan vel se litt like ut? Anonymous poster hash: 3b69a...381
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2015 #11 Skrevet 28. februar 2015 Brennkopper blir større og større. Vannkopper blir flere og flere.Ok. Så brennkoppene blir ganske store de altså? Bare små prikker her, foreløpig i allefall. Anonymous poster hash: 3b69a...381
klg,2 boys now:) Skrevet 28. februar 2015 #12 Skrevet 28. februar 2015 Rimelig sikker på at du da har vannkopper i hus
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2015 #13 Skrevet 28. februar 2015 Min erfaring et at hvis man fortsatt et i tvil ettet et par dager, så er det ikke vannkopper, men noe annet. Jeg fikk det som voksen og fant en den første dagen, da trodde jeg det var en vannblemme, dagen etter var jeg ikke i tvil, selv om jeg aldri hadde sett det før. Sønnen min har hatt brennkopper og det lignet ikke på vannkopper, han hadde større området som væsket og ikke små prikker. Anonymous poster hash: 1797c...1d3
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2015 #14 Skrevet 28. februar 2015 Blir spennende å se hvordan hun ser ut i morgen tidlig når hun står opp da Det har kommet noen flere i løpet av dagen. Er ikke i nærheten av å være befengt, men det kan vel komme. Anonymous poster hash: 3b69a...381
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2015 #15 Skrevet 28. februar 2015 Det er ikke så lett alltid. Naboen vår var sikker på at barna hadde vannkopper for et par år siden. Så fikk de det i høst, var nok noe annet første gangen. Mange barnesykdommer med prikker. Anonymous poster hash: b0013...cf0 Skriver under på at det ikke er så lett. Til og med fastlegen min tok feil da jeg fikk "vannkopper for andre gang" som voksen. Fant ut i ettertid at det var munn-, hånd- og fotsyke, ikke vannkopper. Men det så akkurat ut som vannkopper... Anonymous poster hash: 2ce73...0d5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå