Gå til innhold

Bipolar og våpentillatelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om folk med psykiske lidelser får eie våpen, eller om man automatisk mister den? Er snakk om en Bipolar-lidelse..

Anonymous poster hash: 3f188...17b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har lært at veldig lite skjer automatisk i dette landet. Håper noen tar til vettet og sørger for at den det gjelder mister tilatelsen, med mindre det er snakk om luftgevær.

Anonymous poster hash: ae61c...4f4

Skrevet

Jeg har lært at veldig lite skjer automatisk i dette landet. Håper noen tar til vettet og sørger for at den det gjelder mister tilatelsen, med mindre det er snakk om luftgevær.

Men da bør også bil-sertifikatet også bli trukket tilbake. En bil kan også gjøre enorm skade. Kan bil et våpen i seg selv det...

Skrevet

Jeg vil anta det er vanskelig å få våpenlisens, men ikke nødvendigvis sånn at man mister den om man allerede har. Kommer vel også an på hvilken type bipolar vedkommende er, om det er snakk om fare for psykoser o.l

Anonymous poster hash: a5496...fe1
Skrevet

Det er ingen automatikk i det. Slik systemet er per i dag så må det meldes inn bekymring til politiet dersom vedkommende ikke er skikket til å ha våpen. Man er ikke per definisjon uskikket selv om man er bipolar.

Skrevet

Men da bør også bil-sertifikatet også bli trukket tilbake. En bil kan også gjøre enorm skade. Kan bil et våpen i seg selv det...

Førerkort blir jo inndratt når man får diagnoser som ikke er forenelig med å kjøre da...

Men våpenkort blir vel neppe inndratt automatisk.

Skrevet

Min eks meldte jeg for vold mot meg og at han var suicidal osv. Opplyste at han hadde våpen men da han ikke hadde brukt dette mot meg kunne de ikke ta det fra han. Så man mister nok ikke ved den diagnosen.

Anonymous poster hash: 08c3c...e85

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...