Anonym bruker Skrevet 28. februar 2015 #1 Skrevet 28. februar 2015 Jeg og mannen har felles utgiftskonto og setter inn hver vår sum mtp lønnsforskjeller. Det vi har igjen disponerer vi selv, men handler selvfølgelig mat, utstyr til barna mm uten at vi krangler om det. Til rent personlig forbruk som drivstoff, klær, fornøyelse og sparing sitter jeg igjen med 5000 og han med 5000-15000. Anonymous poster hash: 4524d...034
Gemini77 Skrevet 28. februar 2015 #2 Skrevet 28. februar 2015 Utbetalt 75.000 kr ca og faste utgifter på 30.000-35.000 kr ca. Resten er til sparing og eget forbruk.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2015 #3 Skrevet 28. februar 2015 Jeg har ca 12.000 utbetalt i aap og 4xbarnetrygd til min konto, setter inn 14.500,- til felles regningskonto og matkonto. Det som da er igjen, ca 1500 kr, brukes stort sett på barna og deres behov (bursdagsgaver til venner, lommpenger, klær, frisør osv) og jeg egentlig ingenting igjen til meg selv. Men jeg går til frisøren to ganger i året og bestiller litt klær til meg selv fra HM og Ellos på salg et par ganger i året. Annet forbruk til meg selv har jeg ikke, bruker ikke sminke, kjøper ikke blader, spiser ikke ute eller slike ting. Mannen tjener mellom 20 og 25.000 i måneden. Han setter 19.000,- inn på felles regningskonto og matkonto, det han da har igjen dekker familiens forbruk eller. En tur i svømmehallen, en tur i skibakken, nye vintersko til ungene osv osv. Han bruker minimalt med penger på seg selv. Han er hos frisøren ca annenhver måned og kjøper seg litt klær kanskje en gang i året. Har en bytur med kompiser kanskje 3-4 ganger i året og er på kino med en kompis kanskje hver tredje måned. Vi har rett og slett ikke noe særlig lommepenger. Ingen av oss hadde regnet med at jeg skulle bli syk og ufør, spesielt ikke rett etter permisjon med 80% foreldrepenger og nesten et år med ulønnet permisjon, Arbeidsavklaringspengene blir jo regnet ut etter gjennomsnittslønnen siste 3 år og den gjennomsnittslønnen ble veldig lav for meg pga det også fikk jeg drøye 60% av det i aap. Vi har valgt å leve veldig nøkternt og ikke solgt hus og bil, nå går det mot ufør for meg. Både lege og nav har sagt at jeg må søke det. Når det går gjennom vil jeg få ca 1 mill i forsikringspenger og kan betale ned boliglånet, da blir det litt romsligere for oss igjen. Anonymous poster hash: eafea...000
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2015 #4 Skrevet 28. februar 2015 Altfor mye... Har ikke oversikt, vi har mer enn nok. Anonymous poster hash: 1feeb...9db
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå