Gå til innhold

AAP og Engangstønad?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Husker jeg fikk engangstønad selv om jeg på den tiden hadde midlertidig uføretrygd som nå heter aap for 6 år siden

Får man fremdeles begge deler? Altså får jeg engangstønad ved graviditet når jeg mottar aap?

Anonymous poster hash: 4829d...80a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aap gir rett på foreldrepenger så du tar permisjon fra aap og får foreldrepenger...

Anonymous poster hash: d481a...2e0

Skrevet

Hæ? Får jeg foreldrepenger som har vært trygdet i mange år?

For 6 år siden fikk jeg engangsstønad og trygd hver måned.

Er det det du mener? Det samme?

Skrevet

Om du er uføretrygdet får du ikke foreldrepenger, da får du bare engangsstønaden.

Men har du aap får du foreldrepenger.

Anonymous poster hash: d481a...2e0

Skrevet

AAP. Så da får jeg bare det samme jeg har nå hver mnd? Bare at det skifter navn fra aap til foreldrepenger?

Så jeg får ikke deler slik jeg gjorde i 2009?

Skrevet

AAP. Så da får jeg bare det samme jeg har nå hver mnd? Bare at det skifter navn fra aap til foreldrepenger?

Du opparbeider deg rett til foreldrepenger på lik linje med de som er i jobb når du får aap... Engangsstønad er for de som ikke har opparbeidet rett til foreldrepenger.. Man kan selvsagt velge mellom foreldrepenger og engangsstønad men det er neppe særlig lurt å velge engangsstønad over foreldrepenger..Hva skal du da leve av etter fødsel? Det er ingen garanti for at det er mulig å fortsette med aap da det jo der stilles vilkår til aktivitet og du kan ikke takke nei til dette med bakgrunn i at du har en baby... Man har jo også et begrenset antall år man kan få aap og de årene bør brukes fornuftig... 

Anonymous poster hash: 0c462...8ac

Skrevet

De har forandret regler.

Da jeg fikk barn for 5 år siden fikk jeg engangsstønad.

Nå får man foreldrepenger. Jeg er i mammapermisjon nå og like før den går ut, søker jeg opptak av aap igjen.

Anonymous poster hash: 6eb2f...3b8

Skrevet

Nei du får ikke begge deler.

Anonymous poster hash: a0620...d3e

Skrevet

Aap gir som nevnt her rett på foreldrepenger slik at du må søke om dette og aap vil da stanses!En har som hovedregel ikke rett på aap når man har permisjon!

Anonymous poster hash: 58ed9...294

Skrevet

Du opparbeider deg rett til foreldrepenger på lik linje med de som er i jobb når du får aap... Engangsstønad er for de som ikke har opparbeidet rett til foreldrepenger.. Man kan selvsagt velge mellom foreldrepenger og engangsstønad men det er neppe særlig lurt å velge engangsstønad over foreldrepenger..Hva skal du da leve av etter fødsel? Det er ingen garanti for at det er mulig å fortsette med aap da det jo der stilles vilkår til aktivitet og du kan ikke takke nei til dette med bakgrunn i at du har en baby... Man har jo også et begrenset antall år man kan få aap og de årene bør brukes fornuftig...

Anonymous poster hash: 0c462...8ac

Jeg har vært syk så lenge, og fått aap i 10 år så er ikke redd jeg ikke får aap, men bare lurte om man får begge deler.

Da vet jeg at reglene er forandret seg, velger jo aap da ja:))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...