Anonym bruker Skrevet 28. februar 2015 #1 Skrevet 28. februar 2015 Jeg er alene med tvillinger på 3,5 år. har inntil 1. desember jobbet 80%, men ble da tilbudt en prosjektlederstilling som løper til 1. juni. Denne stillingen innebærer at jeg jobber en del ekstra, derfor er barna i bhg 8-9 timer fire dager i uken og i bhg 5,5 timer en dag i uken. Altså, jeg leverer tidlig og henter sent. Jeg får vanlig lønn i denne perioden, selvfølgelig betalt for det ekstra jeg jobber, i tillegg får jeg betalt 2 ganger årslønna mi 1. juni når prosjektet er ferdig. Disse pengene gir oss store friheter! 1. juni går jeg derfor ut i ett års permisjon, barna får dette året permisjon fra bhg og vi flytter til mine foreldre i Brasil for ett år. Der blir jeg å jobbe hjemmefra i en ca 10-20% stilling kun for å holde meg oppdatert innen faget og sikre at jeg ikke faller utenfor når/om jeg kommer tilbake i samme stilling. Altså får jeg MASSE tid med barna og barna. Vi bor gratis hos mine foreldre i Brasil, jeg vil derfor også ha nok penger til at barna i en overgangs/tilvenningsperiode kun går 50% i bhg når vi kommer hjem fra Brasil. Jeg har tatt mitt valg og står for det. Det er klart det blir lite tid til barna, men jeg føler det er noe jeg må betale nå for all den fritiden vi får senere. Dette er en once in a lifetime mulighet! Vi har for øvrig alle helger sammen, og jeg står og lager hjemmelaget middag på kveldene i ukedagene slik at den bare kan varmes opp når vi kommer hjem fra jobb og bhg. Jeg har også ansatt vaskehjelp slik at jeg ikke mister tid med barna fordi jeg må gå rundt og vaske og gjøre masse husarbeid. Hva synes du? Ofrer jeg barna mine? Eller er det verdt det? Anonymous poster hash: c846e...3d4
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2015 #2 Skrevet 28. februar 2015 Gå for det! Anonymous poster hash: a6693...794
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2015 #3 Skrevet 28. februar 2015 Jeg synes det høres ut som du har en fornuftig og gjennomtenkt plan. Anonymous poster hash: 2767b...613
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2015 #4 Skrevet 28. februar 2015 Nei, synes ikke det, Jeg driver litt med samme opplegg, mye jobb nå og økonomisk frihet om et år, men min datter har kortere dagen enn dine og jeg jobber igjen når hun har lagt seg. Men lurer på om det er lurt å ta ut barna av barnehage og bare la dem gå 50% igjen når de nærmer seg 5 år. Anonymous poster hash: f2ebc...02e
soleia Skrevet 28. februar 2015 #5 Skrevet 28. februar 2015 Du må nytte denne sjansen! Vert jo supert for ungane og!
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2015 #6 Skrevet 28. februar 2015 2* årslønn når prosjektet er ferdig? Og du jobber kun normale arbeidsdager? Det hørtes rart ut, er dette 100% garantert? Anonymous poster hash: faf51...f96
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2015 #7 Skrevet 28. februar 2015 Nei, synes ikke det, Jeg driver litt med samme opplegg, mye jobb nå og økonomisk frihet om et år, men min datter har kortere dagen enn dine og jeg jobber igjen når hun har lagt seg. Men lurer på om det er lurt å ta ut barna av barnehage og bare la dem gå 50% igjen når de nærmer seg 5 år. Anonymous poster hash: f2ebc...02e takk for svar:) Det vil kun være en tilvenningsperiode for de. Jeg tenker det blir vanskelig for de å begynne 100% i bhg med en gang. Jeg kommer til å betale for en 100% plass slik at jeg gradvis kan trappe opp tiden de er i bhg. Jeg må jo selvfølgelig se hvordan det går når vi er tilbake, men vil heller være føre var og har avklart dette med arbeidsgiver. Jeg tenker kanskje de trenger et par mnd med tilvenning til bhg etter ett år borte Den ene dagen i uka de er i bhg 5,5 timer har jeg også hjemmekontor etter de har lagt seg, forrelsten. Anonymous poster hash: c846e...3d4
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2015 #8 Skrevet 28. februar 2015 2* årslønn når prosjektet er ferdig? Og du jobber kun normale arbeidsdager? Det hørtes rart ut, er dette 100% garantert? Anonymous poster hash: faf51...f96 Bonusen er kontrakfestet, ja. Selvfølgelig mot at tidsfristen oppfylles og resultatet av prosjektet er tilfredsstillende. Men det bekymrer meg ikke, det får vi til med god margin:) Nei, jeg jobber ikke normale arbeidstider, jeg jobber en hel del mer for å oppfylle tidsfristen. Jeg har også en hel del lederansvar. Dette lederansvaret er medberegnet i min lønning, men er en del av bonusen. HI Anonymous poster hash: c846e...3d4
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2015 #9 Skrevet 28. februar 2015 I såfall ofrer jeg min 2- og 4-åring hele tiden. 9 timer i bhg 5 dager i uken. Dette innlegget ga meg egentlig bare samvittighet. Er det virkelig slik at alle barn har kortere dager i bhg? Sånn er det ikke her vi bor i allefall. Voksne folk jobber 100% stilling både for dagens økonomi og med tanke på pensjon. Anonymous poster hash: 21dde...bb1
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2015 #10 Skrevet 28. februar 2015 Nei, synes ikke det, Jeg driver litt med samme opplegg, mye jobb nå og økonomisk frihet om et år, men min datter har kortere dagen enn dine og jeg jobber igjen når hun har lagt seg. Men lurer på om det er lurt å ta ut barna av barnehage og bare la dem gå 50% igjen når de nærmer seg 5 år. Anonymous poster hash: f2ebc...02e takk for svar:) Det vil kun være en tilvenningsperiode for de. Jeg tenker det blir vanskelig for de å begynne 100% i bhg med en gang. Jeg kommer til å betale for en 100% plass slik at jeg gradvis kan trappe opp tiden de er i bhg. Jeg må jo selvfølgelig se hvordan det går når vi er tilbake, men vil heller være føre var og har avklart dette med arbeidsgiver. Jeg tenker kanskje de trenger et par mnd med tilvenning til bhg etter ett år borte Den ene dagen i uka de er i bhg 5,5 timer har jeg også hjemmekontor etter de har lagt seg, forrelsten. Anonymous poster hash: c846e...3d4 Det høres jo bra ut da Lykke til! Anonymous poster hash: f2ebc...02e
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2015 #11 Skrevet 28. februar 2015 Jeg hadde hatt verre samvittighet for å ta ungene med til et av verdens verste land med tanke på kriminalitet. Anonymous poster hash: 26f1e...cc9
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2015 #12 Skrevet 28. februar 2015 I såfall ofrer jeg min 2- og 4-åring hele tiden. 9 timer i bhg 5 dager i uken. Dette innlegget ga meg egentlig bare samvittighet. Er det virkelig slik at alle barn har kortere dager i bhg? Sånn er det ikke her vi bor i allefall. Voksne folk jobber 100% stilling både for dagens økonomi og med tanke på pensjon.Anonymous poster hash: 21dde...bb1 Det vet jeg ikke, jeg har i allefall fått en del kommentarer på at jeg ofrer mine barn. Men dere er kanskje to voksne? Jeg er bare én... Anonymous poster hash: c846e...3d4
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2015 #13 Skrevet 28. februar 2015 Dette hadde jeg ikke vurdert å gi opp en gang. Dette må du selvfølgelig gjør. Det er mange som har barna i barnehagen 9 timer 5 dager i uken Anonymous poster hash: e48e1...9e1
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2015 #14 Skrevet 28. februar 2015 Jeg hadde hatt verre samvittighet for å ta ungene med til et av verdens verste land med tanke på kriminalitet. Anonymous poster hash: 26f1e...cc9 Ha, ha! Da er du ikke særlig verdensvant! (Jeg er ikke HI, men jeg er etnisk norsk og kjenner Brasil godt) Anonymous poster hash: faf51...f96
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2015 #15 Skrevet 28. februar 2015 Jeg hadde hatt verre samvittighet for å ta ungene med til et av verdens verste land med tanke på kriminalitet. Anonymous poster hash: 26f1e...cc9 Mine foreldre bor ikke midt i slummen altså, de bor i et rikt og voktet område. Jeg er ikke bekymret. Anonymous poster hash: c846e...3d4
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2015 #16 Skrevet 28. februar 2015 Jeg hadde hatt verre samvittighet for å ta ungene med til et av verdens verste land med tanke på kriminalitet. Anonymous poster hash: 26f1e...cc9 Alvorlig talt- har du vært utenfor ditt eget nabolag før eller? Tror du ikke det er mulig å vokse opp som barn i Brasil eller andre land? Til HI: Kjør på, høres ikke ut som om barna har unormalt lange dager sammenlignet med vanlige familier hvor begge er i full jobb. :-) Anonymous poster hash: 479e8...067
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2015 #17 Skrevet 28. februar 2015 Haha! Norske lever som konger i Brasil. De som tror Brasil er kun slum har ikke lest mye eller reist i verden. Go for it!!!! Lucky you😊😊😊 Anonymous poster hash: 40a6f...b20
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2015 #18 Skrevet 28. februar 2015 Kjør på! Dette er noe dere som familie kommer til å huske resten av livet! Dessuten må jeg si at barna dine har et godt forbilde i deg. Tøft gjort! Drit i hva andre måtte mene om "lange dager i barnehagen". Barna har det sikkert helt topp, og du har lagt tilrette for å bruke den tiden du har med dem hjemme på en god måte. Lykke til! :-) Anonymous poster hash: 859a8...8e5
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2015 #19 Skrevet 28. februar 2015 Takk for alle positive svar og lykkeønskninger:) Ja, dette er noe jeg virkelig ser frem til, og jeg tror det blir et minne for livet for barna. Tror de vil nyte godt av det på sikt. Men andres kommentarer sårer. Jeg er fullstendig klar over at jeg har liten tid med barna. Det ervanskelig nok fra før av uten alle sine påminnelser. Jeg er ufattelig sliten, men gulleroten i enden er så stor så jeg biter tenna sammen, og føler dette er noe jeg gjør FOR barna på sikt, og ikke MOT barna nå. Ja, dette er absolutt noe JEG vil, men jeg føler likevel ikke at jeg gjør dette på et egoistisk grunnlag. Jeg føler jeg har tenkt igjennom dette ganske godt, sett for meg alle scenarioer osv. Jeg vurderer også å leie ut huset mitt mens vi bor i Brasil, men er litt usikker på det... Anonymous poster hash: c846e...3d4
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2015 #20 Skrevet 28. februar 2015 Det her høres jo helt fantastisk ut. Og tenk for en fantastisk mulighet for deg og dine barn. Det å få bo hos dine foreldre, i ett annet land et helt år. Jeg hadde aldri vært i tvil. Noe sånt har jeg drømt om i alle år og, men har aldri fått med barnefar på det. Anonymous poster hash: fe58d...e10
Gjest Skrevet 28. februar 2015 #21 Skrevet 28. februar 2015 Dette må du bare gjøre. Er ikke sikkert sjansen kommer igjen Lukter selv på sjansen å bo i et annet land i ett års tid mens minsten er under skolealder. Go for it!! Og lykke til!
Mor di! Skrevet 28. februar 2015 #22 Skrevet 28. februar 2015 Dette hørtes fornuftig og gjennomtenkt ut, jeg hadde ikke nølt et sekund. Lykke til!😊
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2015 #23 Skrevet 28. februar 2015 Kjør på!! Men skjønte ikke hvordan du mener du jobber mye mer enn vanlig arbeidstider når barna kun er 8-9 timer i bhg 4 dager i uka og 5,5 time en gang i uka. Og du har alle helgene med de og du lager middager om kvelden for dagen etter. Mener du sy du jobber mer enn en 80% stilling da? Uansett, ville aldri latt en slik sjanse gå i fra meg. Høres ut som en gjennomtenkt plan. Anonymous poster hash: 4feba...16e
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2015 #24 Skrevet 28. februar 2015 Jeg jobbet 80% før 1. Desember. Nå jobber jeg mer enn 100%. Jeg jobber også på kvelden etter barna har lagt seg. Den ene dagen i uka barna er ca 5,5 timer i Bhg er den eneste dagen jeg har muligheten til hjemmekontor da denne dagen er uten møtevirkshet. Dette var en betingelse jeg selv satt for å ta på meg prosjektet. Det er et stort logistikk problem å få dagene til å gå opp. Jeg sover lite, dagene er lange, men det går. Arbeidsmengden er enorm, og jeg må være tilgjengelig på tlf døgnet rundt da det er flere enn meg som jobber til alle døgnets tider på dette prosjektet. Flere som jobber i andre tidssoner også, så at telefonen ringer midt på natten er ikke uvanlig. Har som sagt vaskehjelp, og gjør svært lite husarbeid. Eneste ke gjør er klesvask, og jeg fyller fryseren med hjemmelaget mat så det ikke går masse tid på det i ukedagene. Jeg har også ved et par anledninger fått andre foreldre til å hente barna i Bhg, men tjenestene blir da gjengjeldt. Nå har jeg f.eks et annet barn på overnatting her, og jeg står på kjøkkenet og lager lapskaus i store kvanta for å fryse ned mens barna leker i stua:) HI Anonymous poster hash: c846e...3d4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå