Gå til innhold

Lån

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg er 45år og har ingen egenkapital. Men jeg lurer på om det er noen mulighet for meg og låne penger i husbanken eller lignende. Jeg er 100% ufør og har 14.000kr ca i mnd. pluss 2000kr i bostøtte pga jeg er aleine.

Er det muligheter for meg og ta opp lån på 1.000.000kr? Jeg betaler 8.000kr i leie så vanskelig og spare. Skal flytte til et billigere sted nå, men måtte spørre om det er mulighet for og få lån uten egenkapital.

Uansett hva svaret er så, takk.

Anonymous poster hash: dacec...817
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får antagelig ikke lån til mer enn 2 ganger din brutto inntekt. Du må ha egenkapital.

Anonymous poster hash: ee2a3...a73
Skrevet

Det er ikke noe problem å få lån uten egenkapital. Men en får da selvsagt låne mindre enn om en har egenkapital. Nå jobber ikke jeg i bank, men synes det høres mye ut med 1 mill uten egenkapital på din inntekt.

Ta deg en runde og forhør deg med flere banker, det er stor forskjell på hva de kan tilby. Har akkurat forhørt meg selv, da var det 2 mill i forskjell mellom den strengeste og snilleste banken.

Lykke til.

Anonymous poster hash: 43bc5...6ca

Skrevet

Du får antagelig ikke lån til mer enn 2 ganger din brutto inntekt. Du må ha egenkapital.

Nei, en må ikke ha egenkapital.

Anonymous poster hash: 43bc5...6ca

Skrevet

Oki. Takk :) Noen som har lite brutto her men har fått et greit startlån uten egenkapital?

Skrevet

Jeg tror ikke du kan forvente å få så stort lån uten noen form for egenkaptial. Er en grunn til at man skal ha det ved slike summer. 

Anonymous poster hash: fffcb...603
Skrevet

Men er ikke startlån for folk som har hatt det vanskelig og ikke klart å spare om egenkapital?

Skrevet

Du får normalt ikke lån i det hele tatt med så lav inntekt. Men husbanken vurderer det annerledes enn vanlige banker.

Anonymous poster hash: e650d...347

Skrevet

Du kan jo alltids prøve, men jeg tviler sterk på at du får lån. Jeg forsøkte selv da jeg var student og hadde overganstønad som inntekt, men hadde ikke sjans. Hos noen banker endte jeg opp med å ha minus 2000 i følge deres kalkulatorer. Ser at i min bank kan man bare drømme om å få lån før man har en inntekt på rundt 350000 i året.

Joda renten er lav nå, men vil den være det i fremtiden også? Vil du tåle en renteoppgang på 1%? Selv om det nok i det fleste tillfeller er uforskyldt at man er uføretrygdet så er det nok noen fordeler man har ved å være i fast arbeid.

Anonymous poster hash: 711de...f5e
Skrevet

Du kan søke startlån i kommunen du bor i. Ring og hør hva som kreves.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...