Gå til innhold

Bursdagsinvitasjon dilemma - hva skal vi svare?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår på 4 år er invitert i bursdag til en jente i barnehagen som er eldre enn henne, noe som jo er veldig hyggelig.

Vårt dilemma er at vi jobber til kl. 16 begge to og henter i bhg i 1630 - 1645 hver dag. Bursdagen skal slutte kl. 16.

Vi har dessverre ikke mulighet til å hente da og har heller ingen som kan gjøre det for oss. (ingen besteforeldre, tanter, onkler i nærheten) Hva svarer vi? Vi ønsker jo ikke å fornærme vertskapet og selskapet foregår jo i bhg-tiden, så da er det jo rart å si at det ikke passer...

Det er allerede sårt at vi henter barnet vårt sent i bhg, så har ikke så veldig lyst til å utbrodere grunn til at vi takker nei. Hva tenker dere?

Anonymous poster hash: 7735d...6f2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo heilt normalt å jobbe til kl 16, så eg hadde ringt og sagt nettopp det du seier her, at de ikkje har sjangs til å hente allereie 16. Då er det opp til vertskapet om jenta di får vere der til du kan hente, eller så må ho vere i barnehagen.

Skrevet

Er jo normalt å jobbe til 16. Ingenting galt i å si som det er. Var rart med bursdag i bhg tiden synes jeg.

Skrevet

Det får da være måte på blygsel eller hva det nå er - du må selvsagt si det som det er! Er det rart folk misforstår hverandre og det oppstår unødvendig negative situasjoner når folk ikke en gang tør å si når de slutter på jobben!!??

Anonymous poster hash: 8bc5f...654
Skrevet

Det er jo heilt normalt å jobbe til kl 16, så eg hadde ringt og sagt nettopp det du seier her, at de ikkje har sjangs til å hente allereie 16. Då er det opp til vertskapet om jenta di får vere der til du kan hente, eller så må ho vere i barnehagen.

Jeg heller jo mot å si det som det er, men har ikke veldig lyst til å være mor som henter det eneste barnet etter at bursdagen er over. En ting er å hente sent i barnehagen, men de har åpningtid til kl. 17 så det føles ikke så ille.

Jeg kan jo også nevne at vi bor på Oslo Vest, der de fleste barn hentes tidlig. Enten av foreldre, au-pair eller besteforeldre.

Bursdagen skal starte kl. 14.

HI

Skrevet

Kanskje foreldrene til noen av de andre gjestene kan ta med seg ditt barn også, og så kan dere hente hos dem? Hvis du synes det er vanskelig å spørre om hun kan være igjen lenger etter bursdagen.

Anonymous poster hash: e21be...cfd

Skrevet

Når begynner besøket? Skal de hente alle barna i barnehagen?

Anonymous poster hash: ec4c6...03a

Skrevet (endret)

Kanskje foreldrene til noen av de andre gjestene kan ta med seg ditt barn også, og så kan dere hente hos dem? Hvis du synes det er vanskelig å spørre om hun kan være igjen lenger etter bursdagen.

Anonymous poster hash: e21be...cfd

Dette var lurt! Har barnet ditt ei venninne som skal i selskapet? Eg hadde meir enn gjerne tatt med eit ekstra born og passa han/ho til foreldra kunne hente.

Og ein ting til: Blir så matt av denne "vi henter tidleg", når det eigentleg er au pair-en som gjer det. Kva er forskjellen da. Barnehage eller au pair blir nett det same for meg... Ikkje vêr flau over at de jobbar og står på, hi!

Endret av Ladybird2014
Skrevet

Når begynner besøket? Skal de hente alle barna i barnehagen? Anonymous poster hash: ec4c6...03a

Det er et godt spørsmål, det står det ikke i invitasjonen. Jeg regner med at de henter barna i bhg. Bursdagen starter kl. 14. Vi kjenner ikke foreldrene.

HI

Skrevet

Hva er problemet? Du sier at du ikke rekker det. So what, Big deal!

Er vi for engstelig til å si noe så enkelt?!

Anonymous poster hash: bf4ac...898

Skrevet

Kanskje foreldrene til noen av de andre gjestene kan ta med seg ditt barn også, og så kan dere hente hos dem? Hvis du synes det er vanskelig å spørre om hun kan være igjen lenger etter bursdagen.Anonymous poster hash: e21be...cfd

Dette var lurt! Har barnet ditt ei venninne som skal i selskapet? Eg hadde meir enn gjerne tatt med eit ekstra born og passa han/ho til foreldra kunne hente.

Og ein ting til: Blir så matt av denne "vi henter tidleg", når det eigentleg er au pair-en som gjer det. Kva er forskjellen da. Barnehage eller au pair blir nett det same for meg... Ikkje vêr flau over at de jobbar og står på, hi!

Takk.

Jeg ønsker ikke å involvere enda flere i dette, så de som mener at jeg bare skal si det som det er, har helt rett. Da gjør jeg det! Og skal prøve å slutte å ha dårlig samvittighet for å være av de som må hente tidlig i barnehagen.

Litt dumt at foreldre velger å ha bursdag som slutter før barnehagen slutter. Hadde det vært en jente som barnet mitt lekte mye med, så hadde jeg nok forhørt meg med noen andre foreldre slik at jenta mi fikk deltatt.

HI

Skrevet

Si det som det er :) Da er det opp til dem å avgjøre om det er ok at datteren deres blir hentet litt senere.

Her i huset har det flere ganger skjedd at foreldrene har spurt om det er greit at de henter en halvtime etter at festen er slutt pga diverse. Har aldri vært noe problem :)

Skrevet

Jeg er hjemmeværende og har flere ganger hatt selskap på dagtid, men ikke før de begynte på skolen da.

Jeg har da hentet barna ved skoleslutt og hatt bursdagsselskap hos oss istedenfor at de har vært på sfo den dagen. Jeg har da skrevet i innbydelsen at de kan hente barna på vei hjem fra jobb i fire-fem tiden.

Er sikker på at disse foreldrene også vet at ikke alle slutter samtidig på jobb og er innstilt på at ikke alle klarer være der på slaget fire.

Anonymous poster hash: 919d3...aab

Skrevet

Når begynner besøket? Skal de hente alle barna i barnehagen? Anonymous poster hash: ec4c6...03a

Det er et godt spørsmål, det står det ikke i invitasjonen. Jeg regner med at de henter barna i bhg. Bursdagen starter kl. 14. Vi kjenner ikke foreldrene.

HI

Da må du nesten spørre om det også, noen foreldre tenker visst ikke på at andre jobber. Hvor mange er invitert da? Klarer de å få med seg alle barna? Bor de i gangavstand fra barnehagen?

Anonymous poster hash: ec4c6...03a

Skrevet

Dersom dei inviterar til selskap i barnehagetida, så må dei nesten ta høgde for at ikkje alle har høve til å hente innan kl 16. 

Skrevet

Spør en jente som din jente leker mye med. De tar helt sikkert med din datter hjem til seg etter selskapet.

Det er mye hyggeligere å være hos enn du leker med enn å være igjen hos et eldre barn man kanskje ikke leker med.

Alle synes som regel det er hyggelig å bli bedt om hjelp! Neste gang er det de som trenger hjelp og spør deg!

Anonymous poster hash: 0a35e...c3d

Skrevet

Det er jo bare å si fra at dere ikke har mulighet til å hente før da og da pga arbeidstid og reisevei. 

Skrevet

Hadde ikke vært noe problem om du hadde gitt beskjed til meg :)

Mange ganger greit at de kan leke sammen mens jeg rydder av :)

Vi har ofte gjenværende unger etter feiring, bare fordi de har lyst.

Altså ikke mange, men en eller 2 :)

Skrevet

Vi har ofte bursdag rett etter skoletid og slutter rundt kl 16. Jeg vet at ikke alle kan hente da, så skrev før at de som ikke rakk å komme da bursdagen var ferdig kunne være her til de kom.

Det har aldri vært ett problem. For oss har det vært bare positivt å ha det rett etter skoletiden, for da kommer det flere barn. Kvelder og helger har mange planer slik at ikke alle kan komme pga dette. Da kommer også de barna som aldri kommer ellers siden foreldrene glemmerr ellerr ikke gidder å kjøre.

Her i huset så har bursdagsbarna storkost seg med de gjestene som blir henta seint. De har kost og lekt seg siden det er roligere og ikke så mange mennesker.

Send foreldrene en mld om at du ikke rekker å hente og om du barnet kan være der til du rekker å komme fra jobb. Jeg vil tro du får ett positivt svar og ingen ser rart på deg av den grunn.

Anonymous poster hash: 94975...87f

Skrevet

Kan ikke EN av dere i verste fall unntaksvis dra en halvtime før ?

Anonymous poster hash: 4b47d...a65

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...