Gå til innhold

Null kjemi med pasient

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har absolutt ingenting å prate om og synes det er litt pinlig. Blir tungt å gå dit. Det er meg og en annen som har null kjemi med han. De andre klarer seg greit og flørter en del med han.

Han er ung på min egen alder så jeg synes det er vondt og se hans situasjon. Noe jeg kan gjøre for å løsne litt på situasjonen? Vi bruker en del tid der i løpet av en vakt så grusomt å være helt på viddene.

Anonymous poster hash: f733b...209

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva i alle dager er det du får deg til å skrive på et anonymforum?! Fy skam deg, nå ble jeg uvel!

Anonymous poster hash: 4514f...d87

Skrevet

Hva gjør det? Sier absolutt ingenting som kan identifisere noe som helst!

Anonymous poster hash: f733b...209

Skrevet

Tenk deg om et par runder nå!

Skrevet

Dette har ingenting på et nettforum å gjøre. Det handler ikke om taushetsplikt, nødvendigvis. Det handler om yrkesetikk. Dette kan du drøfte med dine kolleger, de er uansett mer kompetente til å gi deg et skikkelig svar og veiledning, de som også kjenner både deg og brukeren. 

Anonymous poster hash: bf89b...a25
Skrevet

Dette har ingenting på et nettforum å gjøre. Det handler ikke om taushetsplikt, nødvendigvis. Det handler om yrkesetikk. Dette kan du drøfte med dine kolleger, de er uansett mer kompetente til å gi deg et skikkelig svar og veiledning, de som også kjenner både deg og brukeren.  Anonymous poster hash: bf89b...a25

Det er tydeligvis behov for en gjennomgang av yrkesetiske retningslinjer ja!

Skrevet

Hva i alle dager er det du får deg til å skrive på et anonymforum?! Fy skam deg, nå ble jeg uvel! Anonymous poster hash: 4514f...d87

Tenk deg om et par runder nå!Anonymous poster hash: 4514f...d87

Synes vel i grunnen du kan tenke deg om et par runder sjøl.

Det eneste å eventuelt reagere på her, er om de andre bevisst flørter. Å tulle og ha en ledig tone er ok, men ikke å flørte.

Hilsen sykepleier

Anonymous poster hash: cab21...d87

Skrevet

Hva i alle dager er det du får deg til å skrive på et anonymforum?! Fy skam deg, nå ble jeg uvel! Anonymous poster hash: 4514f...d87

Det eneste å eventuelt reagere på her, er om de andre bevisst flørter. Å tulle og ha en ledig tone er ok, men ikke å flørte.

Hilsen sykepleierAnonymous poster hash: cab21...d87

Da jeg gikk sykepleien lærte vi at å legge ut om pasienter på den måten her ikke er greit.

Skrevet

Hun legger jo ikke ut om han. Det eneste hun skriver er at han er ung og de bruker tid der. Det står ingenting om diagnose eller hva de gjør der.

Skrevet

Hun legger jo ikke ut om han. Det eneste hun skriver er at han er ung og de bruker tid der. Det står ingenting om diagnose eller hva de gjør der.

Nei, men allikevel er det ikke greit. Det handler om yrkesetikk. Udiskutabelt egentlig. 

Skrevet

Hvorfor flørter de andre med pasienten? Er det sånn en jobber med pasientene sine?

Anonymous poster hash: aa1d5...2a4
Skrevet

Du gir så lite info at det er vanskelig å si hva du skal gjøre. Men seriøst, flørter flere av de som jobber der med en pasient?!

Skrevet

Syns ikke det hi skriver bryter med yrkesetikk jeg. Det er umulig å identifisere pasienten, han kan være en blant tusen. Så skjønner ikke hva dere hyler om. Har vært sykepleier hele mitt yrkesaktive liv, og det er jo ikke alle kjemien stemmer med. Må nesten bare leve med det og være profesjonell.

Til dere som mener det er uprofesjonelt å flørte, dere kan ikke ha jobba lenge i helsevesenet. Det KAN være det ja, men det kan også være et lyspunkt i livet, særlig for eldre menn. Du merker fort hvis pasienten legger noe mer i det.

Skrevet

HI utleverer meir seg sjølv og eigne problem enn utlevering av pasienten, det einaste ho seier er at han er ung. 

Eg jobbar ikkje i heimeteneste, men om eg slit med "smaltalk" med pasientar, så nøyer eg meg med å snakke nøytralt om det eg held på med, og jobbar heller litt i stillheit enn å prøve å tyne ut ei unaturleg samtale.  Det same synes eg sjølv er greit om eg feks er hjå frisør el.  Stillheit er av og til undervurdert. 

Skrevet

Er det bare meg eller ser det ut som at anonym d87 diskuterer heftig med seg selv?

Anonymous poster hash: 24dd5...a3a

Skrevet

Er det bare meg eller ser det ut som at anonym d87 diskuterer heftig med seg selv?

Anonymous poster hash: 24dd5...a3a

Ja, la merke til at noe var litt rart der. 

Skrevet

Dere forstår vel at dere må se på mer enn bare de tre siste tallene i anonymkoden? Her er det bare de tre siste tallene som tilfeldigvis er like....

Anonymous poster hash: a9b7b...8fc
Skrevet

Jeg kan virkelig ikke forstå hva dere første roper om. Dette bryter da verken taushetsplikt eller yrkesetikk. Når alle unntatt et par god kjemi med pasienten så kan det være vanskelig å ta opp slike ting i plenum på jobb med mindre det er på agendaen fra ledelsen.

Jeg har også iblant pasienter jeg ikke har noe kjemi med og jeg velger da å jobbe i stillhet. Men selvsagt føler jeg på det. Jeg føler jo på at jeg overhodet ikke er i stand til å oppmuntre eller tulle noe med pasienten for å lyse opp situasjonen litt. Men da er det en trøst at andre er i stand til det. Alle pasienter har som regel noen som har ekstra god kjemi med dem. Sånn er det for alle, alle steder. Vi kommer borti mennesker vi ikke har like god kjemi med. Skjønner at det er spesielt vanskelig når det er en på omtrent samme alder.

Skrevet

Hilsen sykepleierAnonymous poster hash: cab21...d87

Da jeg gikk sykepleien lærte vi at å legge ut om pasienter på den måten her ikke er greit.

Legg deg, Lars-Kristian! :-)

Anonymous poster hash: d106e...3d5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...