Anonym bruker Skrevet 27. februar 2015 #1 Skrevet 27. februar 2015 På butikken i dag gikk jeg fordi en pakke med Toro sin moussaka og kom på at dette har jeg ikke spist på år og dag. Greien er bare at der jeg før bare brukte posemat nesten, har jeg nå gått over til å lage nesten alt fra grunnen, men ideen var der. Jeg har lyst til å prøve en egen versjon, hva tror dere? Steke karbonadedeig med hakket løk, hvitløk, chili og grønn paprika, samt litt skivet sopp. Ha over knuste tomater, litt rødvin og litt buljong og krydre med basilikum, oregano, pepper og salt. Så skrelle og skive poteter og koke dem opp i litt h-melk (i stede for fløte) med hvitløk, urter, salt og pepper. Deretter fylle tomatsausen i bunn og fløtepotetene oppå, så ost og steke i ovnen. Vil smakene gå sammen tror dere? Jeg klarer ikke helt å smake det for meg Anonymous poster hash: eab9a...2ff
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2015 #2 Skrevet 27. februar 2015 What's not to like? Anonymous poster hash: 85c73...9c8
soleia Skrevet 27. februar 2015 #3 Skrevet 27. februar 2015 Det høyres godt ut Det beste med heimelaga moussaka synes eg er toppingen med kvitsaus med ost og egg i, nesten som ostesufflet. Eg brukar og litt kanel i sausen for å få den spesielle moussaka smaken, men det er det ikkje alle som brukar. Her er Trines versjon: http://trinesmatblogg.no/2007/03/08/moussaka-med-gresk-salat/
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2015 #4 Skrevet 27. februar 2015 Takk for link! Alltid greit å hente inspirasjon fra andre Jeg er ikke så veldig glad i kanel, så det tror jeg nok jeg skipper, men egg i den hvite sausen var lurt. HI Anonymous poster hash: eab9a...2ff
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2015 #5 Skrevet 27. februar 2015 Jeg lager en lignende karbonade deig/tomat saus, men har i kanel og koker ut med laurberblad en stund ++ Lager ostesaus og har lettkokt aubergine i terninger. Jeg legger kjøtt/saus, så aubergine og ostesausen på topp. Anonymous poster hash: 5face...276
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå