Gå til innhold

Hvordan ta opp ønske om skilsmisse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gikk du fram da du gikk fra din samboer/mann?

Anonymous poster hash: f6ed2...352

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo skrive en lapp eller få venninen din til å ta det opp.....

Seriøst, så dårlig kommunikasjon kan dere som voksne ikke ha. Snakk sammen! 

Anonymous poster hash: 07bbc...a7b
Skrevet

Etter 8 år sammen har kommunikasjonen brutt sammen. Han har fått flere diagnoser, samlivet bryter ned min og barnas mentale helse.

Så mitt spørsmål er i fullt alvor.

Skrevet

Ingen som ikke kjenner deg og partnere din kan gi noe bedre svar på det enn du selv kan.

Mest nærliggende forslag er: Si det rett ut.

Anonymous poster hash: b36e5...a13
Skrevet

Hva med å spørre han hvordan han føler det går mellom dere? Og så forteller du hva du føler etter det. Og for all del, si det du oppriktig mener. Lykke til :)

Anonymous poster hash: 8bd44...cdd

Skrevet

Si: "jeg vil skilles".

Anonymous poster hash: ab9ef...929
Skrevet

Vet ikke helt hvordan situasjonen er for dere. Men på generelt grunnlag vil jeg foreslå: Innled en samtale med spørsmål om hvordan han føler at dere har det for tiden, hva han tenker om deres samliv og hvordan dere fungerer som par. Lytt til det han har å si, og tenk godt over om det er noe han sier som du tenker dere kan ta tak i og jobbe med, som gjør at du også føler dere kan fungere som en familie. 

Når han har snakket ferdig, hvis du ikke føler dere kan jobbe med noe som helst, så fortell han hvordan du føler det. Be om å få snakke til du er ferdig, og så kan han komme med innspill etterpå. Fortell hvorfor du føler som du gjør, og gi han så rom til å komme med kommentarer. Legg kortene på bordet, men vurder om du vil være åpen for at han kan ha lyst til å jobbe med det du gir som grunn til at du vil gå. 

Skrevet

Hva med å spørre om hva han syns om forholdet? Og deretter si at du syns det går dårlig og at du vil skilles?

Skrevet

Takk for seriøse svar. Det er jo veldig logisk i grunn, men akkurat nå er alt bare svart og tåkete.

Skrevet

Det er veldig avhengig av om du har bestemt deg eller ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...