Anonym bruker Skrevet 27. februar 2015 #1 Skrevet 27. februar 2015 Bare denne mnd har det skjedd 5 ganger. Etter 2. gang fikk han beskjed om at dette ikke var greit, vi har ikke økonomi til det. 3. og 4. Gang holdt han hemmelig, men ble avslørt av barna som knisende hvisket til meg på kvelden at de hadde en hemmelighet med pappa, at de fikk hamburger til lunsj. I dag skulle jeg hente vår eldste på flyplassen etter besøk hos bestemor, og når jeg ringer før hjemreise har han søren meg kjøpt til lunsj i dag også.. Så stolt over at han fikk utkjøringen gratis fordi han kjøper så ofte fra dem 😳 😤 Ble vare målløs. Bilen er har ikke vært på EU kontroll pga jeg sparer penger til reparasjoner, og han roter bort 2000-2500kr på take away!!!! Så sint at jeg skjelver!! Jeg jobber 150% fordi han går hjemme på AAP, jeg studerer som privatist for å øke mulighetene for en bedre betalt jobb. Faen!! Begynne med delt økonomi tror jeg! Eller flytte ut med alle tre ungene. Det hadde faktisk vært billigere. Anonymous poster hash: 70ff9...536
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2015 #2 Skrevet 27. februar 2015 . Anonymous poster hash: 70ff9...536
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2015 #3 Skrevet 27. februar 2015 Bare denne mnd har det skjedd 5 ganger. Etter 2. gang fikk han beskjed om at dette ikke var greit, vi har ikke økonomi til det. 3. og 4. Gang holdt han hemmelig, men ble avslørt av barna som knisende hvisket til meg på kvelden at de hadde en hemmelighet med pappa, at de fikk hamburger til lunsj. I dag skulle jeg hente vår eldste på flyplassen etter besøk hos bestemor, og når jeg ringer før hjemreise har han søren meg kjøpt til lunsj i dag også.. Så stolt over at han fikk utkjøringen gratis fordi han kjøper så ofte fra dem Ble vare målløs. Bilen er har ikke vært på EU kontroll pga jeg sparer penger til reparasjoner, og han roter bort 2000-2500kr på take away!!!! Så sint at jeg skjelver!! Jeg jobber 150% fordi han går hjemme på AAP, jeg studerer som privatist for å øke mulighetene for en bedre betalt jobb. Faen!! Begynne med delt økonomi tror jeg! Eller flytte ut med alle tre ungene. Det hadde faktisk vært billigere. Anonymous poster hash: 70ff9...536 Du serverer sikkert bare tørre kneippskiver med servelat, siden han foretrekker å kjøpe lunsj ute? Her lager jeg og mannen annet enn bare brødskiver, noe som er like billig, og variasjon er bra. En annen ting - du sier at eldste har vært på besøk til bestemor med FLY. Fly er drittdyrt, hvorfor prioriterer dere fly fremfor EU-kontroll? Han kunne sikkert besøke bestemor senere, eller hun kunne komme til dere. Du er jo like sløsete som mannen din. Anonymous poster hash: e1996...569
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2015 #4 Skrevet 27. februar 2015 Da kan dere ikke ha felles økonomi. Hva sa han når du tok opp det ikke gikk å kjøpe take away? Anonymous poster hash: 81d3b...5e4
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2015 #5 Skrevet 27. februar 2015 Bare denne mnd har det skjedd 5 ganger. Etter 2. gang fikk han beskjed om at dette ikke var greit, vi har ikke økonomi til det. 3. og 4. Gang holdt han hemmelig, men ble avslørt av barna som knisende hvisket til meg på kvelden at de hadde en hemmelighet med pappa, at de fikk hamburger til lunsj. I dag skulle jeg hente vår eldste på flyplassen etter besøk hos bestemor, og når jeg ringer før hjemreise har han søren meg kjøpt til lunsj i dag også.. Så stolt over at han fikk utkjøringen gratis fordi han kjøper så ofte fra dem Ble vare målløs. Bilen er har ikke vært på EU kontroll pga jeg sparer penger til reparasjoner, og han roter bort 2000-2500kr på take away!!!! Så sint at jeg skjelver!! Jeg jobber 150% fordi han går hjemme på AAP, jeg studerer som privatist for å øke mulighetene for en bedre betalt jobb. Faen!! Begynne med delt økonomi tror jeg! Eller flytte ut med alle tre ungene. Det hadde faktisk vært billigere. Anonymous poster hash: 70ff9...536 Du serverer sikkert bare tørre kneippskiver med servelat, siden han foretrekker å kjøpe lunsj ute? Her lager jeg og mannen annet enn bare brødskiver, noe som er like billig, og variasjon er bra. En annen ting - du sier at eldste har vært på besøk til bestemor med FLY. Fly er drittdyrt, hvorfor prioriterer dere fly fremfor EU-kontroll? Han kunne sikkert besøke bestemor senere, eller hun kunne komme til dere. Du er jo like sløsete som mannen din. Anonymous poster hash: e1996...569 Jeg lager ofte variert mat. Kyllingfilet, sandwich, pai, omelett.. Til lunsj.. Alltid hjemmelaget middag fra hans ønskeliste. Og flyreise er betalt av BESTEMOR.. Så dårlig/kjedelig mat og økonomisk surrehue er ikke årsaken her nei. Anonymous poster hash: 70ff9...536
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2015 #6 Skrevet 27. februar 2015 Bare denne mnd har det skjedd 5 ganger. Etter 2. gang fikk han beskjed om at dette ikke var greit, vi har ikke økonomi til det. 3. og 4. Gang holdt han hemmelig, men ble avslørt av barna som knisende hvisket til meg på kvelden at de hadde en hemmelighet med pappa, at de fikk hamburger til lunsj. I dag skulle jeg hente vår eldste på flyplassen etter besøk hos bestemor, og når jeg ringer før hjemreise har han søren meg kjøpt til lunsj i dag også.. Så stolt over at han fikk utkjøringen gratis fordi han kjøper så ofte fra dem Ble vare målløs. Bilen er har ikke vært på EU kontroll pga jeg sparer penger til reparasjoner, og han roter bort 2000-2500kr på take away!!!! Så sint at jeg skjelver!! Jeg jobber 150% fordi han går hjemme på AAP, jeg studerer som privatist for å øke mulighetene for en bedre betalt jobb. Faen!! Begynne med delt økonomi tror jeg! Eller flytte ut med alle tre ungene. Det hadde faktisk vært billigere. Anonymous poster hash: 70ff9...536 Du serverer sikkert bare tørre kneippskiver med servelat, siden han foretrekker å kjøpe lunsj ute? Her lager jeg og mannen annet enn bare brødskiver, noe som er like billig, og variasjon er bra. En annen ting - du sier at eldste har vært på besøk til bestemor med FLY. Fly er drittdyrt, hvorfor prioriterer dere fly fremfor EU-kontroll? Han kunne sikkert besøke bestemor senere, eller hun kunne komme til dere. Du er jo like sløsete som mannen din. Anonymous poster hash: e1996...569 Jeg lager ofte variert mat. Kyllingfilet, sandwich, pai, omelett.. Til lunsj..Alltid hjemmelaget middag fra hans ønskeliste. Og flyreise er betalt av BESTEMOR.. Så dårlig/kjedelig mat og økonomisk surrehue er ikke årsaken her nei. Anonymous poster hash: 70ff9...536 Skulle stå kyllingsalat Anonymous poster hash: 70ff9...536
Modesty Blaise. Skrevet 27. februar 2015 #7 Skrevet 27. februar 2015 Bare denne mnd har det skjedd 5 ganger. Etter 2. gang fikk han beskjed om at dette ikke var greit, vi har ikke økonomi til det. 3. og 4. Gang holdt han hemmelig, men ble avslørt av barna som knisende hvisket til meg på kvelden at de hadde en hemmelighet med pappa, at de fikk hamburger til lunsj. I dag skulle jeg hente vår eldste på flyplassen etter besøk hos bestemor, og når jeg ringer før hjemreise har han søren meg kjøpt til lunsj i dag også.. Så stolt over at han fikk utkjøringen gratis fordi han kjøper så ofte fra dem Ble vare målløs. Bilen er har ikke vært på EU kontroll pga jeg sparer penger til reparasjoner, og han roter bort 2000-2500kr på take away!!!! Så sint at jeg skjelver!! Jeg jobber 150% fordi han går hjemme på AAP, jeg studerer som privatist for å øke mulighetene for en bedre betalt jobb. Faen!! Begynne med delt økonomi tror jeg! Eller flytte ut med alle tre ungene. Det hadde faktisk vært billigere. Anonymous poster hash: 70ff9...536 Du serverer sikkert bare tørre kneippskiver med servelat, siden han foretrekker å kjøpe lunsj ute? Her lager jeg og mannen annet enn bare brødskiver, noe som er like billig, og variasjon er bra. En annen ting - du sier at eldste har vært på besøk til bestemor med FLY. Fly er drittdyrt, hvorfor prioriterer dere fly fremfor EU-kontroll? Han kunne sikkert besøke bestemor senere, eller hun kunne komme til dere. Du er jo like sløsete som mannen din. Anonymous poster hash: e1996...569 Haha, for et fantastisk svar! Det er nok det morsomste svaret jeg har lest her inne i dag, og fantastisk hvordan du trekker konklusjoner. Godt jobba! 😃
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2015 #8 Skrevet 27. februar 2015 Bare denne mnd har det skjedd 5 ganger. Etter 2. gang fikk han beskjed om at dette ikke var greit, vi har ikke økonomi til det. 3. og 4. Gang holdt han hemmelig, men ble avslørt av barna som knisende hvisket til meg på kvelden at de hadde en hemmelighet med pappa, at de fikk hamburger til lunsj. I dag skulle jeg hente vår eldste på flyplassen etter besøk hos bestemor, og når jeg ringer før hjemreise har han søren meg kjøpt til lunsj i dag også.. Så stolt over at han fikk utkjøringen gratis fordi han kjøper så ofte fra dem Ble vare målløs. Bilen er har ikke vært på EU kontroll pga jeg sparer penger til reparasjoner, og han roter bort 2000-2500kr på take away!!!! Så sint at jeg skjelver!! Jeg jobber 150% fordi han går hjemme på AAP, jeg studerer som privatist for å øke mulighetene for en bedre betalt jobb. Faen!! Begynne med delt økonomi tror jeg! Eller flytte ut med alle tre ungene. Det hadde faktisk vært billigere. Anonymous poster hash: 70ff9...536 Du serverer sikkert bare tørre kneippskiver med servelat, siden han foretrekker å kjøpe lunsj ute? Her lager jeg og mannen annet enn bare brødskiver, noe som er like billig, og variasjon er bra. En annen ting - du sier at eldste har vært på besøk til bestemor med FLY. Fly er drittdyrt, hvorfor prioriterer dere fly fremfor EU-kontroll? Han kunne sikkert besøke bestemor senere, eller hun kunne komme til dere. Du er jo like sløsete som mannen din. Anonymous poster hash: e1996...569 Er du ikke riktig klok? For mange er det vinterferie denne uken, og for mange barn er det en av få anledninger i året til å se besteforeldre. Det er ikke sløsing. Det behøver heller ikke å være velig dyrt dersom man passer på å kjøpe reisen når det er kampanje. Mine barn flyr flere ganger i året, og vi har ikke spesielt god råd. Vi blakker oss likevel ikke på flyreiser. Å si at HI sikkert bare serverer tørr kneip er jo så dumt at jeg egentlig ikke burde kommentere det. HI arbeider 150%, mannen går hjemme, og hun skal servere ham lunsj? Det må han nok fint klare selv! HI: Skjønner veldig godt at du er forbannet. Ville satt meg ned og vist ham regnskapet, og sagt rett ut at du ikke finner deg i slik sløsing. Vis ham hvor mye penger som faktisk går med. Hamburger fem ganger på en måned er jo heller ikke særlig sunt! Anonymous poster hash: d43ec...1f7
Gjest enlitenfraatilå Skrevet 27. februar 2015 #9 Skrevet 27. februar 2015 Du kan jo ikke ha felles økonomi med denne "mannen"!!! Han går på AAP, du jobber 150%? Ta fra han visakort og få ordnet med sepererat økonomi.
Sint naken biltyv Skrevet 27. februar 2015 #10 Skrevet 27. februar 2015 Du kan jo ikke ha felles økonomi med denne "mannen"!!! Han går på AAP, du jobber 150%? Ta fra han visakort og få ordnet med sepererat økonomi. Enig
Jezebel Skrevet 27. februar 2015 #11 Skrevet 27. februar 2015 Bare denne mnd har det skjedd 5 ganger. Etter 2. gang fikk han beskjed om at dette ikke var greit, vi har ikke økonomi til det. 3. og 4. Gang holdt han hemmelig, men ble avslørt av barna som knisende hvisket til meg på kvelden at de hadde en hemmelighet med pappa, at de fikk hamburger til lunsj. I dag skulle jeg hente vår eldste på flyplassen etter besøk hos bestemor, og når jeg ringer før hjemreise har han søren meg kjøpt til lunsj i dag også.. Så stolt over at han fikk utkjøringen gratis fordi han kjøper så ofte fra dem Ble vare målløs. Bilen er har ikke vært på EU kontroll pga jeg sparer penger til reparasjoner, og han roter bort 2000-2500kr på take away!!!! Så sint at jeg skjelver!! Jeg jobber 150% fordi han går hjemme på AAP, jeg studerer som privatist for å øke mulighetene for en bedre betalt jobb. Faen!! Begynne med delt økonomi tror jeg! Eller flytte ut med alle tre ungene. Det hadde faktisk vært billigere. Anonymous poster hash: 70ff9...536 Du serverer sikkert bare tørre kneippskiver med servelat, siden han foretrekker å kjøpe lunsj ute? Her lager jeg og mannen annet enn bare brødskiver, noe som er like billig, og variasjon er bra. En annen ting - du sier at eldste har vært på besøk til bestemor med FLY. Fly er drittdyrt, hvorfor prioriterer dere fly fremfor EU-kontroll? Han kunne sikkert besøke bestemor senere, eller hun kunne komme til dere. Du er jo like sløsete som mannen din. Anonymous poster hash: e1996...569 HI jobber 150% for å kompensere for mannen som bare går hjemme og så forventer du at hun skal diske opp fancy lunsj for mannen i tillegg??? Gratulerer, du må være historiens største dørmatte. Haha, så tragisk. HI, delt økonomi høres fornuftig ut.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2015 #12 Skrevet 27. februar 2015 DELT ØKONOMI!!!!!!!!!!!!!!!!!! Reddende engel for oss! Før kranglet vi konstant om penger. Jeg bruker ikke mye penger og sparer alt jeg kan, mens mannen sløser på alt han vil ha. Dette gikk jo selvfølgelig ikke! Jeg ønsker delt økonomi i mange år, men mannen nektet. Etter mye om og men fikk jeg overtalt ham. Han ser nå at ja, han bruker opp alle sine egne penger, men vi er ikke lengre blakk og fri for penger i slutten av måneden pga alt er brukt opp tidligere. Han syns det er deilig å slippe og høre på mitt gnål om å spare penger og kritikk for alt han kjøper, jeg legger meg ikke borti at han sløser sitt. Samtidig vokser min sparekonto og jeg har endelig fred i sjela og er ikke konstant bekymret for penger. Vi har avtalt en fast andel, prosentvis tilpasset hva vi tjener, som går inn på regningskonto og matkonto hver uke. Matkonto brukes til ukeshandling og bensin en gang i måneden. Vi har 1000kr vi overfører hver mandag som vi handler for hele uken for. Alt vi kjøper utenom resten av uken må brukes av egne penger, også om det er takeaway. Alle regninger som er felles ligger med fast trekk på regningskontoen, store ting som lisens og vegavgift er fordelt ut over hele året slik at når disse regningene kommer så ligger pengene klar på kontoen. Samtidig har vi også en felles bufferkonto hvor vi setter inn penger til uforutsette ting. Vi har også hver vår brukskonto. I tillegg har jeg min private sparekonto hvor jeg sparer penger. Vel, dette funker for oss! Du MÅ sette ned foten og IKKE la mannen bruke opp alle pengene dine! Anonymous poster hash: 9b88a...619
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2015 #13 Skrevet 27. februar 2015 Jeg forstår ikke hvorfor du har latt han ha tilgang til dine penger. Selv om jeg og mannen er gift og har felles økonomi har vi vær våre lønningskontoer og mangler den ene penger må den spørre den andre om å overføre penger. Da har begge kontroll om den ene skulle klikke økonomisk. Vi har ikke hverandres koder til nettbankene. Mye mer ryddig syns vi. Anonymous poster hash: 46aaa...3e7
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2015 #14 Skrevet 27. februar 2015 Dere må jo bare innføre et nytt system på økonomien deres. Vi er gift og har felles økonomi, men vi har hver vår lønnskonto og lommepenger som den ande ikke har innsyn i. Jeg legger meg ikke opp i om mannen bruker sine penger på en kinotur med kompiser eller nye joggesko, han legger seg ikke opp i om jeg bruker mine hos frisøren eller på en bok. Da vi flyttet sammen opprettet vi flere felles kontoer, vi har en felles regningskonto, en felles matkonto og en felles sparekonto. På lønningsdagen vår har vi fast trekk til disse kontoene. Matkontoen har vi eget kort til som bare brukes i matbutikken. Vi betaler inn til kontoene etter evne, den som tjener mest betaler mest, det har oppgjennom samlivet vårt vært litt variabelt hvem som har tjent mest. Fra regningskontoen trekkes lån og alle faste utgifter, men vi setter inn litt mer hver måned enn det faktiske månedlige forbruket derfra så da sparer vi sakte men sikkert opp en buffer der som dekker bilverksted, en plutselig veldig dyr tannlegeregning eller andre uforutsette ting. Tilbake på våre egne lønnskontoer står pengene vi bruker til å fylle bensin på hver vår bil, pengene vi bruker på ting og tang til ungene og våre egne lommepenger. Har fungert perfekt i 17 år nå. Anonymous poster hash: b1462...18d
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2015 #15 Skrevet 27. februar 2015 Bare denne mnd har det skjedd 5 ganger. Etter 2. gang fikk han beskjed om at dette ikke var greit, vi har ikke økonomi til det. 3. og 4. Gang holdt han hemmelig, men ble avslørt av barna som knisende hvisket til meg på kvelden at de hadde en hemmelighet med pappa, at de fikk hamburger til lunsj. I dag skulle jeg hente vår eldste på flyplassen etter besøk hos bestemor, og når jeg ringer før hjemreise har han søren meg kjøpt til lunsj i dag også.. Så stolt over at han fikk utkjøringen gratis fordi han kjøper så ofte fra dem Ble vare målløs. Bilen er har ikke vært på EU kontroll pga jeg sparer penger til reparasjoner, og han roter bort 2000-2500kr på take away!!!! Så sint at jeg skjelver!! Jeg jobber 150% fordi han går hjemme på AAP, jeg studerer som privatist for å øke mulighetene for en bedre betalt jobb. Faen!! Begynne med delt økonomi tror jeg! Eller flytte ut med alle tre ungene. Det hadde faktisk vært billigere.Anonymous poster hash: 70ff9...536 Du serverer sikkert bare tørre kneippskiver med servelat, siden han foretrekker å kjøpe lunsj ute? Her lager jeg og mannen annet enn bare brødskiver, noe som er like billig, og variasjon er bra. En annen ting - du sier at eldste har vært på besøk til bestemor med FLY. Fly er drittdyrt, hvorfor prioriterer dere fly fremfor EU-kontroll? Han kunne sikkert besøke bestemor senere, eller hun kunne komme til dere. Du er jo like sløsete som mannen din.Anonymous poster hash: e1996...569 Haha, for et fantastisk svar! Det er nok det morsomste svaret jeg har lest her inne i dag, og fantastisk hvordan du trekker konklusjoner. Godt jobba! Forteller kor kort du tenker og. Anonymous poster hash: c3018...989
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2015 #16 Skrevet 27. februar 2015 Bare denne mnd har det skjedd 5 ganger. Etter 2. gang fikk han beskjed om at dette ikke var greit, vi har ikke økonomi til det. 3. og 4. Gang holdt han hemmelig, men ble avslørt av barna som knisende hvisket til meg på kvelden at de hadde en hemmelighet med pappa, at de fikk hamburger til lunsj. I dag skulle jeg hente vår eldste på flyplassen etter besøk hos bestemor, og når jeg ringer før hjemreise har han søren meg kjøpt til lunsj i dag også.. Så stolt over at han fikk utkjøringen gratis fordi han kjøper så ofte fra dem Ble vare målløs. Bilen er har ikke vært på EU kontroll pga jeg sparer penger til reparasjoner, og han roter bort 2000-2500kr på take away!!!! Så sint at jeg skjelver!! Jeg jobber 150% fordi han går hjemme på AAP, jeg studerer som privatist for å øke mulighetene for en bedre betalt jobb. Faen!! Begynne med delt økonomi tror jeg! Eller flytte ut med alle tre ungene. Det hadde faktisk vært billigere.Anonymous poster hash: 70ff9...536 Du serverer sikkert bare tørre kneippskiver med servelat, siden han foretrekker å kjøpe lunsj ute? Her lager jeg og mannen annet enn bare brødskiver, noe som er like billig, og variasjon er bra. En annen ting - du sier at eldste har vært på besøk til bestemor med FLY. Fly er drittdyrt, hvorfor prioriterer dere fly fremfor EU-kontroll? Han kunne sikkert besøke bestemor senere, eller hun kunne komme til dere. Du er jo like sløsete som mannen din.Anonymous poster hash: e1996...569 Haha, for et fantastisk svar! Det er nok det morsomste svaret jeg har lest her inne i dag, og fantastisk hvordan du trekker konklusjoner. Godt jobba! Forteller kor kort du tenker og. Anonymous poster hash: c3018...989 Mange talentløse troll her i dag. Anonymous poster hash: d43ec...1f7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå