Anonym bruker Skrevet 27. februar 2015 #1 Skrevet 27. februar 2015 Når jeg skal søke om grunnstønad, skal jeg fylle ut mitt eller barnets navn i selve søknaden? Barnet er jo for liten til å søke selv, og jeg er klar over at jeg må opprette en egen konto i hans navn der pengene blir overført til, men skal også selve skjemadelen stå i hans navn når det er jeg som søker? Det vil jo se litt pussig ut med hans navn og så i forklaringene under "Per har vansker med å...". Anonymous poster hash: dddf7...bf0
3barnsmamma'n:-) Skrevet 27. februar 2015 #2 Skrevet 27. februar 2015 Du skal alltid bruke navnet til den det søkes for
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2015 #3 Skrevet 27. februar 2015 Du skal alltid bruke navnet til den det søkes for Ok, takk for svar Da får jeg vel krysse av for singel sivilstand også HI Anonymous poster hash: dddf7...bf0
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2015 #4 Skrevet 27. februar 2015 Forresten, hva med underskrift? Det er vel fortsatt jeg som mor og formynder som skal signere? Anonymous poster hash: dddf7...bf0
Kanutten83 Skrevet 27. februar 2015 #5 Skrevet 27. februar 2015 Du som mor skal signere ja, mener å huske at det er et alternativ som heter verges underskrift
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2015 #6 Skrevet 27. februar 2015 Du som mor skal signere ja, mener å huske at det er et alternativ som heter verges underskrift Ja, det er det på midtdelen, men ikke på førstesiden. Jeg er litt spent nå, for vi fikk nettopp høre at vi kunne søke om dette og har derfor ikke samlet på kvitteringer og lignende. Mange av tingene ville det jo ta lang tid å bevise synes jeg (for eksempel antall ekstra sko på et år, det vil jo ta et år det...), men jeg har forklart nøye hvorfor vi har utgiftene og legen kan jo bekrefte alt. Tror du at det holder? HI Anonymous poster hash: dddf7...bf0
3barnsmamma'n:-) Skrevet 27. februar 2015 #7 Skrevet 27. februar 2015 Vi fikk grunnstønad innvilget uten kvitteringer. Vi bare beskrev hvorfor, satt opp et ca overslag over hvor mye ekstra vi bruker i forhold til andre barn på samme alder av klær og sko, la ved bilder av klær hun har ødelagt / revet hull i / tegnet på, og la ved en brekftelse fra legen på diagnose og at det vi skrev stemte.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2015 #8 Skrevet 27. februar 2015 Hvorfor må du ha egen konto til pengene? Skal ikke dette dekke ekstrautgifter du har? Anonymous poster hash: a934d...aae
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2015 #9 Skrevet 27. februar 2015 Hvorfor må du ha egen konto til pengene? Skal ikke dette dekke ekstrautgifter du har? Anonymous poster hash: a934d...aae Du må bruke en konto som er registrert i barnets navn, og jeg vil ikke at det skal inn på brukskontoen til barnet (han er 13 år). Derfor må jeg opprette en egen konto til stønaden, dersom jeg får den da, hvor jeg kan overføre pengene når de kommer over til min egen konto. Det er en helt idiotisk regel. Så lenge barnet er umyndig burde jo formynder kunne oppgi sin konto, men det går altså ikke an. HI Anonymous poster hash: dddf7...bf0
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2015 #10 Skrevet 27. februar 2015 Vi fikk grunnstønad innvilget uten kvitteringer. Vi bare beskrev hvorfor, satt opp et ca overslag over hvor mye ekstra vi bruker i forhold til andre barn på samme alder av klær og sko, la ved bilder av klær hun har ødelagt / revet hull i / tegnet på, og la ved en brekftelse fra legen på diagnose og at det vi skrev stemte. Dette var lurt! Jeg kan ta bilder jeg også. Legen kan jo bekrefte at det jeg skriver stemmer. HI Anonymous poster hash: dddf7...bf0
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2015 #11 Skrevet 27. februar 2015 Hvorfor må du ha egen konto til pengene? Skal ikke dette dekke ekstrautgifter du har? Anonymous poster hash: a934d...aae Du må bruke en konto som er registrert i barnets navn, og jeg vil ikke at det skal inn på brukskontoen til barnet (han er 13 år). Derfor må jeg opprette en egen konto til stønaden, dersom jeg får den da, hvor jeg kan overføre pengene når de kommer over til min egen konto. Det er en helt idiotisk regel. Så lenge barnet er umyndig burde jo formynder kunne oppgi sin konto, men det går altså ikke an. HI Anonymous poster hash: dddf7...bf0 Jeg har hjelpestønad til datteren min, og det er akkurat det samme der. Stønaden kan ikke utbetales til en konto som står i et annet navn enn den som stønaden skal til. Har man søkt stønad til ""Petter Hansen" skal den betales ut til en konto som eies av Petter Hansen. Jeg opprettet bare en vanlig forbrukskonto i hennes navn som står i min nettbank, når pengene kommer inn på den kontoen overfører jeg de bare til min konto. Det er ikke noe problem. Anonymous poster hash: 1bcfd...7a7
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2015 #12 Skrevet 27. februar 2015 Vi har hjelpe- og grunnstønad for gutten vår. Har hatt dette i manger, og jeg får pengene inn på min konto. De siste årene er regelen forandret og skal inn på barnets konto. Jeg samlet alt av kvitteringer i 7 mnd når jeg søkte grunnstønad, for slitasje/ødeleggelse av klær. Fikk gjennom søknaden uten problem. Til HI, de fleste som kan søke på grunnstønad kan også søke hjelpestønad. Anbefaler deg i så fall å søke på dette også. Hjelpestønaden (spørs hvilken sats man har), er relativt mye høyere enn grunnstønaden. Anonymous poster hash: 4b5af...50a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå