Anonym bruker Skrevet 27. februar 2015 #1 Skrevet 27. februar 2015 Fikk vite her om dagen at jeg har lite jern, begynte å ta jerntabeletter samme dagen. Skal ha mensen i morgen og lurer på om jeg blir mer dårlig da? Er svimmel, slapp, hodepine, kortpustet og mer. Har hatt det svakt i noen mnd men ble verre i forrige uke. Kan ikke huske om jeg ble dårligere ved forrige mensen. Jeg har siden en fødsel i 2013 blødd kraftigere. Anonymous poster hash: aa966...74e
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2015 #2 Skrevet 27. februar 2015 Det tar litt tid å bygge opp jernlageret igjen. Ta c-vitamin sammen med jerntablettene. Det styrker effekten (man får det til og med på sykehuset). Har du kraftig mens, så er det faktisk hjelp å få. Har du ikke hatt blodpropp eller ligger i faresonen, kan du få tabletter. Kan du ikke bruke de og er ferdig med barnefødsler, så er det en enkel operasjon man kan få. Anonymous poster hash: 7bbed...839
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2015 #3 Skrevet 27. februar 2015 Det tar litt tid å bygge opp jernlageret igjen. Ta c-vitamin sammen med jerntablettene. Det styrker effekten (man får det til og med på sykehuset). Har du kraftig mens, så er det faktisk hjelp å få. Har du ikke hatt blodpropp eller ligger i faresonen, kan du få tabletter. Kan du ikke bruke de og er ferdig med barnefødsler, så er det en enkel operasjon man kan få. Anonymous poster hash: 7bbed...839 Takk for svar og tips. Jeg drikker jerntabelettene med appelsinjuice og unngår melkeprodukter de første timene etterpå. Prøver å tenke over hva jeg spiser så jeg får i meg mer jern. Jeg er ikke den som blør kraftigst av alle, blødde veldig lite før men mer nå. Har begynt å bruke nattbind på natten, det trengte jeg ikke før. Trenger ikke nattbind på dagtid, så er ikke så ille. Får se om det blir verre, har bare ett barn og vil ha ett til Angrer på nå at jeg ikke bare utsatte mensen med p-pillene, siden jeg allerede er så dårlig. Andre som utsetter mensen med p-piller pga jernmangel? Anonymous poster hash: aa966...74e
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2015 #4 Skrevet 27. februar 2015 Det tar litt tid å bygge opp jernlageret igjen. Ta c-vitamin sammen med jerntablettene. Det styrker effekten (man får det til og med på sykehuset). Har du kraftig mens, så er det faktisk hjelp å få. Har du ikke hatt blodpropp eller ligger i faresonen, kan du få tabletter. Kan du ikke bruke de og er ferdig med barnefødsler, så er det en enkel operasjon man kan få. Anonymous poster hash: 7bbed...839 Takk for svar og tips. Jeg drikker jerntabelettene med appelsinjuice og unngår melkeprodukter de første timene etterpå. Prøver å tenke over hva jeg spiser så jeg får i meg mer jern. Jeg er ikke den som blør kraftigst av alle, blødde veldig lite før men mer nå. Har begynt å bruke nattbind på natten, det trengte jeg ikke før. Trenger ikke nattbind på dagtid, så er ikke så ille. Får se om det blir verre, har bare ett barn og vil ha ett til Angrer på nå at jeg ikke bare utsatte mensen med p-pillene, siden jeg allerede er så dårlig. Andre som utsetter mensen med p-piller pga jernmangel? Anonymous poster hash: aa966...74e Sett inn hormonspiral! Hele mensen forsvinner, hurra:-D Anonymous poster hash: 2b41a...607
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2015 #5 Skrevet 27. februar 2015 Det tar litt tid å bygge opp jernlageret igjen. Ta c-vitamin sammen med jerntablettene. Det styrker effekten (man får det til og med på sykehuset). Har du kraftig mens, så er det faktisk hjelp å få. Har du ikke hatt blodpropp eller ligger i faresonen, kan du få tabletter. Kan du ikke bruke de og er ferdig med barnefødsler, så er det en enkel operasjon man kan få. Anonymous poster hash: 7bbed...839 Takk for svar og tips. Jeg drikker jerntabelettene med appelsinjuice og unngår melkeprodukter de første timene etterpå. Prøver å tenke over hva jeg spiser så jeg får i meg mer jern. Jeg er ikke den som blør kraftigst av alle, blødde veldig lite før men mer nå. Har begynt å bruke nattbind på natten, det trengte jeg ikke før. Trenger ikke nattbind på dagtid, så er ikke så ille. Får se om det blir verre, har bare ett barn og vil ha ett til Angrer på nå at jeg ikke bare utsatte mensen med p-pillene, siden jeg allerede er så dårlig. Andre som utsetter mensen med p-piller pga jernmangel? Anonymous poster hash: aa966...74e Sett inn hormonspiral! Hele mensen forsvinner, hurra:-D Anonymous poster hash: 2b41a...607 Nei takk, har hørt så mange skrekkhistorier om spiral at det tør jeg ikke, og tanken på å ha noe puttet inni der sånn er ekkelt. Men bra at det funker for andre Jeg kan hoppe over mensen med p-pillen uten mellomblødninger, og har p-pillene i et dosett sammen med en annen medisin jeg må ta hver dag, så glemmer ikke å ta den Anonymous poster hash: aa966...74e
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2015 #6 Skrevet 27. februar 2015 Det tar litt tid å bygge opp jernlageret igjen. Ta c-vitamin sammen med jerntablettene. Det styrker effekten (man får det til og med på sykehuset). Har du kraftig mens, så er det faktisk hjelp å få. Har du ikke hatt blodpropp eller ligger i faresonen, kan du få tabletter. Kan du ikke bruke de og er ferdig med barnefødsler, så er det en enkel operasjon man kan få. Anonymous poster hash: 7bbed...839 Takk for svar og tips. Jeg drikker jerntabelettene med appelsinjuice og unngår melkeprodukter de første timene etterpå. Prøver å tenke over hva jeg spiser så jeg får i meg mer jern. Jeg er ikke den som blør kraftigst av alle, blødde veldig lite før men mer nå. Har begynt å bruke nattbind på natten, det trengte jeg ikke før. Trenger ikke nattbind på dagtid, så er ikke så ille. Får se om det blir verre, har bare ett barn og vil ha ett til Angrer på nå at jeg ikke bare utsatte mensen med p-pillene, siden jeg allerede er så dårlig. Andre som utsetter mensen med p-piller pga jernmangel? Anonymous poster hash: aa966...74e Sett inn hormonspiral! Hele mensen forsvinner, hurra:-D Anonymous poster hash: 2b41a...607 Nei takk, har hørt så mange skrekkhistorier om spiral at det tør jeg ikke, og tanken på å ha noe puttet inni der sånn er ekkelt. Men bra at det funker for andre Jeg kan hoppe over mensen med p-pillen uten mellomblødninger, og har p-pillene i et dosett sammen med en annen medisin jeg må ta hver dag, så glemmer ikke å ta den Anonymous poster hash: aa966...74e Skrekkistorier? Spiral er helt fantastisk og har langt lavere hormonnivå en p-piller og dermed lavere effekt på kroppen. Anonymous poster hash: 2b41a...607
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2015 #7 Skrevet 27. februar 2015 Jeg har alltid slitt med lavt jernlager og hadde store blødninger ved mens før første fødsel. Har stort sett ikke merket særlig forskjell ved mens i forhold til ellers, bortsett fra den gangen jeg besvimte Anonymous poster hash: af0e5...1b3
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2015 #8 Skrevet 27. februar 2015 Det tar litt tid å bygge opp jernlageret igjen. Ta c-vitamin sammen med jerntablettene. Det styrker effekten (man får det til og med på sykehuset).Har du kraftig mens, så er det faktisk hjelp å få. Har du ikke hatt blodpropp eller ligger i faresonen, kan du få tabletter. Kan du ikke bruke de og er ferdig med barnefødsler, så er det en enkel operasjon man kan få.Anonymous poster hash: 7bbed...839 Takk for svar og tips. Jeg drikker jerntabelettene med appelsinjuice og unngår melkeprodukter de første timene etterpå. Prøver å tenke over hva jeg spiser så jeg får i meg mer jern.Jeg er ikke den som blør kraftigst av alle, blødde veldig lite før men mer nå. Har begynt å bruke nattbind på natten, det trengte jeg ikke før. Trenger ikke nattbind på dagtid, så er ikke så ille. Får se om det blir verre, har bare ett barn og vil ha ett til :)Angrer på nå at jeg ikke bare utsatte mensen med p-pillene, siden jeg allerede er så dårlig. Andre som utsetter mensen med p-piller pga jernmangel?Anonymous poster hash: aa966...74e Sett inn hormonspiral! Hele mensen forsvinner, hurra:-DAnonymous poster hash: 2b41a...607 Nei takk, har hørt så mange skrekkhistorier om spiral at det tør jeg ikke, og tanken på å ha noe puttet inni der sånn er ekkelt. Men bra at det funker for andre Jeg kan hoppe over mensen med p-pillen uten mellomblødninger, og har p-pillene i et dosett sammen med en annen medisin jeg må ta hver dag, så glemmer ikke å ta den Anonymous poster hash: aa966...74e Skrekkistorier? Spiral er helt fantastisk og har langt lavere hormonnivå en p-piller og dermed lavere effekt på kroppen. Anonymous poster hash: 2b41a...607 Ei venninne måtte fjerne spiralen fordi hun ble et hormonmonster, og ei anna opplevde at den grodde fast. Er sjeldent de gror fast men jeg er pingle! Har selv dårlig erfaring med andre hormoner enn de p-pillene jeg bruker. Anonymous poster hash: aa966...74e
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2015 #9 Skrevet 27. februar 2015 Jeg har alltid slitt med lavt jernlager og hadde store blødninger ved mens før første fødsel. Har stort sett ikke merket særlig forskjell ved mens i forhold til ellers, bortsett fra den gangen jeg besvimte Anonymous poster hash: af0e5...1b3 usj, har aldri besvimt men nesten flere ganger de siste ukene. Anonymous poster hash: aa966...74e
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2015 #10 Skrevet 28. februar 2015 Det tar litt tid å bygge opp jernlageret igjen. Ta c-vitamin sammen med jerntablettene. Det styrker effekten (man får det til og med på sykehuset).Har du kraftig mens, så er det faktisk hjelp å få. Har du ikke hatt blodpropp eller ligger i faresonen, kan du få tabletter. Kan du ikke bruke de og er ferdig med barnefødsler, så er det en enkel operasjon man kan få.Anonymous poster hash: 7bbed...839 Takk for svar og tips. Jeg drikker jerntabelettene med appelsinjuice og unngår melkeprodukter de første timene etterpå. Prøver å tenke over hva jeg spiser så jeg får i meg mer jern.Jeg er ikke den som blør kraftigst av alle, blødde veldig lite før men mer nå. Har begynt å bruke nattbind på natten, det trengte jeg ikke før. Trenger ikke nattbind på dagtid, så er ikke så ille. Får se om det blir verre, har bare ett barn og vil ha ett til :)Angrer på nå at jeg ikke bare utsatte mensen med p-pillene, siden jeg allerede er så dårlig. Andre som utsetter mensen med p-piller pga jernmangel?Anonymous poster hash: aa966...74e Sett inn hormonspiral! Hele mensen forsvinner, hurra:-DAnonymous poster hash: 2b41a...607 Nei takk, har hørt så mange skrekkhistorier om spiral at det tør jeg ikke, og tanken på å ha noe puttet inni der sånn er ekkelt. Men bra at det funker for andre Jeg kan hoppe over mensen med p-pillen uten mellomblødninger, og har p-pillene i et dosett sammen med en annen medisin jeg må ta hver dag, så glemmer ikke å ta den Anonymous poster hash: aa966...74e Skrekkistorier? Spiral er helt fantastisk og har langt lavere hormonnivå en p-piller og dermed lavere effekt på kroppen. Anonymous poster hash: 2b41a...607 Ei venninne måtte fjerne spiralen fordi hun ble et hormonmonster, og ei anna opplevde at den grodde fast. Er sjeldent de gror fast men jeg er pingle! Har selv dårlig erfaring med andre hormoner enn de p-pillene jeg bruker. Anonymous poster hash: aa966...74e Morsomt at en kvinne ble et hormonmonster når det knapt er hormoner i spiralen sammenlignet med p-piller. Inngrodd spiral er veldig sjeldent. Det er større mulighet for at du blir påkjørt av en bil en at spiralen gror fast. Anonymous poster hash: 2b41a...607
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå