Gå til innhold

Hersketeknikk hos venninne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler at ei venninne ofte bruker hersketeknikk mot meg når det gjelder smaken min og ting jeg gjør. Hun sier sjelden ting direkte, men hun latterliggjør gjerne andre som har/gjør det jeg gjør.

Ex.

Jeg hadde kjøpt meg et nytt hjertesmykke, og var strålende fornøyd. Hun sa ingenting om smykket (og hun er ekstremt observant på slike ting). Et par ganger etterpå da jeg så henne langet hun ut om hvor stygt det var med sånne hjertsmykker, og at det i alle fall ikke var noe for henne.

Jeg har noen omslagskjoler. Hun retter det ikke direkte mot mine kjoler, men sier: Herregud, tenk å gå i omslagskjoler a. Skikkelig kjerring. Nei æsj."Jeg tenker på DVF og at det er jo en klassiker.

Sønnen min på 5 hadde på seg en lue formet som en bjørn. Hun ga seg ende over til meg 'herregud, hva er det han har på seg? Tenk bare å ville gå med noe sånt!. Hva får'n til å ville ta det på?!"

En gang vi hadde reker ga jeg 1 serviett til henne, og så satte jeg på tørkerull. Da fikk jeg streng beskjed om at hun ville ha servietter, og dermed gikk det med en hel bunke. Senere gjorde hun et stort poeng ut av alle som var så uhøflige og satte tørkerullholderen på bordet. Det gikk jo ikke ann, og tenk å ha missforstått så veldig os osv.

Poenget er at hun retter kritikken mot andre noen ganger senere når vi ses, mens jeg skjønner at kritikken er rettet mot meg. Det er jo ikke alltid jeg er enig i kritikken, men det føles umulig å si noe både fordi hun ikke retter den mot meg og fordi hun er så sterk i meningene sine. Jeg er jo håpløs, en 'kjerring' eller ei som har missforstått osv.

Trenger råd på hvordan jeg skal angripe dette, for jeg er lei av å bli hundsa med og indirekte latterliggjort (har mange flere eksempler).

Anonymous poster hash: b81b8...cc9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når hun sier: - så stygt med sånne hjertesmykker svarer du: - jeg synes mitt er kjempefint!

Og det samme om alt annet.

Skrevet

Hvorfor gidder du å tilbringe tid med slike? 

Anonymous poster hash: 02e15...469
Skrevet

"Jeg elsker hjertesmykker jeg!"

"Du får ta med deg servietter neste gang, da!"

"Det er jo ikke alle som kler omslagsskjoler, så er enig i at det er kjerring på somme.."

"Han er kjempesøt i den lua, klart han får gå med den!"

Svar henne! Hun blir sikkert svar skyldig!

Anonymous poster hash: 1e4a6...c56

Skrevet

Sjalusi på høyt nivå!

Anonymous poster hash: 3caef...eef

Skrevet

Gjør som hun over eller sett det enda mer på spissen.

Spør henne om den var rettet mot deg siden du har hjertesmykke eller om tørkerullen osv....

Anonymous poster hash: b4422...209
Skrevet

Henne hadde jeg bedt holde kjeft, og ikke omgås med.

For jo være grenser for hva en skal finne seg i!

Skrevet

En "venninne" som suger ut energi av en, hadde gitt beskjed!

Anonymous poster hash: a468d...c23

Skrevet

Kan du ikke bare svare: Jeg synes at det er fint jeg. Dersom hun bare fortsetter med sin tirade så ville jeg bare svart at det er helt ok å ha forskjellig smak. Du har din mening og jeg har min. De fleste mennesker med sosiale antenner gir seg da ;)

Jeg har en søster som holdt på slik. Hun er uten tvil de peneste av oss og er i tillegg opptatt av mote og interiør. Etter gjentatte forsøk på mer eller mindre tydelig hinting om hva hun syntes var stygt enten ved mine klær eller møbler, så har hun gitt opp. Nå svarer hun selv før jeg rekker det: Jaja, men det ville vært kjedelig hvis alle hadde det likt ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...