Anonym bruker Skrevet 27. februar 2015 #1 Skrevet 27. februar 2015 Har ikke prøvd det før, men nå er det jo strålende sol ute. Gubben er i fyr og flamme og smører ski og pakker sekken, eldstejenten gleder seg mer enn alt samtidig som lillebror ikke liker snø og ski i det hele tatt. Jeg er blitt stor og tung og er usikker på om jeg vil prøve meg på langrenn i det hele tatt, har lungekapasiteten til en flodhest og bekkenløsning. Frykter at jeg og lillebror blir gående og vente samtidig som jeg skal lage maten klar og oppmuntre lillebror som gjør det meget klart at han haaaater snø. Hva ville dere gjort med denne nydelige dagen? Anonymous poster hash: a5e5e...7ee
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2015 #2 Skrevet 27. februar 2015 Hadde ikke gått på skiturer bekkenløsning hvertfall, det vil jeg tro gjør ting verre, om ikke vondere selv er jeg i 2 trimester og merker det godt i rygg og pust når jeg gårpå ski, men det er overkommerlig, håper jeg får meg noen korte fine skiturer i påsken, så sant ikke jeg får bekkenplager dere kan ikke finne et steder ungene kan renne på ski da, i en bakke? Også kan hvertfall du være i ro og se på? Anonymous poster hash: 53960...8d5
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2015 #3 Skrevet 27. februar 2015 Prøv, funker det ikke så er det jo bare å gi seg. Anonymous poster hash: 2947d...ee0
Gjest Sekretøsa Skrevet 27. februar 2015 #4 Skrevet 27. februar 2015 Ikke gjør det med bekkenløsning.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2015 #5 Skrevet 27. februar 2015 For noen er skitur og/eller turer i skog og mark supert om man har bekkenløsning. For andre er det ikke og anbefale. Det spørs vel hva slags type bekkenløsning man har.. Jeg hadde type "vondt i skambenet" med noen gang tilhørende "isinger" nedover innside lyske og lår;- og som kiropraktoren min sa, det er den EGENTLIGE bekkenløsningen. Kunne IKKE gått på ski. 8 år etter fødsel, og null symptom til vanlig, merker jeg bekkenløsningssmerter etter skiturer spesielt,- og også i med lange turer i ulendt terreng og noen styrkeøvelser med plankeposisjon.... Så har man de som får smerter som låser hofter, korsrygg og ilnigner nedover bena mm,- som som regel også er mer invalidiserende under svangerskap, lider av bekkenLÅSNING, som skyldes feilstilling i hofter eller rygg i utgangspunktet som ikke tåler vekta en graviditet medfører seg, sammen med slappere "Ligamenter" i bekken. (også dette gjenfortalt av det min kiropraktor sa..) Men i denne gruppen VET jeg noen fikk "Hjelp" av ski eller skogsturer. Søsteren til ei venninne brukte krykker pga sin bekkenløsning/-låsning. Hun var på langhelg på hytta med venninner,- i løpet av de fem dagene de var der så "kastet hun" krykkene. var utedo, et stykke og gå til /fra bil og de var ute på mange turer, så for ikke bli helt isolert var hun mye ute og prøvde og gå. Og det gikk supert. Ei annen på barselgruppa gikk også fra og nesten ikke kunne røre seg uten smerter, til og ta daglige turer i en skog bak huset, og ble mye bedre, og helt symptomfri etter fødsel. Det var andre graviditet, og første gang hadde hun trodd at hvile og IKKE belaste bekken/hofter var løsningen, da gikk hun med symptom i nesten et år etter fødsel..... Men uansett,- man kjenner fort hvordan kroppen takler belastning. Såfremt det ikke er fare for at du går og går og ikke klarer og si stopp, når du kjenner du må, så blir du hjemme. Eller du bare hater snø du også (som meg) og ser det som en utmerket mulighet til og kose seg hjemme i vårsola sammen med minsten. Da bruker du bekkenløsninga for alt den er verdt.. Samt tissetrengtheten...Ikke moro i skogen når man må tisse flere gang i timen Anonymous poster hash: 29bdb...657
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2015 #6 Skrevet 27. februar 2015 Jeg hadde type "vondt i skambenet" med noen gang tilhørende "isinger" nedover innside lyske og lår;- og som kiropraktoren min sa, det er den EGENTLIGE bekkenløsningen. Kunne IKKE gått på ski. 8 år etter fødsel, og null symptom til vanlig, merker jeg bekkenløsningssmerter etter skiturer spesielt,- og også i med lange turer i ulendt terreng og noen styrkeøvelser med plankeposisjon.... Anonymous poster hash: 29bdb...657 Kunnskapsløst! Bekkenløsning er noe alle får, da de til vanlige faste leddene i symfysen og illeosacral mykner opp for å muliggjøre fødselen. Noen får mange plager av dette, mens andre slipper unna med litt ubehag. Anonymous poster hash: 2947d...ee0
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2015 #7 Skrevet 27. februar 2015 Jeg hadde type "vondt i skambenet" med noen gang tilhørende "isinger" nedover innside lyske og lår;- og som kiropraktoren min sa, det er den EGENTLIGE bekkenløsningen. Kunne IKKE gått på ski. 8 år etter fødsel, og null symptom til vanlig, merker jeg bekkenløsningssmerter etter skiturer spesielt,- og også i med lange turer i ulendt terreng og noen styrkeøvelser med plankeposisjon.... Anonymous poster hash: 29bdb...657 Kunnskapsløst! Bekkenløsning er noe alle får, da de til vanlige faste leddene i symfysen og illeosacral mykner opp for å muliggjøre fødselen. Noen får mange plager av dette, mens andre slipper unna med litt ubehag. Anonymous poster hash: 2947d...ee0 Bekkenløsning med SMERTER da, blir det mer korrekt beskrivelse? Anonymous poster hash: 29bdb...657
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2015 #8 Skrevet 27. februar 2015 Jeg hadde type "vondt i skambenet" med noen gang tilhørende "isinger" nedover innside lyske og lår;- og som kiropraktoren min sa, det er den EGENTLIGE bekkenløsningen. Kunne IKKE gått på ski. 8 år etter fødsel, og null symptom til vanlig, merker jeg bekkenløsningssmerter etter skiturer spesielt,- og også i med lange turer i ulendt terreng og noen styrkeøvelser med plankeposisjon.... Anonymous poster hash: 29bdb...657 Kunnskapsløst! Bekkenløsning er noe alle får, da de til vanlige faste leddene i symfysen og illeosacral mykner opp for å muliggjøre fødselen. Noen får mange plager av dette, mens andre slipper unna med litt ubehag. Anonymous poster hash: 2947d...ee0 Bekkenløsning med SMERTER da, blir det mer korrekt beskrivelse? Anonymous poster hash: 29bdb...657 Poenget er at det ikke kun er i symfysen det skjer endringer som kan være smertefulle. Anonymous poster hash: 2947d...ee0
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2015 #9 Skrevet 27. februar 2015 Jaja... enden på visen ble at hele familien tok turen, men jeg og lillegutt kom ikke lengre enn 200 meter før vi fant et sted til å ha piknik. Han var fornøyd med det (liker ikke å gå på ski i det heeele tatt) og siden det i tillegg var glatt og så klarte jeg rett og slett ikke bevege hoftene eller bøye meg og oppdaget fort at jeg ikke hadde noen magemuskler igjen. Ikke rart at jeg ikke har sett så mange høygravide damer i skiløypene før. Fint å sitte i solen da HI Anonymous poster hash: a5e5e...7ee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå