Gå til innhold

Endelig åpner barneavdelingen igjen på helg.

Anbefalte innlegg

Gjest vinterbrud
Skrevet

Å ha åpen barneavdeling på sykehuset 5 dager i uken ,og å sende syke barn med ambulanse eller helikopter til Ålesund i helga er ikke bra.

Saken ble særlig aktualisert etter at vesle Sebastian på 10 måneder døde på veg til St.Olav hospital i helikopter.

Å sette sparing av 4 millioner kroner foran helsen og tryggheten til små og store barn,er horribelt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva skjer nå sykehuset flytter til Molde? Det burde kanskje heller satses på bedre infrastruktur først som sist. 

Anonymous poster hash: fdabe...a73
Skrevet

Sykt at det alltid må ei ulykke til-som regel dødsfall, for at ting skal endres :(

Får så vondt i meg, og kjenner jeg er glad vi bor i en storby med barneavdeling (som med sikkerhet ikke blir stengt) og helsevesen son heller er i oppvekst enn skjæringer!

Anonymous poster hash: 02ec1...281

Gjest vinterbrud
Skrevet

Jeg frykter at det ikke blir bygget barneavdeling når fellessykehuset en gang blir ferdig. Barn blir allerede sendt fra Molde til Ålesund,i stedet for til Kristiansund.

Ja,en bedre infrastruktur er det behov for,et alternativ til slik det er nå.

Skrevet

Nei da tar du feil. Barneavdelingen åpner ikke på helg.

Det er satt inn 1 barnelege og 1 barnepleier på intensiven. Barneavdelingen vil fremdeles bli låst fredag-mandag.

Anonymous poster hash: 53748...7d0
Skrevet

Bedre infrastruktur trengs, men hva skjer når helikopter ikke kan brukes? Det er utallige ganger at været der er for dårlig til at helikopter er aktuelt og da er det altfor langt til Molde. Oppe hos oss bruker vi både ambulanse, helikopter og ambulansebåt, men når været er på det verste så er det jo håpløst. Og uten barneavdeling på det evt. nye sykehuset så må iallefall de som er avhengig av ferje til Krsund heller dra til St. Olavs. Avstandene blir altfor store. Har selv hatt en dødssyk bror som kun har overlevd pga barneavdeling i krsund, vi hadde aldri rukket frem til St. Olavs i tide. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...