Anonym bruker Skrevet 27. februar 2015 #1 Skrevet 27. februar 2015 Hva ser man på ul når man akkurat er 12 uker fullgått? Aldri vert på tidlig ul, er førstegangs.. Anonymous poster hash: 00181...2e2
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2015 #2 Skrevet 27. februar 2015 Man ser en liten minibaby som spreller og holder på. Så kan man sjekke at det ikke er fortykket nakkefold hvis man vil vite det. Så hører man hjertelyd, sjekker om det er flere barn.. Ja, husker ikke så veldig mye mer jeg Anonymous poster hash: 63714...5c4
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2015 #3 Skrevet 27. februar 2015 Du ser et lite menneske. Det er fin profil av babyen på mine bilder fra uke 12-13. Ser også hender og føtter. Jeg fikk også se bilde i 4D, men ved 12 uker er vi ikke i den vakreste perioden i livet Anonymous poster hash: 175b5...6fe
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2015 #4 Skrevet 27. februar 2015 Du ser en liten baby. For det utrente øye ser den helt komplett ut og du vil føle at du ser mer ved 12 uker enn ved oul. Med tanke på avvik kan en vurdere alt bortsett fra hjerte, da dette ikke er ferdig utviklet enda. Dere kan også få vite kjønn om dere ønsker. Anonymous poster hash: 8f169...481
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2015 #5 Skrevet 27. februar 2015 Du ser en liten baby. For det utrente øye ser den helt komplett ut og du vil føle at du ser mer ved 12 uker enn ved oul. Med tanke på avvik kan en vurdere alt bortsett fra hjerte, da dette ikke er ferdig utviklet enda. Dere kan også få vite kjønn om dere ønsker. Anonymous poster hash: 8f169...481 Feil. Kjønn vil ikke bli tydelig før uke 15. I uke 12 er det nærmest umulig å se kjønn Anonymous poster hash: d8d6f...00a
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2015 #6 Skrevet 27. februar 2015 Du ser en liten baby. For det utrente øye ser den helt komplett ut og du vil føle at du ser mer ved 12 uker enn ved oul. Med tanke på avvik kan en vurdere alt bortsett fra hjerte, da dette ikke er ferdig utviklet enda. Dere kan også få vite kjønn om dere ønsker. Anonymous poster hash: 8f169...481 Feil. Kjønn vil ikke bli tydelig før uke 15. I uke 12 er det nærmest umulig å se kjønn Anonymous poster hash: d8d6f...00a For noe tull. Vi fikk vite kjønn i uke 12. Kommer helt ann på hvor godt utstyr legen har om han/hun klarer å se det Anonymous poster hash: 41419...63b
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2015 #7 Skrevet 27. februar 2015 Du ser en liten baby. For det utrente øye ser den helt komplett ut og du vil føle at du ser mer ved 12 uker enn ved oul. Med tanke på avvik kan en vurdere alt bortsett fra hjerte, da dette ikke er ferdig utviklet enda. Dere kan også få vite kjønn om dere ønsker. Anonymous poster hash: 8f169...481 Feil. Kjønn vil ikke bli tydelig før uke 15. I uke 12 er det nærmest umulig å se kjønn Anonymous poster hash: d8d6f...00a For noe tull. Vi fikk vite kjønn i uke 12. Kommer helt ann på hvor godt utstyr legen har om han/hun klarer å se det Anonymous poster hash: 41419...63b Jeg har 3 graviditeter bak meg, alle med mange mange ultralyder grunnet risiko. Uke 12 er ikke fysisk mulig å si kjønn med sikkerhet, det er ren gjettelek med 50-50 sjanse for å få rett. De kan se etter og gi deg en teori, men thats it. Anonymous poster hash: d8d6f...00a
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2015 #8 Skrevet 27. februar 2015 Du ser en liten baby. For det utrente øye ser den helt komplett ut og du vil føle at du ser mer ved 12 uker enn ved oul. Med tanke på avvik kan en vurdere alt bortsett fra hjerte, da dette ikke er ferdig utviklet enda. Dere kan også få vite kjønn om dere ønsker. Anonymous poster hash: 8f169...481 Feil. Kjønn vil ikke bli tydelig før uke 15. I uke 12 er det nærmest umulig å se kjønn Anonymous poster hash: d8d6f...00a For noe tull. Vi fikk vite kjønn i uke 12. Kommer helt ann på hvor godt utstyr legen har om han/hun klarer å se det Anonymous poster hash: 41419...63b Jeg har 3 graviditeter bak meg, alle med mange mange ultralyder grunnet risiko. Uke 12 er ikke fysisk mulig å si kjønn med sikkerhet, det er ren gjettelek med 50-50 sjanse for å få rett. De kan se etter og gi deg en teori, men thats it. Anonymous poster hash: d8d6f...00a Du har åpenbart gått til feil person(er). Det er ikke noe særlig vanskelig å se kjønn i uke 12. Sjekk litteraturen om du er i tvil. Anonymous poster hash: 8f169...481
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2015 #9 Skrevet 27. februar 2015 Du ser en liten baby. For det utrente øye ser den helt komplett ut og du vil føle at du ser mer ved 12 uker enn ved oul. Med tanke på avvik kan en vurdere alt bortsett fra hjerte, da dette ikke er ferdig utviklet enda. Dere kan også få vite kjønn om dere ønsker. Anonymous poster hash: 8f169...481 Feil. Kjønn vil ikke bli tydelig før uke 15. I uke 12 er det nærmest umulig å se kjønn Anonymous poster hash: d8d6f...00a For noe tull. Vi fikk vite kjønn i uke 12. Kommer helt ann på hvor godt utstyr legen har om han/hun klarer å se det Anonymous poster hash: 41419...63b Jeg har 3 graviditeter bak meg, alle med mange mange ultralyder grunnet risiko. Uke 12 er ikke fysisk mulig å si kjønn med sikkerhet, det er ren gjettelek med 50-50 sjanse for å få rett. De kan se etter og gi deg en teori, men thats it. Anonymous poster hash: d8d6f...00a Nå har jeg ei venninne som pga. risiko tok UL i uke 12 og der så de en liten gutt, så jeg vet ikke jeg, du tar iallefall feil. Mulig ikke alle vil si det eller gidder sjekke. Men det går an å se kjønn så tidlig om baby ligger sånn til rette. Til meg sa de at det ikke gikk an, veldig rart at noen andre, på samme sykehus, så en gutt i uke 12 hos henne. Anonymous poster hash: 0630a...bb1
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2015 #10 Skrevet 27. februar 2015 Du ser en liten baby. For det utrente øye ser den helt komplett ut og du vil føle at du ser mer ved 12 uker enn ved oul. Med tanke på avvik kan en vurdere alt bortsett fra hjerte, da dette ikke er ferdig utviklet enda. Dere kan også få vite kjønn om dere ønsker. Anonymous poster hash: 8f169...481 Feil. Kjønn vil ikke bli tydelig før uke 15. I uke 12 er det nærmest umulig å se kjønn Anonymous poster hash: d8d6f...00a For noe tull. Vi fikk vite kjønn i uke 12. Kommer helt ann på hvor godt utstyr legen har om han/hun klarer å se det Anonymous poster hash: 41419...63b Jeg har 3 graviditeter bak meg, alle med mange mange ultralyder grunnet risiko. Uke 12 er ikke fysisk mulig å si kjønn med sikkerhet, det er ren gjettelek med 50-50 sjanse for å få rett. De kan se etter og gi deg en teori, men thats it. Anonymous poster hash: d8d6f...00a Du har åpenbart gått til feil person(er). Det er ikke noe særlig vanskelig å se kjønn i uke 12. Sjekk litteraturen om du er i tvil. Anonymous poster hash: 8f169...481 Her får du høre det fra en overlege: (Siste punkt. Han sier uke 14) http://www.babyverden.no/Gravid/Kontroller/10-kjappe-Ultralyd/ Anonymous poster hash: d8d6f...00a
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2015 #11 Skrevet 27. februar 2015 Mange som har fått vite kjønn i uke 12, det er jo bare å spørre her inne så ser man jo det. Anonymous poster hash: fbbd9...831
skjotta Skrevet 27. februar 2015 #12 Skrevet 27. februar 2015 Jeg synes det ligner på en alien så tidlig. Stort hode, korte armer og ben. Legen viste meg hjertet, ryggrad, profil, hender, føtter osv.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2015 #13 Skrevet 27. februar 2015 Du ser en liten baby. For det utrente øye ser den helt komplett ut og du vil føle at du ser mer ved 12 uker enn ved oul. Med tanke på avvik kan en vurdere alt bortsett fra hjerte, da dette ikke er ferdig utviklet enda. Dere kan også få vite kjønn om dere ønsker. Anonymous poster hash: 8f169...481 Feil. Kjønn vil ikke bli tydelig før uke 15. I uke 12 er det nærmest umulig å se kjønn Anonymous poster hash: d8d6f...00a For noe tull. Vi fikk vite kjønn i uke 12. Kommer helt ann på hvor godt utstyr legen har om han/hun klarer å se det Anonymous poster hash: 41419...63b Jeg har 3 graviditeter bak meg, alle med mange mange ultralyder grunnet risiko. Uke 12 er ikke fysisk mulig å si kjønn med sikkerhet, det er ren gjettelek med 50-50 sjanse for å få rett. De kan se etter og gi deg en teori, men thats it. Anonymous poster hash: d8d6f...00a Du har åpenbart gått til feil person(er). Det er ikke noe særlig vanskelig å se kjønn i uke 12. Sjekk litteraturen om du er i tvil. Anonymous poster hash: 8f169...481 Her får du høre det fra en overlege: (Siste punkt. Han sier uke 14) http://www.babyverden.no/Gravid/Kontroller/10-kjappe-Ultralyd/ Anonymous poster hash: d8d6f...00a Et enkelt svar fra en overlege er ikke faglitteratur. Anonymous poster hash: 8f169...481
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2015 #14 Skrevet 27. februar 2015 Martin Lundring som en utrolig dyktig spesialist innen fosterdiagnostikk sa til meg at han med ca 80% sikkerhet kan fastslå kjønn i uke 12. Anonymous poster hash: 0faa2...e5e
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2015 #15 Skrevet 27. februar 2015 Du ser en liten baby. For det utrente øye ser den helt komplett ut og du vil føle at du ser mer ved 12 uker enn ved oul. Med tanke på avvik kan en vurdere alt bortsett fra hjerte, da dette ikke er ferdig utviklet enda. Dere kan også få vite kjønn om dere ønsker. Anonymous poster hash: 8f169...481 Feil. Kjønn vil ikke bli tydelig før uke 15. I uke 12 er det nærmest umulig å se kjønn Anonymous poster hash: d8d6f...00a For noe tull. Vi fikk vite kjønn i uke 12. Kommer helt ann på hvor godt utstyr legen har om han/hun klarer å se det Anonymous poster hash: 41419...63b Jeg har 3 graviditeter bak meg, alle med mange mange ultralyder grunnet risiko. Uke 12 er ikke fysisk mulig å si kjønn med sikkerhet, det er ren gjettelek med 50-50 sjanse for å få rett. De kan se etter og gi deg en teori, men thats it. Anonymous poster hash: d8d6f...00a Du har åpenbart gått til feil person(er). Det er ikke noe særlig vanskelig å se kjønn i uke 12. Sjekk litteraturen om du er i tvil. Anonymous poster hash: 8f169...481 En kan se kjønn. Men på det stadiet kan eg ofte få oppgitt feil kjønn. Ord ul gir en bedre pekepinn. Kjønnsorgan på forster i uke 12 er ganske like. Anonymous poster hash: 0f720...0d0
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2015 #16 Skrevet 27. februar 2015 Ikke noe problem å se kjønn i uke 12 for den rette personen, med det rette utstyret:) Venter man til uke 13 er det enda lettere å se forskjell. Vi var hos overlege i fostermedisin/ diagnostikk Martin Lundring på Jessheim, han var ikke i tvil om jente, 13+1 på vei. 95 % sikkerhet sa han, det har noe med vinkel på urinrøret å gjøre. Og jente fikk vi også bekreftet på ordinær ultralyd idag:) Vi så det faktisk like tydelig selv i uke 13 hos Lundring, som på Riksen idag. Så rett utstyr og ekspertise har null problem med å se kjønn fra 12-13 uker på vei, men både kvalitet på utstyr og fagpersonell varierer nok mye. Anonymous poster hash: 96761...899
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2015 #17 Skrevet 27. februar 2015 Med nr 2 klarte gyn å se en utovertiss i uke 12 - men hun presiserte; jeg tror nok det er en gutt, men kan ikke si det med 100% sikkerhet. Det var en gutt Med nr 3 klarte hun ikke å se (terminen ble flyttet 1 uke tilbake på OUL, så var da i uke 11). Det viste seg på OUL å være en jente De kan ikke garantere rett beskjed, men mange "gjetter riktig" dersom babyen viser seg frem. Anonymous poster hash: af34c...4ef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå