Anonym bruker Skrevet 26. februar 2015 #1 Skrevet 26. februar 2015 Får vondt i magen etter nesten hvert måltid. Spesielt på kveldstid! Ligger i fosterstilling på sofaen fordi det er så vondt! Har og vekslende diaré og forstoppelse. Noen som vet hva det kan være? Har sykdommen bekterevs og tar mye medisiner, så blir jo redd for feks magesår.. Bruker simponi, kan det være bivirkning? Orker ikke Google.. Har brent meg på det noen ganger! Legetime om to (!!) uker! Burde jeg heller ringe legevakt? Anonymous poster hash: e2f61...992
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2015 #2 Skrevet 26. februar 2015 Er det bedre/verre etter fettrike måltid? Anonymous poster hash: da272...a85
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2015 #3 Skrevet 26. februar 2015 Er det bedre/verre etter fettrike måltid? Anonymous poster hash: da272...a85 Eneste jeg har lagt merke til er at det er verre etter middag! Anonymous poster hash: e2f61...992
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2015 #4 Skrevet 26. februar 2015 Gallestein ? Anonymous poster hash: 461c4...a70
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2015 #5 Skrevet 26. februar 2015 Gallestein ? Anonymous poster hash: 461c4...a70 Smertene sitter helt nede i magen, så da er det vel ikke det? Anonymous poster hash: e2f61...992
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2015 #6 Skrevet 26. februar 2015 Gallestein ? Anonymous poster hash: 461c4...a70 Smertene sitter helt nede i magen, så da er det vel ikke det? Anonymous poster hash: e2f61...992 Nei, kanskje ikke. 😏 Anonymous poster hash: 461c4...a70
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2015 #7 Skrevet 26. februar 2015 Andre forslag? Anonymous poster hash: e2f61...992
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2015 #8 Skrevet 26. februar 2015 Snakket med en dame på Ahus som hadde brukt Simponi mot Ulcerøs Kolitt, hun måtte slutte da den gjorde mer vondt enn godt. Kan du ikke kontakte legen din og si du mistenker bivirkninger av medisinen? Jeg har vært innom en del medisiner med min sykdom, aldri vært noe problem å få komme rett til lege ved bivirkninger. Anonymous poster hash: da637...511
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2015 #9 Skrevet 26. februar 2015 Snakket med en dame på Ahus som hadde brukt Simponi mot Ulcerøs Kolitt, hun måtte slutte da den gjorde mer vondt enn godt. Kan du ikke kontakte legen din og si du mistenker bivirkninger av medisinen? Jeg har vært innom en del medisiner med min sykdom, aldri vært noe problem å få komme rett til lege ved bivirkninger. Anonymous poster hash: da637...511 Det er verre uten simponi, så håper det ikke er det! Bør jeg ringe revmatologisk avd jeg går til kontroll eller fastlegen som ikke kan noe om dette når det gjelder mistanke om bivirkninger? Sorry at jeg spør, bør vite dette selv, men har ikke hatt denne sykdommen så lenge! Anonymous poster hash: e2f61...992
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2015 #10 Skrevet 26. februar 2015 Det kan være mye forskjellig egentlig. Alt fra gastritt(betennelse i magesekkslimhinnen) til mb chrons(autoimmun tarmsykdom) til magesår pga smertelindring(Nsaids) eller tja... veldig mye annet også. Hvor lenge har du vært plaget? Jeg tror nesten hadde fremskyndet timen, med mindre dette er noe jeg hadde vært plaget med veldig, veldig lenge... Anonymous poster hash: 2bdee...288
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2015 #11 Skrevet 26. februar 2015 Det kan være mye forskjellig egentlig. Alt fra gastritt(betennelse i magesekkslimhinnen) til mb chrons(autoimmun tarmsykdom) til magesår pga smertelindring(Nsaids) eller tja... veldig mye annet også. Hvor lenge har du vært plaget? Jeg tror nesten hadde fremskyndet timen, med mindre dette er noe jeg hadde vært plaget med veldig, veldig lenge... Anonymous poster hash: 2bdee...288 Det har gått i perioder! Nevnte det sist jeg var på kontroll på revmatologisk, men da var det bare i forbifarten fordi det ikke var såå plagsomt! Da kunne det være pga nsaids jeg gikk på sa legen. Men det slutta jeg med da jeg gikk over på biologisk medisin. Men tar fortsatt smertestillende (tramadol+paracet) og sovemedisin (eller allergimedisiner, men for å sovne, vallergan). Nå syns jeg det har vart lenge og har vært mye vondere! Derfor ringte jeg legen da, men der er det fullt som vanlig. Kanskje jeg skal høre med revmatologen. Anonymous poster hash: e2f61...992
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2015 #12 Skrevet 26. februar 2015 Det kan være mye forskjellig egentlig. Alt fra gastritt(betennelse i magesekkslimhinnen) til mb chrons(autoimmun tarmsykdom) til magesår pga smertelindring(Nsaids) eller tja... veldig mye annet også. Hvor lenge har du vært plaget? Jeg tror nesten hadde fremskyndet timen, med mindre dette er noe jeg hadde vært plaget med veldig, veldig lenge... Anonymous poster hash: 2bdee...288 Det har gått i perioder! Nevnte det sist jeg var på kontroll på revmatologisk, men da var det bare i forbifarten fordi det ikke var såå plagsomt! Da kunne det være pga nsaids jeg gikk på sa legen. Men det slutta jeg med da jeg gikk over på biologisk medisin. Men tar fortsatt smertestillende (tramadol+paracet) og sovemedisin (eller allergimedisiner, men for å sovne, vallergan). Nå syns jeg det har vart lenge og har vært mye vondere! Derfor ringte jeg legen da, men der er det fullt som vanlig. Kanskje jeg skal høre med revmatologen. Anonymous poster hash: e2f61...992 Det er ingenting som heter `fullt` hos fastlegen:) H*n er pliktig til å ta deg i mot om noe er akutt. Og det vil jeg kanskje si det er om man ligger i fosterstilling etter hvert måltid. Sånn skal det ikke være. Man kan jo gå privat også, om man ønsker det, men det koster jo litt mer. Revmatologen er vel kanskje enda mer travel, og det er jo ikke sikkert det har direkte noe med de revmatiske plagene og medisinene dine heller... Angående medisinene dine, man kan jo bli litt forstoppet av tramadol. Mange med forstoppelse vil oppleve diare i perioder, da den tynne avføringen smetter forbi de forstoppede områdene i tarmen. Luftsmerter etter måltider er heller ikke uvanlig da. Er du også plaget med kvalme? Uansett, håper du får hjelp, at de finner ut av hva det er, og at det noe uskyldig. God bedring. Anonymous poster hash: 2bdee...288
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2015 #13 Skrevet 26. februar 2015 Det kan være mye forskjellig egentlig. Alt fra gastritt(betennelse i magesekkslimhinnen) til mb chrons(autoimmun tarmsykdom) til magesår pga smertelindring(Nsaids) eller tja... veldig mye annet også. Hvor lenge har du vært plaget? Jeg tror nesten hadde fremskyndet timen, med mindre dette er noe jeg hadde vært plaget med veldig, veldig lenge... Anonymous poster hash: 2bdee...288 Det har gått i perioder! Nevnte det sist jeg var på kontroll på revmatologisk, men da var det bare i forbifarten fordi det ikke var såå plagsomt! Da kunne det være pga nsaids jeg gikk på sa legen. Men det slutta jeg med da jeg gikk over på biologisk medisin. Men tar fortsatt smertestillende (tramadol+paracet) og sovemedisin (eller allergimedisiner, men for å sovne, vallergan). Nå syns jeg det har vart lenge og har vært mye vondere! Derfor ringte jeg legen da, men der er det fullt som vanlig. Kanskje jeg skal høre med revmatologen. Anonymous poster hash: e2f61...992 Det er ingenting som heter `fullt` hos fastlegen:) H*n er pliktig til å ta deg i mot om noe er akutt. Og det vil jeg kanskje si det er om man ligger i fosterstilling etter hvert måltid. Sånn skal det ikke være.Man kan jo gå privat også, om man ønsker det, men det koster jo litt mer. Revmatologen er vel kanskje enda mer travel, og det er jo ikke sikkert det har direkte noe med de revmatiske plagene og medisinene dine heller... Angående medisinene dine, man kan jo bli litt forstoppet av tramadol. Mange med forstoppelse vil oppleve diare i perioder, da den tynne avføringen smetter forbi de forstoppede områdene i tarmen. Luftsmerter etter måltider er heller ikke uvanlig da. Er du også plaget med kvalme? Uansett, håper du får hjelp, at de finner ut av hva det er, og at det noe uskyldig. God bedring. Anonymous poster hash: 2bdee...288 Ja, er kvalm samtidig som magesmertene er der. Det et alltod fullt! Ringte med Kraftige akutte smerter i øyet en gang, og fikk beskjed om å vente til neste uke for det var fullt! Møtte opp på kontoret noen timer senere, møtte legen i døra og fikk komme på kontoret med en gang han såg øyet... Tror de jeg snakte med i telefonen fikk seg en skrape etterpå.. Hadde jeg venta noen timer til hadde jeg blitt blind på det øyet sa han! Hadde det ikke vært for den fantastisk flinke legen der hadde jeg bytta fastlegekontor for lenge siden! Anonymous poster hash: e2f61...992
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå