Anonym bruker Skrevet 26. februar 2015 #1 Skrevet 26. februar 2015 Jenta mi på 8 år må nok operere bort mandlene sine. De er veldig store hele tiden. Hun er lite syk, men de er veldig plagsomme for henne. Er det noen som har erfaring med barn som har operert bort mandler? På både godt og vondt? Vi kvier oss veldig. Anonymous poster hash: 71196...f9b
Gjest Sekretøsa Skrevet 26. februar 2015 #2 Skrevet 26. februar 2015 Sønnen min gjorde det forrige uke. Han er halvannet da, og har hatt så mye vondt i halsen at han knapt har ensa de smertene som sikkert har vært i etterkant...
shari_z Skrevet 26. februar 2015 #3 Skrevet 26. februar 2015 Begge mine jenter opererte bort mandlene da de var hhv 6,5 og 5,5 år gamle. Eldste overnattet (vanlig på den tiden, litt over 7 år siden) og dro hjem dagen etterpå. Hun kastet opp mye etterpå, masse blod, og var veldig dårlig de første 24 timene. Etter det var ble hun bedre for hver dag og etter én uke var hun på skolen igjen, minus friminuttene (satt inne og leste, skulle holde seg rolig). Hun har aldri snorklet igjen, ingen mer halsbetennelse. Minste ble opert i mai i fjor og ble sendt hjem én time etter oppvåkning. Hun var i god form, hoppet og danset ut av sykehuset o så veldig fram til mye is. Vant mest vanskelig å holde henne rolig. Ga smertestillende regelmessig de to første døgn, så droppet det da hun var i så god form. Fra å ha halsbetennelse og bronkitt hver 4. - 6. Uke hele året, har hun vært frisk siden operasjonen i fjor. Begge to spiste mye is, loff uten skorper og Nugatti - noe de ellers ikke får. Begge to hadde det MYE lettere enn meg. Jeg fjernet mandler da jeg var 34 og det var et mareritt av smerte. Fødsel kan ikke sammenlignes, var så vondt i hele 14 dager, gikk ned mye i vekt da jeg ikke kunne spise og svelge. Forferdelig opplevelse! Men aldri hatt halsbetennelse igjen. Er fornøyd med det for oss alle tre, selv med mye smerter på meg. Ville valgt å gjøre det igjen.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2015 #4 Skrevet 26. februar 2015 Min jente fikk operert bort mandlene i fjor da hun var 7 år. Hos oss ble forandringen så stor at man kan prate om livet før operasjonen og livet etter. Før operasjonen hadde hun mye ørebetennelse og var generelt mye forkjøla. Pga av øreinfeksjoner hadde hun nedsatt hørsel i lange perioder, og det var mye hun ikke fikk med seg både på skolen og beskjeder hjemme. Hun sov dårlig, hadde apne og mye oppvåkningen. Alt i alt gjorde disse tingene til at hun begynte å utvikle adferdsproblemer. Hun var mye sint og oppfarende. Selve operasjonen gikk fint. Men hun hadde mye smerter etterpå. Vi hadde store problemer med å få i henne forskrevet medisiner. Hun hadde smerter omtrent i 2 uker etter operasjonen. Så gikk det over og vår nye hverdag begynte. Ungen sov sin første hele natt. Hun har ikke vært syk en eneste gang etter operasjonen. Og adferdsproblemer ble borte etter at søvnen og hørselen kom. Hun selv husker bare så vidt at hun hadde vondt etterpå og at hun var spent før operasjonen. Anonymous poster hash: f8fd3...f3c
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2015 #5 Skrevet 26. februar 2015 Vi skulle det, helt til vi fant ut at hun ikke tålte melk! Anonymous poster hash: 6f1f0...83a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå