Gå til innhold

Danmark på lørdag, 4uker til termin, mye kynnere - reiseforsikring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dette noe jeg bør tenke på? Er litt skremt av den artikkelen om de som fikk barn før termin i USA og endte med regning i hundretusenklassen... Hva skjer om fødselen starter i Danmark?

Anonymous poster hash: f9276...ef4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Reiseforsikring gjelder vel ikke såvidt jeg vet mot annet enn akutte tilfeller. Noe en fødsel så nære termin ikke vil Være. Sjekket opp dette ifb med noe annet en gang... Hvordan det er å føde i Danmark derimot vet jeg ikke

Anonymous poster hash: b0a7c...62f

Skrevet

Hvordan har dere betalt reisen?

Dersom dere har betalt den med Masterkort har dere mest sannsynlig en reiseforsikring på reisen allerede.
Sjekk det opp.

Nå ville jeg ikke reist så nære termin, men det er nå meg, og hadde jeg måttet hadde jeg hatt reiseforsikring og dette helsekortet jeg ikke husker hva heter.

USA er forresten ekstremt dyrt og kan ikke sammenlignes meg Danmark.

Skrevet

I Danmark dekkes du som norsk borger på lik linje med landets egne borgere. Det er med andre ord ikke noe problem, rent utover at du risikerer å bli værende en stund ekstra.

Anonymous poster hash: c8683...831
Skrevet

Jeg har forsåvidt stor tillitt til det danske helsesystemet, det er mer om jeg risikerer å stå til økonomisk ansvar for en evt fødsel. Jeg bør vel ha med helsekortet sånn i verste fall?

Anonymous poster hash: f9276...ef4

Skrevet

Helsekort for gravide skal man ha med uansett, så nær termin.

Hadde ikke dratt, for jeg hadde ikke villet risikere at det ble fødsel borte, men alt styr det innebærer. Men for all del, det kan jo være nesten seks uker til babyen din kommer.

Anonymous poster hash: 5ae4d...ff7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...