Gå til innhold

Er jeg fortsatt alenemor

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvis jeg flytter sammen med en ny mann? Men har 2 barn fra før ( er alenemor over 50% nå), eller mister jeg OS etc om jeg flytter sammen med en mann selv om vi ikke har barn sammen eller er gifte??

Anonymous poster hash: a9aa8...09a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du mister overgangsstønaden når dere har bodd sammen i 12 måneder, eventuelt om dere gifter dere eller får felles barn før den tid.

Anonymous poster hash: 02a7c...c5a
Skrevet

Du regnes som alenemor i 12mnd. etter at dere flyttet sammen eller når du får barn med ny samboer, om det er før de 12 mnd. har gått.

Anonymous poster hash: 5a2e3...1ad
Skrevet

Du mister i alle fall OS når du har vært samboer i ett år, eller gifter deg. (jeg giftet meg med ny samboer etter 11 mnd, og "mistet" da 1 mnd med overgangsstønad. Ville mistet den uansett mnd etter, pga at vi da hadde vært samboere i 12 mnd)

Tror også du mister den om du får felles barn med ny samboer.

Skrevet

Ok. Da blir jeg boende alene til jeg ikke får OS mer. Hva er valget, kjæresten min har ikke så god råd selv, så hvis jeg taper: os, barnebidrag og dobbel barnetrygd så er jeg heller særboer.

Takk for svar:)

Skrevet

Ok. Da blir jeg boende alene til jeg ikke får OS mer. Hva er valget, kjæresten min har ikke så god råd selv, så hvis jeg taper: os, barnebidrag og dobbel barnetrygd så er jeg heller særboer.

Takk for svar:)

Men flytter du inn med kjæresten så deler dere jo omtrent alle utgifter på to, strøm, husleie, innboforsikring, bensin. Du vil fremdeles få stønad til barnetilsyn og utvidet barnetrygd selvom dere bor sammen

Anonymous poster hash: 16a7f...653

Skrevet

Ikke utvidet barnetrygd

Anonymous poster hash: c1aa9...f87

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...