Gå til innhold

Utrolig dårlig gjort av barnehagen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt på 1,5 år sover ca 2 timer i bhg (ca. 12.30-14.30, evt. 13-15)... dette er fordi de legger han sent i bhg i forhold til hva vi gjør hjemme i helgene..og vi merker at han trenger søvnen, og det er ingen problem å legge han på kvelden om han får sove 2,5 time i helgene..

Uansett..i går hadde de vært på tur med bhg, ute i fint vær å kost seg med bålmat. Da hadde de ikke vært tilbake i bhg før nærmere kl. 14, og lagt han da. Da våknet han kl 15.. altså, fikk bare sovet 1 time..

Ja jeg vet han ikke har ondt av å en dag inni mellom "bare" sove èn time, og ja jeg vet at han helt sikkert storkoste seg ute i det fine været, og at det er supert av bhg å ta med de minste også på lengre turer..

Men syns det er litt lite gjennomtenkt at ikke feks en av de voksne kunne tatt de minste med tilbake til bhg for å få sovet til normal tid, eller at i det minste vi foreldre kunne blitt gjort oppmerksom på dette, at i dag skulle de på tur og at det dermed kom til å bli mindre soving... Eller de kunne tatt med vognene til de minste barna og latt de få sove ute sammen med de andre på tur...

Og som sagt, jeg er helt enig i at det er supert med turdag og alt det der..bare mener de kunne lagt det litt mer til rette for å tilpasse de minste barnas sovetid........

Anonymous poster hash: ac317...b9d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hæ! Er du alltid så rigid? Det er snakk om én dag.Hvis det gjentar seg, får du heller snakke med dem om det.

Anonymous poster hash: c9096...eeb
Skrevet

Har dette skjedd 1 gang eller flere?

Anonymous poster hash: 9c0ca...a82

Skrevet

Litt spesielt, ja. 

Her går de på kortere turer slik at de som sover kan gjøre dette til vanlig tid (mellom 12.00-14.00 er sovetiden)

Virker som de skal ha 3-6 års avdeling rutiner på en 0-3 avdeling

Anonymous poster hash: 7fe75...f17
Skrevet

Hva skjedde da? Hadde du en misfornøyd unge hele ettermiddagen? Ble han overtrøtt og vanskelig å legge på kvelden? Fikk det noen store konsekvenser for dere?

Skrevet

Å herregud er det mulig å henge seg opp i alt barnehagen gjør?

Å skulle drive en barnehage må være det minst takknemlige man kan gjøre hvis man har barn med foreldre som deg.

Anonymous poster hash: 49ed9...3c9
Skrevet

Er du alltid så sær?

Anonymous poster hash: 53d06...97c

Skrevet

Det var EN dag. Altså et unntak. Tror ungen din overlever dette. Du får heller si fra da, at du ønsker at søvnen hans blir prioritert.. Så gjør de nok det neste gang.

Det blir noen slitsomme barnehageår for deg om du skal la deg irritere over slike ting hele tiden, for det er garantert ikke siste gangen du reagerer på noe. Ikke stygt ment.

Skrevet

Faen hvor vanskelig det må være å jobbe i barnehage når man har slike foreldre! Alt MÅ ikke gå etter en viss rutine 365 dager i året! Det er sunnere for barnet at det kommer seg ut på langtur og sover 1 time mindre, enn at det blir igjen i barnehagen og overholder rutinen sin... Djizez.

Anonymous poster hash: fdf89...361
Skrevet

Jeg er så glad for at jeg ikke jobber i barnehage. Jeg hadde aldri klart og forholde meg til urimelige mennesker som deg. Barnet har hatt en flott turdag og du er bekymret for at han fikk litt kort lur denne ene dagen? Du mener helt seriøst at hele barnehagen skal tilrettelegge alle aktiviteter etter ditt barns søvnrutiner. Hva med de andre barnas rutiner, skal de også tas hensyn til. Man får jo ikke gjort en skjit hvis man skal ta hensyn til alt og alle hele tiden. Herregud, skjerp deg! 

Skrevet

"Utrolig dårlig gjort"? Skjerp deg. Skjerp deg voldsomt!

Anonymous poster hash: 87d85...a9b
Skrevet

Syntes ikke dette var dårlig gjort i det hele tatt av barnehagen, jeg da. Det var fint vær, de var på tur... Kjempeflott opplevelse! 

Men jeg synes jo også at det er litt underlig at de ikke tok med vognen, så barna som sover, får sove til vanlig tid. Jeg skjønner ikke hvordan de klarte å holde ungen din glad og fornøyd engang så langt over sovetid - mi på to år blir et TROLL om hun ikke sover innen 12.30. Hun blir helt umulig å ha med å gjøre. 
Skal sies at barnehagen hennes alltid har med vogn til de minste og legger de til vanlig sovetid (11.30-12.00) selv på turdagene (de er ute hver onsdag, og er det fint vær er de ute flere dager). 

Blir dette en vane, ville jeg nok tatt det opp, og spurt om de hadde mulighet til å ta med vogn til barnet så han kunne få sovet duppen sin til normal tid. 

Anonymous poster hash: 6ba48...eb8
Skrevet

Djizez II...

Blir flau på vegne av slike folk som deg. Har en svigerinne som er slik, og for å si det på den måten: vi har minimalt med kontakt.

Anonymous poster hash: e02e4...fc0
Skrevet

oioioi!! Har det aldri skjedd hjemme at han har sovet kun en time?!?

Skrevet

her lot de ungen sove 3,5 timer... det var så greit når han sov... Ungen er 1,5år...

Gjett om han sov godt på natta..?

Anonymous poster hash: b388c...c63
Skrevet

Lillegutt på 1,5 år sover ca 2 timer i bhg (ca. 12.30-14.30, evt. 13-15)... dette er fordi de legger han sent i bhg i forhold til hva vi gjør hjemme i helgene..og vi merker at han trenger søvnen, og det er ingen problem å legge han på kvelden om han får sove 2,5 time i helgene..Uansett..i går hadde de vært på tur med bhg, ute i fint vær å kost seg med bålmat. Da hadde de ikke vært tilbake i bhg før nærmere kl. 14, og lagt han da. Da våknet han kl 15.. altså, fikk bare sovet 1 time..Ja jeg vet han ikke har ondt av å en dag inni mellom "bare" sove èn time, og ja jeg vet at han helt sikkert storkoste seg ute i det fine været, og at det er supert av bhg å ta med de minste også på lengre turer..Men syns det er litt lite gjennomtenkt at ikke feks en av de voksne kunne tatt de minste med tilbake til bhg for å få sovet til normal tid, eller at i det minste vi foreldre kunne blitt gjort oppmerksom på dette, at i dag skulle de på tur og at det dermed kom til å bli mindre soving... Eller de kunne tatt med vognene til de minste barna og latt de få sove ute sammen med de andre på tur...Og som sagt, jeg er helt enig i at det er supert med turdag og alt det der..bare mener de kunne lagt det litt mer til rette for å tilpasse de minste barnas sovetid........ Anonymous poster hash: ac317...b9d

Forstår deg godt jeg.. Jeg har to barn som er veldig vare på denne sovinga.. Og rutine forandringer skaper problemer i ett par dager.. Veldig slitsomt når en ikke har sovet sjikkelig på 4 år. Barnehagen kunne fint tatt med vogn eller tatt de små tilbake til barnehagen. De pleier de å gjøre hos oss.

Anonymous poster hash: 15a49...210

Skrevet

Hjelpes, ikke lett å drive barnehage i dag altså....

Noen foreldre klager på altfor lite utetid, andre klager på at ungen er for lenge ute i kulden.

Noen foreldre klager på at barnehagen er for lite på tur, andre klager på at det blir for slitsomt for barna deres.

Noen klager på at maten er for usunn, andre klager på at de ikke får feire bursdag med kake.

Så er det sånne som deg, som er misfornøyd fordi ditt barn sine rutiner ikke ble fulgt til punkt og prikke på en fantastisk turdag. Tenk om alle foreldrene i barnehagen tenkte det samme, da hadde det ikke blitt en eneste turdag fordi noen skal sove tidlig, noen seint, noen holdes våkne, noen bysses i søvn, noen skal spise to ganger, noen tre ganger osv osv osv.

Når du velger å ha barn i barnehagen må barnet til en viss grad tilpasse seg rutinene i barnehagen altså!

Anonymous poster hash: 5da86...788
Skrevet

Det er snakk om en dag!!! Er barna så avhengig av rutiner så bør de være hjemme hvor det er kun han å ta hensyn til!!

Skrevet

"utrolig dårlig gjort av barnehagen"... MENER du virkelig det HI? Litt frustrerende at barnet denne dagen har fått litt lite søvn: JA. "utrolig dårlig gjort": NEI!! Hadde det handlet om et barn som ikke fikk bleieskift, eller nok mat, eller trøst når det var lei seg osv hadde det vært "utrolig dårlig gjort". Å sove litt mindre enn vanlig en dag de har vært på tur og grillet og kost seg i flott vær... I verste fall syns jeg det kvalifiserer til betegnelsen "litt frustrerende". Kan du ikke bare be dem ta med vogn til barnet ditt på neste tur, så kan barnet legges i den mens de andre griller og koser seg...

Anonymous poster hash: 16810...570
Skrevet

Lillegutt på 1,5 år sover ca 2 timer i bhg (ca. 12.30-14.30, evt. 13-15)... dette er fordi de legger han sent i bhg i forhold til hva vi gjør hjemme i helgene..og vi merker at han trenger søvnen, og det er ingen problem å legge han på kvelden om han får sove 2,5 time i helgene..

Uansett..i går hadde de vært på tur med bhg, ute i fint vær å kost seg med bålmat. Da hadde de ikke vært tilbake i bhg før nærmere kl. 14, og lagt han da. Da våknet han kl 15.. altså, fikk bare sovet 1 time..

Ja jeg vet han ikke har ondt av å en dag inni mellom "bare" sove èn time, og ja jeg vet at han helt sikkert storkoste seg ute i det fine været, og at det er supert av bhg å ta med de minste også på lengre turer..

Men syns det er litt lite gjennomtenkt at ikke feks en av de voksne kunne tatt de minste med tilbake til bhg for å få sovet til normal tid, eller at i det minste vi foreldre kunne blitt gjort oppmerksom på dette, at i dag skulle de på tur og at det dermed kom til å bli mindre soving... Eller de kunne tatt med vognene til de minste barna og latt de få sove ute sammen med de andre på tur...

Og som sagt, jeg er helt enig i at det er supert med turdag og alt det der..bare mener de kunne lagt det litt mer til rette for å tilpasse de minste barnas sovetid........

Anonymous poster hash: ac317...b9d

Jeg synes du er firkantet og vanskelig. Barnehagen skal ta hensyn til hvert enkelt barn, men de skal også ta hensynt til hele barnegruppen.

Ungen din sov når han kom tilbake, såvidt jeg forsto av innlegget ditt, våknet han av seg selv en time senere.. Hva hadde det hjulpet at de hadde sagt til deg i morges at det blir mindre soving i dag?

At de gjør endringer i forhold til vær og føre må vel bare være bra?

Anonymous poster hash: 181eb...973

Skrevet

Ok, la meg gjette.

Dere har kun dette barnet og er veldig opphengt i sovinga?

Anonymous poster hash: 1a99a...757

Skrevet

Da jeg åpnet denne tråden forventet helg noe som "4 åringen fikk ikke være med på tur".. Noe i den duren.

Dette er jo bare flaut, hi..skjerp deg voldsomt. Og det fort.

Du har bare dette barnet ikke sant?

Anonymous poster hash: b9af0...368

Skrevet

Jeg skjønner hi godt jeg.

For det første må man spørre hvem denne turen er for. Jeg synes personlig så små barn ikke har noe på en barnehagetur å gjøre.

Ja, mulig 1,5-åringen var blid og fornøyd på turen.

Men saken er jo den at så små barn har mer enn nok å venne seg til en bråkete, travel hverdag i barnehagen, med masse inntrykk. For å bli trygge personer er små barn ekstremt vare for forandringer og har best av faste rutiner som som er gjenkjennbare og hjelper barnet å se at verden er forutsigbar.

Jeg syns ikke hi er hysterisk og skal skjerpe seg, jeg synes det vitner om at hi har kunnskap om barns behov. Faste rutiner, kjærlighet og anerkjennelse av barnas behov, på deres premisser er det beste man kan gi barnet. Også i barnehagen!

Skrevet

Nei nå får du gi deg, HI!

Anonymous poster hash: eda73...d4a

Skrevet

Velkommen til en verden som består av flere en ditt barn😁 Hvor mange tenker du de burde vært i Bhg for å tilfredsstille sånne " aldrifornøyd" foreldre som deg?

Anonymous poster hash: e9185...892

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...