Anonym bruker Skrevet 26. februar 2015 #26 Skrevet 26. februar 2015 På barnehagen som begge mine unger går, så sier de alltid i fra hvem som slår ( da mener jeg bevisst og hendelser gjentar seg over lengre tid og graverende hardt slåing) og biter til oss foreldre hvis det er våres det gikk utover. Ja, dem har taushetsplikt, men samtidg er det snakk om fysisk vold og alvorlige ting, da mener jeg at vi foreldre har krav til å vite det. Og foreldrene til ungene som biter eller slår hardt, får også alltid vite hva ungen deres har gjort slik at de har muligheter for å ta en "alvorsprat" med ungen deres.Det har godt så hardt utover gutten vår at vi vurderer faktisk sterkt å be om overflytting til en annen avdelingg, verste fall til en annen barnehagen. Han er en rolig type, og istedenfor å slå tilbake eller andre fysisk virkemiddel så sier han ifra at vedkommende skal slutte og slå, og det ikke er lov å gjøre det. Om det ikke hjelper, har vi gitt beskjed til han at han går til voksne og sier i fra. Flere ganger så har ansattene på barnehagen sett hendelser, og bekreftet til oss at gutten vår verken slår tilbake eller slår andre unger. Det har alltid vært de andre som har startet med det. Utrolig trist at det skjer, at det er de samme som gjør det. Vi har i etter tid snakket med foreldrene til disse ungene, og de kan også bekrefter at deres unger fysisk slår på hjemmebanen, og bedt dem ta en prat med deres unge og få slutt på dette. Jeg vet ikke om det har innvirkning eller noe sammenhengende med at det ene paret har nettopp gått fra hverandre, mens det andre paret for halv år siden. Det jo etter det at det hele dessverre starte Huff, ikke lett det der..... I etter tid har vi også fått høre at det er flere unger som er blitt slått og beit av samme unger, så vi og flere foreldre har bedt barnehagen å ha et godt øye med de guttene, og avverg situasjon før det skjer igjen. Anonymous poster hash: 10b2f...b44 På barnehagen som begge mine unger går, så sier de alltid i fra hvem som slår ( da mener jeg bevisst og hendelser gjentar seg over lengre tid og graverende hardt slåing) og biter til oss foreldre hvis det er våres det gikk utover. Ja, dem har taushetsplikt, men samtidg er det snakk om fysisk vold og alvorlige ting, da mener jeg at vi foreldre har krav til å vite det. Og foreldrene til ungene som biter eller slår hardt, får også alltid vite hva ungen deres har gjort slik at de har muligheter for å ta en "alvorsprat" med ungen deres. Jeg kjenner at jeg blir opprørt av å lese dette. Foreldre har overhodet ikke krav på å få vite hvilket barn som har bitt eller slått. Man informerer ikke av den enkle grunn at man da setter et verstingstempel på et lite barn, og det gjør man bare ikke. Fysiske måter å løse konflikter på er ganske vanlig når kommunikasjonen ikke strekker til. Fy skamme seg til din barnehage som setter verstingstempel på barnaAnonymous poster hash: becda...39e Ja når de er 1-2 år. Ikke når de er 4 år slik denne ungen var. Mine unger har fortalt om biting og slåing fra de var ca. 1,5-2 år så det har vi fått vite uten at bhg har sagt noe. Anonymous poster hash: 1477d...695 Det er snakk om 4 og 5 åring! Anonymous poster hash: 10b2f...b44
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2015 #27 Skrevet 26. februar 2015 På barnehagen som begge mine unger går, så sier de alltid i fra hvem som slår ( da mener jeg bevisst og hendelser gjentar seg over lengre tid og graverende hardt slåing) og biter til oss foreldre hvis det er våres det gikk utover. Ja, dem har taushetsplikt, men samtidg er det snakk om fysisk vold og alvorlige ting, da mener jeg at vi foreldre har krav til å vite det. Og foreldrene til ungene som biter eller slår hardt, får også alltid vite hva ungen deres har gjort slik at de har muligheter for å ta en "alvorsprat" med ungen deres.Det har godt så hardt utover gutten vår at vi vurderer faktisk sterkt å be om overflytting til en annen avdelingg, verste fall til en annen barnehagen. Han er en rolig type, og istedenfor å slå tilbake eller andre fysisk virkemiddel så sier han ifra at vedkommende skal slutte og slå, og det ikke er lov å gjøre det. Om det ikke hjelper, har vi gitt beskjed til han at han går til voksne og sier i fra. Flere ganger så har ansattene på barnehagen sett hendelser, og bekreftet til oss at gutten vår verken slår tilbake eller slår andre unger. Det har alltid vært de andre som har startet med det. Utrolig trist at det skjer, at det er de samme som gjør det. Vi har i etter tid snakket med foreldrene til disse ungene, og de kan også bekrefter at deres unger fysisk slår på hjemmebanen, og bedt dem ta en prat med deres unge og få slutt på dette. Jeg vet ikke om det har innvirkning eller noe sammenhengende med at det ene paret har nettopp gått fra hverandre, mens det andre paret for halv år siden. Det jo etter det at det hele dessverre starte Huff, ikke lett det der..... I etter tid har vi også fått høre at det er flere unger som er blitt slått og beit av samme unger, så vi og flere foreldre har bedt barnehagen å ha et godt øye med de guttene, og avverg situasjon før det skjer igjen. Anonymous poster hash: 10b2f...b44 På barnehagen som begge mine unger går, så sier de alltid i fra hvem som slår ( da mener jeg bevisst og hendelser gjentar seg over lengre tid og graverende hardt slåing) og biter til oss foreldre hvis det er våres det gikk utover. Ja, dem har taushetsplikt, men samtidg er det snakk om fysisk vold og alvorlige ting, da mener jeg at vi foreldre har krav til å vite det. Og foreldrene til ungene som biter eller slår hardt, får også alltid vite hva ungen deres har gjort slik at de har muligheter for å ta en "alvorsprat" med ungen deres. Jeg kjenner at jeg blir opprørt av å lese dette. Foreldre har overhodet ikke krav på å få vite hvilket barn som har bitt eller slått. Man informerer ikke av den enkle grunn at man da setter et verstingstempel på et lite barn, og det gjør man bare ikke. Fysiske måter å løse konflikter på er ganske vanlig når kommunikasjonen ikke strekker til. Fy skamme seg til din barnehage som setter verstingstempel på barna Anonymous poster hash: becda...39e Fy og skamme seg?! Du vet ikke hva som har skjedd, så vennligst ikke være så tverr uten videre. I begynnelse tok ansattene opp kun foreldrene til ungene som gjorde det, men når det gjentar seg gang etter gang med bevisst biting, kloring og slåing, og det er snakk om unger i alderen 4-5 år som skal begynne på skolen snart, så alvorlighetsgraden er temmelig høy. Jeg vedder på at du ville ha reagert annerledes derson det er din egen unge som kom hjem med blåveis her og der, bitemerker på magen, ansiktet, armen o.l Senest i går ble en annen gutt, som lekte med gutten vår og en til, plutselig ble slått på hodet med en lekebil av en av de guttene. Slike manere, ville du ha godtatt da!? Anonymous poster hash: 10b2f...b44
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2015 #28 Skrevet 26. februar 2015 Det er ikke normalt at 4-5 åringer biter. Det er tegn på at det er noe, enten en diagnose, at de er utrygge, må hevde seg men ikke klarer det på andre måter, kanskje de sliter med noe ifht hjemmet osv. Uansett hva så må barnet fotfølges (noe som ikke er så lett alltid, da det ikke er så mange ansatte på en avdeling enkelte tider av dagen eller ved sykdom og avspaseringer osv.). Jeg synes de kan informere deg litt om hva de gjør for å skjerme ditt barn og hvordan de jobber med problemet. Men pga taushetsplikt har de ikke lov til å fortelle deg hvilket barn som biter. Om de så har lyst så kan det få følger for dem om det kommer frem, siden foreldrene til "biteren" kan melde de for brudd på taushetsplikt. Ikke er det vel nødvendig for deg å vite navn heller. Banrehagen og foreldrene har helt sikkert snakket sammen om dette og jobber nok med saken. I mellomtiden får du heller vise at du følger med og kreve skjerming mot den som biter Anonymous poster hash: e94e6...968
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2015 #29 Skrevet 26. februar 2015 På barnehagen som begge mine unger går, så sier de alltid i fra hvem som slår ( da mener jeg bevisst og hendelser gjentar seg over lengre tid og graverende hardt slåing) og biter til oss foreldre hvis det er våres det gikk utover. Ja, dem har taushetsplikt, men samtidg er det snakk om fysisk vold og alvorlige ting, da mener jeg at vi foreldre har krav til å vite det. Og foreldrene til ungene som biter eller slår hardt, får også alltid vite hva ungen deres har gjort slik at de har muligheter for å ta en "alvorsprat" med ungen deres.Det har godt så hardt utover gutten vår at vi vurderer faktisk sterkt å be om overflytting til en annen avdelingg, verste fall til en annen barnehagen. Han er en rolig type, og istedenfor å slå tilbake eller andre fysisk virkemiddel så sier han ifra at vedkommende skal slutte og slå, og det ikke er lov å gjøre det. Om det ikke hjelper, har vi gitt beskjed til han at han går til voksne og sier i fra. Flere ganger så har ansattene på barnehagen sett hendelser, og bekreftet til oss at gutten vår verken slår tilbake eller slår andre unger. Det har alltid vært de andre som har startet med det. Utrolig trist at det skjer, at det er de samme som gjør det. Vi har i etter tid snakket med foreldrene til disse ungene, og de kan også bekrefter at deres unger fysisk slår på hjemmebanen, og bedt dem ta en prat med deres unge og få slutt på dette. Jeg vet ikke om det har innvirkning eller noe sammenhengende med at det ene paret har nettopp gått fra hverandre, mens det andre paret for halv år siden. Det jo etter det at det hele dessverre starte Huff, ikke lett det der..... I etter tid har vi også fått høre at det er flere unger som er blitt slått og beit av samme unger, så vi og flere foreldre har bedt barnehagen å ha et godt øye med de guttene, og avverg situasjon før det skjer igjen. Anonymous poster hash: 10b2f...b44 På barnehagen som begge mine unger går, så sier de alltid i fra hvem som slår ( da mener jeg bevisst og hendelser gjentar seg over lengre tid og graverende hardt slåing) og biter til oss foreldre hvis det er våres det gikk utover. Ja, dem har taushetsplikt, men samtidg er det snakk om fysisk vold og alvorlige ting, da mener jeg at vi foreldre har krav til å vite det. Og foreldrene til ungene som biter eller slår hardt, får også alltid vite hva ungen deres har gjort slik at de har muligheter for å ta en "alvorsprat" med ungen deres. Jeg kjenner at jeg blir opprørt av å lese dette. Foreldre har overhodet ikke krav på å få vite hvilket barn som har bitt eller slått. Man informerer ikke av den enkle grunn at man da setter et verstingstempel på et lite barn, og det gjør man bare ikke. Fysiske måter å løse konflikter på er ganske vanlig når kommunikasjonen ikke strekker til. Fy skamme seg til din barnehage som setter verstingstempel på barna Anonymous poster hash: becda...39e Fy og skamme seg?! Du vet ikke hva som har skjedd, så vennligst ikke være så tverr uten videre. I begynnelse tok ansattene opp kun foreldrene til ungene som gjorde det, men når det gjentar seg gang etter gang med bevisst biting, kloring og slåing, og det er snakk om unger i alderen 4-5 år som skal begynne på skolen snart, så alvorlighetsgraden er temmelig høy. Jeg vedder på at du ville ha reagert annerledes derson det er din egen unge som kom hjem med blåveis her og der, bitemerker på magen, ansiktet, armen o.l Senest i går ble en annen gutt, som lekte med gutten vår og en til, plutselig ble slått på hodet med en lekebil av en av de guttene. Slike manere, ville du ha godtatt da!? Anonymous poster hash: 10b2f...b44 Og en ting til, menneskebit som går gjennom huden er faktisk mye farligere enn hundebit. Det viste vi ikke før vi måtte med gutten vår til fastlegen for å få stivkrampe sprøyte sist gang han ble beit hardt i armen. Anonymous poster hash: 10b2f...b44
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2015 #30 Skrevet 26. februar 2015 De har ikke lov å fortelle deg hvem det er. Hvilket er helt ok. Det som derimot ikke er greit, er om de ikke gjør noe med det. I møkkabarnehagen til våre barn, har de latt ett barn bite, slå og klore i flere år, før de etter haugevis med klager fra foreldre har tatt tak i saken. Stakkars barnet trenger jo hjelp, og stakkars alle barna som er redd for å gå i barnehagen. Men de teller visst ikke, for det er "biteren" som skal ha all oppmerksomhet, beskyttes og være førstprioritet til alle ansatte.Føler med deg, det er veldig kjedelig når barn blir bitt og når de er så store er det sjanseløst at barnehagen ikke tar tak og gjør noe. Anonymous poster hash: 145ed...d7f
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2015 #31 Skrevet 26. februar 2015 Personalet har taushetsplikt, så de har ikke lov til å opplyse deg om det. Men du kan kreve at de tar tak i problemet. I vår bhg hadde de en periode problemer med biting blandt flere av toåringene. Bhg tok grep og fikk slutt på problemet.Ok, men det er en snart 4-åring som bet, er det normalt? Anonymous poster hash: 8b8c7...3ad Men da vet du hvem det var likevel? Hvorfor spør du da om bhg kan opplyse deg om det? Bite er kanskje ikke så vanlig at barn på fire år gjør, men de kan både dytte og slå... Nei, vet bare alderen Anonymous poster hash: 8b8c7...3ad
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2015 #32 Skrevet 26. februar 2015 Ungen er 1.5, så kan ikke so hvem det var. Satt og huska, den eldre ungen kom bort og bet, helt uprovosert.. Flere ganger Anonymous poster hash: 8b8c7...3ad
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2015 #33 Skrevet 26. februar 2015 På barnehagen som begge mine unger går, så sier de alltid i fra hvem som slår ( da mener jeg bevisst og hendelser gjentar seg over lengre tid og graverende hardt slåing) og biter til oss foreldre hvis det er våres det gikk utover. Ja, dem har taushetsplikt, men samtidg er det snakk om fysisk vold og alvorlige ting, da mener jeg at vi foreldre har krav til å vite det. Og foreldrene til ungene som biter eller slår hardt, får også alltid vite hva ungen deres har gjort slik at de har muligheter for å ta en "alvorsprat" med ungen deres.Det har godt så hardt utover gutten vår at vi vurderer faktisk sterkt å be om overflytting til en annen avdelingg, verste fall til en annen barnehagen. Han er en rolig type, og istedenfor å slå tilbake eller andre fysisk virkemiddel så sier han ifra at vedkommende skal slutte og slå, og det ikke er lov å gjøre det. Om det ikke hjelper, har vi gitt beskjed til han at han går til voksne og sier i fra. Flere ganger så har ansattene på barnehagen sett hendelser, og bekreftet til oss at gutten vår verken slår tilbake eller slår andre unger. Det har alltid vært de andre som har startet med det. Utrolig trist at det skjer, at det er de samme som gjør det. Vi har i etter tid snakket med foreldrene til disse ungene, og de kan også bekrefter at deres unger fysisk slår på hjemmebanen, og bedt dem ta en prat med deres unge og få slutt på dette. Jeg vet ikke om det har innvirkning eller noe sammenhengende med at det ene paret har nettopp gått fra hverandre, mens det andre paret for halv år siden. Det jo etter det at det hele dessverre starte Huff, ikke lett det der..... I etter tid har vi også fått høre at det er flere unger som er blitt slått og beit av samme unger, så vi og flere foreldre har bedt barnehagen å ha et godt øye med de guttene, og avverg situasjon før det skjer igjen. Anonymous poster hash: 10b2f...b44 På barnehagen som begge mine unger går, så sier de alltid i fra hvem som slår ( da mener jeg bevisst og hendelser gjentar seg over lengre tid og graverende hardt slåing) og biter til oss foreldre hvis det er våres det gikk utover. Ja, dem har taushetsplikt, men samtidg er det snakk om fysisk vold og alvorlige ting, da mener jeg at vi foreldre har krav til å vite det. Og foreldrene til ungene som biter eller slår hardt, får også alltid vite hva ungen deres har gjort slik at de har muligheter for å ta en "alvorsprat" med ungen deres. Jeg kjenner at jeg blir opprørt av å lese dette. Foreldre har overhodet ikke krav på å få vite hvilket barn som har bitt eller slått. Man informerer ikke av den enkle grunn at man da setter et verstingstempel på et lite barn, og det gjør man bare ikke. Fysiske måter å løse konflikter på er ganske vanlig når kommunikasjonen ikke strekker til. Fy skamme seg til din barnehage som setter verstingstempel på barna Anonymous poster hash: becda...39e Fy og skamme seg?! Du vet ikke hva som har skjedd, så vennligst ikke være så tverr uten videre. I begynnelse tok ansattene opp kun foreldrene til ungene som gjorde det, men når det gjentar seg gang etter gang med bevisst biting, kloring og slåing, og det er snakk om unger i alderen 4-5 år som skal begynne på skolen snart, så alvorlighetsgraden er temmelig høy. Jeg vedder på at du ville ha reagert annerledes derson det er din egen unge som kom hjem med blåveis her og der, bitemerker på magen, ansiktet, armen o.l Senest i går ble en annen gutt, som lekte med gutten vår og en til, plutselig ble slått på hodet med en lekebil av en av de guttene. Slike manere, ville du ha godtatt da!? Anonymous poster hash: 10b2f...b44 Selvfølgelig er ikke det greit. Uansett så er det ikke greit at de ansatte diskuterer barn med andre foreldre. Hvis ikke det blir bedring eller foreldrene ikke gidder å følge opp, så må man jo ta i bruk andre tiltak. Hva hjelper det at du vet at det var Lise og Petter som beit? Det eneste det fører til er at de barna får et stempel,og det hjelper ingen. Jeg synes fremdeles det er fullstendig feil løsning av barnehagen. Anonymous poster hash: becda...39e
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2015 #34 Skrevet 26. februar 2015 Jege har jobbet i en barnehage på en småbarnsavdeling. Det var et barn der som bet i utgangspunktet ofte men vi fotfulgte barnet og var veldig nøye med å passe på. Så da ble det heldigvis kun noen biteforsøk fordi vi rakk å stoppe det. H*n var litt under 2 år, så vanskelig å få barnet til å skjønne at man ikke skal bite. Så en av oss fotfulgte alltid barnet. Ellers så var h*n en herlig unge, kjempe skjønn! Vi samarbeidet godt med foreldrene til barnet, og de sa at det var greit at vi informerte andre foreldre om at det var det barnet som bet, de ville ikke skjulle det fordi da ble det mer ekkelt for de. Da blir det lett mer baksnakking og spekulering. Foreldrene er flotte mennesker, noen barn biter uten at det er noen form for omsorgssvikt. Og barn kan være helt forskjellig hjemme og i barnehagen, så å konforntere foreldrene har ikke så mye for seg og de er uansett ikke i barnehagen hele dagen og passer på. Er de barnehageansatte som skal passe på barna i barnehagen. Klart foreldrene kan jobbe med det om barnet biter hjemme og, dette barnet som jeg jobbet med bet ikke hjemme, har søsken. Men i barnehagen så er det de ansatte sin jobb å gjøre noe med dette og å samarbeide med foreldrene til barnet som biter og foreldrene til barna som blir bitt. Jeg ville krevd at de ansatte i barnehagen begynner å følge mer med, og biter barnet flere ganger daglig så bør en av de fotfølge barnet. Vi var 3 ansatte på 11 barn, det gikk alltid å fotfølge, man kan om man vil. Har du spurt om de ansatte har snakket med foreldrene? Det går an å diskutere dette med de ansatte uten å måtte hvite hvilket barn som biter, de kan også jobbe med å forhindre det uten at du trenger å vite hvilket barn det er. Anonymous poster hash: 920d8...2e9
Mamma_til_2 Skrevet 26. februar 2015 #35 Skrevet 26. februar 2015 Vet ikke barnet ditt navnet på barnet som biter???
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2015 #36 Skrevet 26. februar 2015 Er det normalt at når et barn biter mitt barn gjentatte ganger, så får man ikke vite hvilket barn det er? Hadde vært greit å snakke med foreldrene, og høre om de kan gjøre noe for å hindre oppførselen.. Vet ikke om bhg har tatt det opp med dem, men mest sannsynlig ikke... Anonymous poster hash: 8b8c7...3ad Er dette en oppegående banrehgae som gjør jobben sin jobber de nok med saken! Det hjelper ikke akkurat at du også sier i fra til foreldrene til barnet! Anonymous poster hash: caa2c...622
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2015 #37 Skrevet 27. februar 2015 Min jente ble bitt 2x av samme jenta i går. Fikk vite hvem det var og at det hadde skjedd flere ganger med andre barn. Bhg skulle såklart ta det opp m foreldrene. Anonymous poster hash: 2aff8...d74
Gjest MammaTilKidsa Skrevet 27. februar 2015 #38 Skrevet 27. februar 2015 Men får foreldrene til barnet som mobber vite hvilket barn som mobbes? Jeg hadde ikke stolt på at ped.lederen vår hadde ordnet opp i noe som helst. Hun er veldig simpel og assistentene er mye flinkere med barna enn henne.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2015 #39 Skrevet 27. februar 2015 På barnehagen som begge mine unger går, så sier de alltid i fra hvem som slår ( da mener jeg bevisst og hendelser gjentar seg over lengre tid og graverende hardt slåing) og biter til oss foreldre hvis det er våres det gikk utover. Ja, dem har taushetsplikt, men samtidg er det snakk om fysisk vold og alvorlige ting, da mener jeg at vi foreldre har krav til å vite det. Og foreldrene til ungene som biter eller slår hardt, får også alltid vite hva ungen deres har gjort slik at de har muligheter for å ta en "alvorsprat" med ungen deres.Det har godt så hardt utover gutten vår at vi vurderer faktisk sterkt å be om overflytting til en annen avdelingg, verste fall til en annen barnehagen. Han er en rolig type, og istedenfor å slå tilbake eller andre fysisk virkemiddel så sier han ifra at vedkommende skal slutte og slå, og det ikke er lov å gjøre det. Om det ikke hjelper, har vi gitt beskjed til han at han går til voksne og sier i fra. Flere ganger så har ansattene på barnehagen sett hendelser, og bekreftet til oss at gutten vår verken slår tilbake eller slår andre unger. Det har alltid vært de andre som har startet med det. Utrolig trist at det skjer, at det er de samme som gjør det. Vi har i etter tid snakket med foreldrene til disse ungene, og de kan også bekrefter at deres unger fysisk slår på hjemmebanen, og bedt dem ta en prat med deres unge og få slutt på dette. Jeg vet ikke om det har innvirkning eller noe sammenhengende med at det ene paret har nettopp gått fra hverandre, mens det andre paret for halv år siden. Det jo etter det at det hele dessverre starte Huff, ikke lett det der..... I etter tid har vi også fått høre at det er flere unger som er blitt slått og beit av samme unger, så vi og flere foreldre har bedt barnehagen å ha et godt øye med de guttene, og avverg situasjon før det skjer igjen. Anonymous poster hash: 10b2f...b44 På barnehagen som begge mine unger går, så sier de alltid i fra hvem som slår ( da mener jeg bevisst og hendelser gjentar seg over lengre tid og graverende hardt slåing) og biter til oss foreldre hvis det er våres det gikk utover. Ja, dem har taushetsplikt, men samtidg er det snakk om fysisk vold og alvorlige ting, da mener jeg at vi foreldre har krav til å vite det. Og foreldrene til ungene som biter eller slår hardt, får også alltid vite hva ungen deres har gjort slik at de har muligheter for å ta en "alvorsprat" med ungen deres. Jeg kjenner at jeg blir opprørt av å lese dette. Foreldre har overhodet ikke krav på å få vite hvilket barn som har bitt eller slått. Man informerer ikke av den enkle grunn at man da setter et verstingstempel på et lite barn, og det gjør man bare ikke. Fysiske måter å løse konflikter på er ganske vanlig når kommunikasjonen ikke strekker til. Fy skamme seg til din barnehage som setter verstingstempel på barna Anonymous poster hash: becda...39e Fy og skamme seg?! Du vet ikke hva som har skjedd, så vennligst ikke være så tverr uten videre. I begynnelse tok ansattene opp kun foreldrene til ungene som gjorde det, men når det gjentar seg gang etter gang med bevisst biting, kloring og slåing, og det er snakk om unger i alderen 4-5 år som skal begynne på skolen snart, så alvorlighetsgraden er temmelig høy. Jeg vedder på at du ville ha reagert annerledes derson det er din egen unge som kom hjem med blåveis her og der, bitemerker på magen, ansiktet, armen o.lSenest i går ble en annen gutt, som lekte med gutten vår og en til, plutselig ble slått på hodet med en lekebil av en av de guttene. Slike manere, ville du ha godtatt da!? Anonymous poster hash: 10b2f...b44 Herregud. Det er snakk om små barn! Voks opp litt da. Anonymous poster hash: d084a...379
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2015 #40 Skrevet 27. februar 2015 Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være så viktig å vite eksakt hvilket barn som biter? Jeg mener, hva hjelper det? Dette er noe som må tas med foreldrene til biteren, og i samarbeid med barnehagen må sette inn tiltak. Anonymous poster hash: 2471c...a0e
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2015 #41 Skrevet 27. februar 2015 Jege har jobbet i en barnehage på en småbarnsavdeling. Det var et barn der som bet i utgangspunktet ofte men vi fotfulgte barnet og var veldig nøye med å passe på. Så da ble det heldigvis kun noen biteforsøk fordi vi rakk å stoppe det. H*n var litt under 2 år, så vanskelig å få barnet til å skjønne at man ikke skal bite. Så en av oss fotfulgte alltid barnet. Ellers så var h*n en herlig unge, kjempe skjønn! Vi samarbeidet godt med foreldrene til barnet, og de sa at det var greit at vi informerte andre foreldre om at det var det barnet som bet, de ville ikke skjulle det fordi da ble det mer ekkelt for de. Da blir det lett mer baksnakking og spekulering. Foreldrene er flotte mennesker, noen barn biter uten at det er noen form for omsorgssvikt. Og barn kan være helt forskjellig hjemme og i barnehagen, så å konforntere foreldrene har ikke så mye for seg og de er uansett ikke i barnehagen hele dagen og passer på. Er de barnehageansatte som skal passe på barna i barnehagen. Klart foreldrene kan jobbe med det om barnet biter hjemme og, dette barnet som jeg jobbet med bet ikke hjemme, har søsken. Men i barnehagen så er det de ansatte sin jobb å gjøre noe med dette og å samarbeide med foreldrene til barnet som biter og foreldrene til barna som blir bitt. Jeg ville krevd at de ansatte i barnehagen begynner å følge mer med, og biter barnet flere ganger daglig så bør en av de fotfølge barnet. Vi var 3 ansatte på 11 barn, det gikk alltid å fotfølge, man kan om man vil. Har du spurt om de ansatte har snakket med foreldrene? Det går an å diskutere dette med de ansatte uten å måtte hvite hvilket barn som biter, de kan også jobbe med å forhindre det uten at du trenger å vite hvilket barn det er. Anonymous poster hash: 920d8...2e9 Jeg er ikke HI, men har skrevet flere innlegg om gutten vår og flere på barnehagen som er blitt beit og slått av bestemte gutter. Barnehagen bestrever å holde øye med dem, men det er visst ikke bare bare, for som de sier så skjer ting så fort at de av og til ikke rekker å reagere. Og grunnen til at vi og flere som vet om dette, er som du sier, foreldrene til disse ungene har selv ønsket om å være åpent om dette. Og det syns jeg er kjempe flott, for da kan man ha en samtale eller to uten at de føler at de blir tilsidesatt og baksnakking. Når det er sagt så er foreldrene oppegående personer, og disse ungene har vært greie med å gjøre. Det er først den siste tiden det har skjedd altfor mange fysiske "håndgemeng". Anonymous poster hash: 10b2f...b44
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2015 #42 Skrevet 27. februar 2015 På barnehagen som begge mine unger går, så sier de alltid i fra hvem som slår ( da mener jeg bevisst og hendelser gjentar seg over lengre tid og graverende hardt slåing) og biter til oss foreldre hvis det er våres det gikk utover. Ja, dem har taushetsplikt, men samtidg er det snakk om fysisk vold og alvorlige ting, da mener jeg at vi foreldre har krav til å vite det. Og foreldrene til ungene som biter eller slår hardt, får også alltid vite hva ungen deres har gjort slik at de har muligheter for å ta en "alvorsprat" med ungen deres.Det har godt så hardt utover gutten vår at vi vurderer faktisk sterkt å be om overflytting til en annen avdelingg, verste fall til en annen barnehagen. Han er en rolig type, og istedenfor å slå tilbake eller andre fysisk virkemiddel så sier han ifra at vedkommende skal slutte og slå, og det ikke er lov å gjøre det. Om det ikke hjelper, har vi gitt beskjed til han at han går til voksne og sier i fra. Flere ganger så har ansattene på barnehagen sett hendelser, og bekreftet til oss at gutten vår verken slår tilbake eller slår andre unger. Det har alltid vært de andre som har startet med det. Utrolig trist at det skjer, at det er de samme som gjør det. Vi har i etter tid snakket med foreldrene til disse ungene, og de kan også bekrefter at deres unger fysisk slår på hjemmebanen, og bedt dem ta en prat med deres unge og få slutt på dette. Jeg vet ikke om det har innvirkning eller noe sammenhengende med at det ene paret har nettopp gått fra hverandre, mens det andre paret for halv år siden. Det jo etter det at det hele dessverre starte Huff, ikke lett det der..... I etter tid har vi også fått høre at det er flere unger som er blitt slått og beit av samme unger, så vi og flere foreldre har bedt barnehagen å ha et godt øye med de guttene, og avverg situasjon før det skjer igjen. Anonymous poster hash: 10b2f...b44 På barnehagen som begge mine unger går, så sier de alltid i fra hvem som slår ( da mener jeg bevisst og hendelser gjentar seg over lengre tid og graverende hardt slåing) og biter til oss foreldre hvis det er våres det gikk utover. Ja, dem har taushetsplikt, men samtidg er det snakk om fysisk vold og alvorlige ting, da mener jeg at vi foreldre har krav til å vite det. Og foreldrene til ungene som biter eller slår hardt, får også alltid vite hva ungen deres har gjort slik at de har muligheter for å ta en "alvorsprat" med ungen deres. Jeg kjenner at jeg blir opprørt av å lese dette. Foreldre har overhodet ikke krav på å få vite hvilket barn som har bitt eller slått. Man informerer ikke av den enkle grunn at man da setter et verstingstempel på et lite barn, og det gjør man bare ikke. Fysiske måter å løse konflikter på er ganske vanlig når kommunikasjonen ikke strekker til. Fy skamme seg til din barnehage som setter verstingstempel på barna Anonymous poster hash: becda...39e Fy og skamme seg?! Du vet ikke hva som har skjedd, så vennligst ikke være så tverr uten videre. I begynnelse tok ansattene opp kun foreldrene til ungene som gjorde det, men når det gjentar seg gang etter gang med bevisst biting, kloring og slåing, og det er snakk om unger i alderen 4-5 år som skal begynne på skolen snart, så alvorlighetsgraden er temmelig høy. Jeg vedder på at du ville ha reagert annerledes derson det er din egen unge som kom hjem med blåveis her og der, bitemerker på magen, ansiktet, armen o.lSenest i går ble en annen gutt, som lekte med gutten vår og en til, plutselig ble slått på hodet med en lekebil av en av de guttene. Slike manere, ville du ha godtatt da!? Anonymous poster hash: 10b2f...b44 Herregud. Det er snakk om små barn! Voks opp litt da. Anonymous poster hash: d084a...379 Jeg er voksen nok til å stå på mitt at unger som er 4-5 år er stor nok til å forstå hva som er rett og galt, og det er den alderen man bør forme dem. Hadde det vært 1-2 åring så har man forstått. Dette er snakk om unger som skal begynne på skolen snart. Ja, jeg er en streng mor og setter grenser på mine unger ut i fra deres alderen, men samtidig rettferdig. Hadde min sønn beit eller slått andre unger, så hadde jeg tatt affære med en gang. Anonymous poster hash: 10b2f...b44
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2015 #43 Skrevet 27. februar 2015 Er det normalt at når et barn biter mitt barn gjentatte ganger, så får man ikke vite hvilket barn det er? Hadde vært greit å snakke med foreldrene, og høre om de kan gjøre noe for å hindre oppførselen.. Vet ikke om bhg har tatt det opp med dem, men mest sannsynlig ikke... Anonymous poster hash: 8b8c7...3ad Spør ungen sin hvem som beit hvis det er så viktig å få vite da vel.. Anonymous poster hash: 12a5e...55d
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2015 #44 Skrevet 27. februar 2015 Er det normalt at når et barn biter mitt barn gjentatte ganger, så får man ikke vite hvilket barn det er? Hadde vært greit å snakke med foreldrene, og høre om de kan gjøre noe for å hindre oppførselen.. Vet ikke om bhg har tatt det opp med dem, men mest sannsynlig ikke... Anonymous poster hash: 8b8c7...3ad Spør ungen sin hvem som beit hvis det er så viktig å få vite da vel..Anonymous poster hash: 12a5e...55d *din Anonymous poster hash: 12a5e...55d
Gjest flykræsj Skrevet 27. februar 2015 #45 Skrevet 27. februar 2015 Hvis barnehagen ikke gjør noe med problemet hadde jeg sendt skriftlig klage til kommune (dersom kommunal bhg) eller til styrer av bhg dersom privat. Hvis ikke det var tegn til bedring, hadde jeg søkt overgang til en annen bhg. Uansett, dersom personalet forteller deg hvilket barn de har problem med i bhg, bryter de taushetsplikt og risikerer anmeldelse. Taushetsplikten er like streng for de som jobber med barn som de som jobber med voksne. At barna skravler i vei er noe helt annet, det burde si seg selv.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2015 #46 Skrevet 27. februar 2015 På barnehagen som begge mine unger går, så sier de alltid i fra hvem som slår ( da mener jeg bevisst og hendelser gjentar seg over lengre tid og graverende hardt slåing) og biter til oss foreldre hvis det er våres det gikk utover. Ja, dem har taushetsplikt, men samtidg er det snakk om fysisk vold og alvorlige ting, da mener jeg at vi foreldre har krav til å vite det. Og foreldrene til ungene som biter eller slår hardt, får også alltid vite hva ungen deres har gjort slik at de har muligheter for å ta en "alvorsprat" med ungen deres.Det har godt så hardt utover gutten vår at vi vurderer faktisk sterkt å be om overflytting til en annen avdelingg, verste fall til en annen barnehagen. Han er en rolig type, og istedenfor å slå tilbake eller andre fysisk virkemiddel så sier han ifra at vedkommende skal slutte og slå, og det ikke er lov å gjøre det. Om det ikke hjelper, har vi gitt beskjed til han at han går til voksne og sier i fra. Flere ganger så har ansattene på barnehagen sett hendelser, og bekreftet til oss at gutten vår verken slår tilbake eller slår andre unger. Det har alltid vært de andre som har startet med det. Utrolig trist at det skjer, at det er de samme som gjør det. Vi har i etter tid snakket med foreldrene til disse ungene, og de kan også bekrefter at deres unger fysisk slår på hjemmebanen, og bedt dem ta en prat med deres unge og få slutt på dette. Jeg vet ikke om det har innvirkning eller noe sammenhengende med at det ene paret har nettopp gått fra hverandre, mens det andre paret for halv år siden. Det jo etter det at det hele dessverre starte Huff, ikke lett det der..... I etter tid har vi også fått høre at det er flere unger som er blitt slått og beit av samme unger, så vi og flere foreldre har bedt barnehagen å ha et godt øye med de guttene, og avverg situasjon før det skjer igjen. Anonymous poster hash: 10b2f...b44 På barnehagen som begge mine unger går, så sier de alltid i fra hvem som slår ( da mener jeg bevisst og hendelser gjentar seg over lengre tid og graverende hardt slåing) og biter til oss foreldre hvis det er våres det gikk utover. Ja, dem har taushetsplikt, men samtidg er det snakk om fysisk vold og alvorlige ting, da mener jeg at vi foreldre har krav til å vite det. Og foreldrene til ungene som biter eller slår hardt, får også alltid vite hva ungen deres har gjort slik at de har muligheter for å ta en "alvorsprat" med ungen deres. Jeg kjenner at jeg blir opprørt av å lese dette. Foreldre har overhodet ikke krav på å få vite hvilket barn som har bitt eller slått. Man informerer ikke av den enkle grunn at man da setter et verstingstempel på et lite barn, og det gjør man bare ikke. Fysiske måter å løse konflikter på er ganske vanlig når kommunikasjonen ikke strekker til. Fy skamme seg til din barnehage som setter verstingstempel på barna Anonymous poster hash: becda...39e Fy og skamme seg?! Du vet ikke hva som har skjedd, så vennligst ikke være så tverr uten videre. I begynnelse tok ansattene opp kun foreldrene til ungene som gjorde det, men når det gjentar seg gang etter gang med bevisst biting, kloring og slåing, og det er snakk om unger i alderen 4-5 år som skal begynne på skolen snart, så alvorlighetsgraden er temmelig høy. Jeg vedder på at du ville ha reagert annerledes derson det er din egen unge som kom hjem med blåveis her og der, bitemerker på magen, ansiktet, armen o.lSenest i går ble en annen gutt, som lekte med gutten vår og en til, plutselig ble slått på hodet med en lekebil av en av de guttene. Slike manere, ville du ha godtatt da!? Anonymous poster hash: 10b2f...b44 Barnehagen bryter uansett taushetsplikten og har ikke lov å si til deg hvilket barn som gjorde det! Uansett hvor gammelt barnet er og hvor uprovosert det er! Anonymous poster hash: 2a23e...7ed
Mamma_til_2 Skrevet 27. februar 2015 #47 Skrevet 27. februar 2015 En gang til hi!! Kan ikke barnet ditt si hvem som bet??
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2015 #48 Skrevet 27. februar 2015 På barnehagen som begge mine unger går, så sier de alltid i fra hvem som slår ( da mener jeg bevisst og hendelser gjentar seg over lengre tid og graverende hardt slåing) og biter til oss foreldre hvis det er våres det gikk utover. Ja, dem har taushetsplikt, men samtidg er det snakk om fysisk vold og alvorlige ting, da mener jeg at vi foreldre har krav til å vite det. Og foreldrene til ungene som biter eller slår hardt, får også alltid vite hva ungen deres har gjort slik at de har muligheter for å ta en "alvorsprat" med ungen deres.Det har godt så hardt utover gutten vår at vi vurderer faktisk sterkt å be om overflytting til en annen avdelingg, verste fall til en annen barnehagen. Han er en rolig type, og istedenfor å slå tilbake eller andre fysisk virkemiddel så sier han ifra at vedkommende skal slutte og slå, og det ikke er lov å gjøre det. Om det ikke hjelper, har vi gitt beskjed til han at han går til voksne og sier i fra. Flere ganger så har ansattene på barnehagen sett hendelser, og bekreftet til oss at gutten vår verken slår tilbake eller slår andre unger. Det har alltid vært de andre som har startet med det. Utrolig trist at det skjer, at det er de samme som gjør det. Vi har i etter tid snakket med foreldrene til disse ungene, og de kan også bekrefter at deres unger fysisk slår på hjemmebanen, og bedt dem ta en prat med deres unge og få slutt på dette. Jeg vet ikke om det har innvirkning eller noe sammenhengende med at det ene paret har nettopp gått fra hverandre, mens det andre paret for halv år siden. Det jo etter det at det hele dessverre starte Huff, ikke lett det der..... I etter tid har vi også fått høre at det er flere unger som er blitt slått og beit av samme unger, så vi og flere foreldre har bedt barnehagen å ha et godt øye med de guttene, og avverg situasjon før det skjer igjen. Anonymous poster hash: 10b2f...b44 På barnehagen som begge mine unger går, så sier de alltid i fra hvem som slår ( da mener jeg bevisst og hendelser gjentar seg over lengre tid og graverende hardt slåing) og biter til oss foreldre hvis det er våres det gikk utover. Ja, dem har taushetsplikt, men samtidg er det snakk om fysisk vold og alvorlige ting, da mener jeg at vi foreldre har krav til å vite det. Og foreldrene til ungene som biter eller slår hardt, får også alltid vite hva ungen deres har gjort slik at de har muligheter for å ta en "alvorsprat" med ungen deres. Jeg kjenner at jeg blir opprørt av å lese dette. Foreldre har overhodet ikke krav på å få vite hvilket barn som har bitt eller slått. Man informerer ikke av den enkle grunn at man da setter et verstingstempel på et lite barn, og det gjør man bare ikke. Fysiske måter å løse konflikter på er ganske vanlig når kommunikasjonen ikke strekker til. Fy skamme seg til din barnehage som setter verstingstempel på barna Anonymous poster hash: becda...39e Fy og skamme seg?! Du vet ikke hva som har skjedd, så vennligst ikke være så tverr uten videre. I begynnelse tok ansattene opp kun foreldrene til ungene som gjorde det, men når det gjentar seg gang etter gang med bevisst biting, kloring og slåing, og det er snakk om unger i alderen 4-5 år som skal begynne på skolen snart, så alvorlighetsgraden er temmelig høy. Jeg vedder på at du ville ha reagert annerledes derson det er din egen unge som kom hjem med blåveis her og der, bitemerker på magen, ansiktet, armen o.lSenest i går ble en annen gutt, som lekte med gutten vår og en til, plutselig ble slått på hodet med en lekebil av en av de guttene. Slike manere, ville du ha godtatt da!? Anonymous poster hash: 10b2f...b44 Barnehagen bryter uansett taushetsplikten og har ikke lov å si til deg hvilket barn som gjorde det! Uansett hvor gammelt barnet er og hvor uprovosert det er! Anonymous poster hash: 2a23e...7ed Nemlig! Er jo helt klart brudd på taushetsplikten! Jeg blir faktisk mer og mer forskrekket over både barnehagen og dine holdninger, anonym b44! Anonymous poster hash: 43f27...79a
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2015 #49 Skrevet 27. februar 2015 På barnehagen som begge mine unger går, så sier de alltid i fra hvem som slår ( da mener jeg bevisst og hendelser gjentar seg over lengre tid og graverende hardt slåing) og biter til oss foreldre hvis det er våres det gikk utover. Ja, dem har taushetsplikt, men samtidg er det snakk om fysisk vold og alvorlige ting, da mener jeg at vi foreldre har krav til å vite det. Og foreldrene til ungene som biter eller slår hardt, får også alltid vite hva ungen deres har gjort slik at de har muligheter for å ta en "alvorsprat" med ungen deres.Det har godt så hardt utover gutten vår at vi vurderer faktisk sterkt å be om overflytting til en annen avdelingg, verste fall til en annen barnehagen. Han er en rolig type, og istedenfor å slå tilbake eller andre fysisk virkemiddel så sier han ifra at vedkommende skal slutte og slå, og det ikke er lov å gjøre det. Om det ikke hjelper, har vi gitt beskjed til han at han går til voksne og sier i fra. Flere ganger så har ansattene på barnehagen sett hendelser, og bekreftet til oss at gutten vår verken slår tilbake eller slår andre unger. Det har alltid vært de andre som har startet med det. Utrolig trist at det skjer, at det er de samme som gjør det. Vi har i etter tid snakket med foreldrene til disse ungene, og de kan også bekrefter at deres unger fysisk slår på hjemmebanen, og bedt dem ta en prat med deres unge og få slutt på dette. Jeg vet ikke om det har innvirkning eller noe sammenhengende med at det ene paret har nettopp gått fra hverandre, mens det andre paret for halv år siden. Det jo etter det at det hele dessverre starte Huff, ikke lett det der..... I etter tid har vi også fått høre at det er flere unger som er blitt slått og beit av samme unger, så vi og flere foreldre har bedt barnehagen å ha et godt øye med de guttene, og avverg situasjon før det skjer igjen. Anonymous poster hash: 10b2f...b44 På barnehagen som begge mine unger går, så sier de alltid i fra hvem som slår ( da mener jeg bevisst og hendelser gjentar seg over lengre tid og graverende hardt slåing) og biter til oss foreldre hvis det er våres det gikk utover. Ja, dem har taushetsplikt, men samtidg er det snakk om fysisk vold og alvorlige ting, da mener jeg at vi foreldre har krav til å vite det. Og foreldrene til ungene som biter eller slår hardt, får også alltid vite hva ungen deres har gjort slik at de har muligheter for å ta en "alvorsprat" med ungen deres. Jeg kjenner at jeg blir opprørt av å lese dette. Foreldre har overhodet ikke krav på å få vite hvilket barn som har bitt eller slått. Man informerer ikke av den enkle grunn at man da setter et verstingstempel på et lite barn, og det gjør man bare ikke. Fysiske måter å løse konflikter på er ganske vanlig når kommunikasjonen ikke strekker til. Fy skamme seg til din barnehage som setter verstingstempel på barna Anonymous poster hash: becda...39e Fy og skamme seg?! Du vet ikke hva som har skjedd, så vennligst ikke være så tverr uten videre. I begynnelse tok ansattene opp kun foreldrene til ungene som gjorde det, men når det gjentar seg gang etter gang med bevisst biting, kloring og slåing, og det er snakk om unger i alderen 4-5 år som skal begynne på skolen snart, så alvorlighetsgraden er temmelig høy. Jeg vedder på at du ville ha reagert annerledes derson det er din egen unge som kom hjem med blåveis her og der, bitemerker på magen, ansiktet, armen o.lSenest i går ble en annen gutt, som lekte med gutten vår og en til, plutselig ble slått på hodet med en lekebil av en av de guttene. Slike manere, ville du ha godtatt da!? Anonymous poster hash: 10b2f...b44 Barnehagen bryter uansett taushetsplikten og har ikke lov å si til deg hvilket barn som gjorde det! Uansett hvor gammelt barnet er og hvor uprovosert det er! Anonymous poster hash: 2a23e...7ed Nemlig! Er jo helt klart brudd på taushetsplikten! Jeg blir faktisk mer og mer forskrekket over både barnehagen og dine holdninger, anonym b44! Anonymous poster hash: 43f27...79a Det er ikke brudd i taushetsplikt når foreldrene til ungene som biter ønsker å være åpent om det. Jeg syns det er voksen gjort av disse foreldre, og all honnør til dem istedenfor å "gjemme seg" i taushetsplikten som dere her på DIB er så utrolig opptatt av.Verken vi eller andre foreldre som opplever at våres barn blir slått eller biter, ønsker noe vondt med disse ungene som er "hardhendte". Det vi ønsker er å få slutt på dette. Da er det faktisk greit at tillit går begge veier. at vi foreldre kan diskutere dette problemstilling mellom oss hvor alle partner er involvert, dvs. vi foreldre som har unger som blir bitt, slått titt og ofte, barnehagen og foreldrene av de ungene som er "utagerende". Jeg personlig ønsker ikke at situasjonen skal forverre seg slik at ingen unger ønsker å leke med disse "utagerende" for at de gidder ikke å bli slått, bit osv. på. og fryse deretter disse ute. Det er det som kan skje hvis man skal høre hva mange av dere DIB damer skriver lenger opp og kommenterte mine innlegger. At du #48 blir forskrekket av mine holdninger, jaha, hva om det er dine unger det er snakk om? Tror nok du hadde tenkt annerledes da. Hvis du leser alle innleggene som jeg har kommentert, så har jeg _aldri_ skrevet noe stygt om verken foreldre eller disse "utagerende" unger. Tvert i mot så syns jeg virkelig synd på dem. Det er derfor jeg gjør mitt ytters for at denne situasjonen skal forbedre seg. Og det blir ikke noe bedre om alle vender ryggen, og tro at alt skal gå bra og at det er kun barnehagen som har det ene og alene ansvaret for å få bukt på det. Vi voksne som har unger på denne avdelingen har også et ansvar å inkludere alle unger uansett hvilken settings. Anonymous poster hash: 10b2f...b44
skjotta Skrevet 27. februar 2015 #50 Skrevet 27. februar 2015 På barnehagen som begge mine unger går, så sier de alltid i fra hvem som slår ( da mener jeg bevisst og hendelser gjentar seg over lengre tid og graverende hardt slåing) og biter til oss foreldre hvis det er våres det gikk utover. Ja, dem har taushetsplikt, men samtidg er det snakk om fysisk vold og alvorlige ting, da mener jeg at vi foreldre har krav til å vite det. Og foreldrene til ungene som biter eller slår hardt, får også alltid vite hva ungen deres har gjort slik at de har muligheter for å ta en "alvorsprat" med ungen deres.Det har godt så hardt utover gutten vår at vi vurderer faktisk sterkt å be om overflytting til en annen avdelingg, verste fall til en annen barnehagen. Han er en rolig type, og istedenfor å slå tilbake eller andre fysisk virkemiddel så sier han ifra at vedkommende skal slutte og slå, og det ikke er lov å gjøre det. Om det ikke hjelper, har vi gitt beskjed til han at han går til voksne og sier i fra. Flere ganger så har ansattene på barnehagen sett hendelser, og bekreftet til oss at gutten vår verken slår tilbake eller slår andre unger. Det har alltid vært de andre som har startet med det. Utrolig trist at det skjer, at det er de samme som gjør det. Vi har i etter tid snakket med foreldrene til disse ungene, og de kan også bekrefter at deres unger fysisk slår på hjemmebanen, og bedt dem ta en prat med deres unge og få slutt på dette. Jeg vet ikke om det har innvirkning eller noe sammenhengende med at det ene paret har nettopp gått fra hverandre, mens det andre paret for halv år siden. Det jo etter det at det hele dessverre starte Huff, ikke lett det der..... I etter tid har vi også fått høre at det er flere unger som er blitt slått og beit av samme unger, så vi og flere foreldre har bedt barnehagen å ha et godt øye med de guttene, og avverg situasjon før det skjer igjen. Anonymous poster hash: 10b2f...b44 På barnehagen som begge mine unger går, så sier de alltid i fra hvem som slår ( da mener jeg bevisst og hendelser gjentar seg over lengre tid og graverende hardt slåing) og biter til oss foreldre hvis det er våres det gikk utover. Ja, dem har taushetsplikt, men samtidg er det snakk om fysisk vold og alvorlige ting, da mener jeg at vi foreldre har krav til å vite det. Og foreldrene til ungene som biter eller slår hardt, får også alltid vite hva ungen deres har gjort slik at de har muligheter for å ta en "alvorsprat" med ungen deres. Jeg kjenner at jeg blir opprørt av å lese dette. Foreldre har overhodet ikke krav på å få vite hvilket barn som har bitt eller slått. Man informerer ikke av den enkle grunn at man da setter et verstingstempel på et lite barn, og det gjør man bare ikke. Fysiske måter å løse konflikter på er ganske vanlig når kommunikasjonen ikke strekker til. Fy skamme seg til din barnehage som setter verstingstempel på barna Anonymous poster hash: becda...39e Fy og skamme seg?! Du vet ikke hva som har skjedd, så vennligst ikke være så tverr uten videre. I begynnelse tok ansattene opp kun foreldrene til ungene som gjorde det, men når det gjentar seg gang etter gang med bevisst biting, kloring og slåing, og det er snakk om unger i alderen 4-5 år som skal begynne på skolen snart, så alvorlighetsgraden er temmelig høy. Jeg vedder på at du ville ha reagert annerledes derson det er din egen unge som kom hjem med blåveis her og der, bitemerker på magen, ansiktet, armen o.lSenest i går ble en annen gutt, som lekte med gutten vår og en til, plutselig ble slått på hodet med en lekebil av en av de guttene. Slike manere, ville du ha godtatt da!? Anonymous poster hash: 10b2f...b44 Og en ting til, menneskebit som går gjennom huden er faktisk mye farligere enn hundebit. Det viste vi ikke før vi måtte med gutten vår til fastlegen for å få stivkrampe sprøyte sist gang han ble beit hardt i armen. Anonymous poster hash: 10b2f...b44 nok en grunn til å følge vaksinerprogrammet da stivkrampe er inkludert i det 😀
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå