Anonym bruker Skrevet 26. februar 2015 #1 Skrevet 26. februar 2015 Jeg trenger litt råd her. Gutten vår på 15 måneder vil være med meg stort hele tiden (er hjemmeværende) og følger etter meg over alt. I dag protesterte han voldsomt når jeg var på veg ned i 1.etg. da satte jeg meg ned i trappen og ventet på han slik at han kunne komme etter. Han har lenge vært flink til å gå opp og ned trapper. Men da satte han seg bare ned på gulvet og fortsatte å gråte. Jeg tenkte at jeg vil ikke komme å hente han, han kunne komme til meg hvis han ville bli med. Han ble mer og mer sint. Kastet leker rundt og hylte som besatt. Jeg satt der kanskje i 10 min før jeg satte meg litt høyere opp i trappen. Men han ville ikke komme til meg. Han gråt til han nesten gispet etter luft. Fikk så vondt av han og følte megså slem. Til slutt satte jeg meg i det første trinnet og da etter mye om og men kom han til meg og roet seg i fanget mitt. Er jeg for streng med han? Hva hadde du gjort i denne situasjonen? Anonymous poster hash: 4664a...0fc
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2015 #2 Skrevet 26. februar 2015 Du var for streng i denne situasjonen. Hadde det vært snakk om at han ikke ville følge deg fra stua til kjøkkenet, hadde det vært ok. Men ned ei trapp? Mitt barn er også TIDVIS trygg og flink til å gå i trappa, men av og til er hun utrygg på toppen, og vil ha en trygg hånd å holde i de første trinnene. Hun er to. Jeg hadde altså definitivt hentet barnet i akkurat denne situasjonen.Grensesetting i denne alderen er derimot er must. Anonymous poster hash: a5706...b91
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2015 #3 Skrevet 26. februar 2015 Hmm. Men han traver opp og ned den trappen kanskje 10 -15 ganger om dagen på eget initiativ. Har gjort det i alle fall 2 måneder. Han vil aldri holde i hånden. Hadde jeg vist han var utrygg i trappen hadde jeg selvfølgelig ikke gjort det. Anonymous poster hash: 4664a...0fc
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2015 #4 Skrevet 26. februar 2015 Jeg synest ikke du var for streng. Anonymous poster hash: 06ec2...261
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2015 #5 Skrevet 26. februar 2015 Hmm. Men han traver opp og ned den trappen kanskje 10 -15 ganger om dagen på eget initiativ. Har gjort det i alle fall 2 måneder. Han vil aldri holde i hånden. Hadde jeg vist han var utrygg i trappen hadde jeg selvfølgelig ikke gjort det. Anonymous poster hash: 4664a...0fc Jeg har tvillinger som har gjort akkurat det samme siden de var rundt 15 måneder. Nå er de 2,5 år. Noen ganger vil de bæres eller holdes i hånda i trappa. Jeg bare gjør det. Ser ikke på det som en viktig kamp. De er snart så store at de vil slutte med det av seg selv. Uansett så er en slik maktkamp hvor begge prøver å "vinne", ikke veien å gå. Det blir ikke lettere neste gang likevel. Prøv heller å være i forkant! Han følte først at du gikk fra han og deretter følte han seg avvist. Det er ikke godt for en liten sjel. Anonymous poster hash: 961db...dfe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå