Anonym bruker Skrevet 26. februar 2015 #1 Skrevet 26. februar 2015 og flere, både kollegaer og venner, mener jeg bør gå og sykemelde meg sånn at jeg i det minste får sykepenger frem til jeg evt. har ny jobb på plass. Mannen og jeg sliter økonomisk og også ellers i forholdet. Allerede nå har diskusjonene om økonomi frem til jeg får ny jobb begynt. Jeg har ikke sovet noe de siste nettene. Kanskje 3-4 timer til sammen. Har alt for mye å tenke på og jobber i verdig med meg selv for å holde panikken unna. Kjenner også at sykdommen er i ferd med å blusse opp nå som jeg ikke sover, er sliten og har mye og stri med. Det å søke jobb er også en heldagsjobb. Trenger ingen moralpreken for jeg vet at dette er i grenseland av hva som er greit. Anonymous poster hash: be02a...f13
SuperFries Skrevet 26. februar 2015 #2 Skrevet 26. februar 2015 Det er ikke i grenseland, det er å snylte på systemet. Og å søke jobb er ikke en heldagsjobb, det er noe man gjør på fritiden.
Mamma_til_2 Skrevet 26. februar 2015 #3 Skrevet 26. februar 2015 Du vill jo få dagpenger fra dag 1 siden du mister jobben og ikke sier opp, men du må søke nå for det er behandlingstid.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2015 #4 Skrevet 26. februar 2015 Er du syk? Om du ikke er syk og velger å juge på deg en sykdom så er det svindel. Håper legen gjennomskuer deg og ikke gir sykemelding. Du får ta turen til NAV som alle andre arbeidsledige. Anonymous poster hash: 1d2b1...85c
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2015 #5 Skrevet 26. februar 2015 Hvorfor spørre her når du ikke vil ha moralpreken? Anonymous poster hash: 9c5ca...a25
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2015 #6 Skrevet 26. februar 2015 Ja, det er tøft, men ikke sykmeld deg. Det er å snylte på systemet. Du får penger likevel. Sett av tid hver kveld til jobbleting-og jobbsøking. Bli enige med mannen at han gjør mer husarbeid/mer med ungene en periode mens du søker jobb/skriver søknader. Lykke til! Anonymous poster hash: af3e0...393
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2015 #7 Skrevet 26. februar 2015 Forstår at det er en vanskelig situasjon, men du må bruke tiden nå i oppsigelsestiden på å søke på nye jobber. Hvem tror du vil ansette deg om du både er oppsagt og sykemeldt? Anonymous poster hash: 1d36b...45a
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2015 #8 Skrevet 26. februar 2015 Du kan ikke sykemelde deg. Du vet nå du mister jobben og setter i gang med å søke nye jobber idag. Vær aktiv, møt opp med søknader og sjekk med venner og bekjente om noen vet om jobber som er ledige og vil anbefale deg. Du og mannen får ta en skikkelig prat. Regner med dere har en buffer å tære litt på. Kutt de utgifter som kan kuttes en periode. Treningsstudio, abonnement, ekstra tvkanaler, snus/røyk osv. I banken kan dere be om avdragsfritt lån en periode slik at dere bare betaler rente (og den er jo lav). Man sykemelder seg ikke når man ikke er syk. Her må du trå til å jobbe med å skaffe deg ny jobb. Er man sykemeldt er det få arbeidsgivere som gidder ansette deg. Hvorfor ansette en som allerede er sykemeldt og har dårlig arbeidsmoral (om du sier du et sykemeldt pga mistet jobb). Anonymous poster hash: 1afd0...bca
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2015 #9 Skrevet 26. februar 2015 Ikke innafor. Ren og skjær svindel. Umoralske venner og familie du har som foreslår dette! Anonymous poster hash: 0fa48...081
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2015 #10 Skrevet 26. februar 2015 Du skriver jo at du kjenner at sykdommen er i ferd med å blusse opp. Hvilken sykdom? Er det denne du kan sykmeldes for? Hva er grunnen til at du mister jobben? Anonymous poster hash: f64e9...08a
gale damen Skrevet 26. februar 2015 #11 Skrevet 26. februar 2015 Å søke jobb er ikke en heldagsjobb, selv om jeg har registrert at de som er arbeidsledige i min omgangskrets synes å mene det.. Utarbeid en cv, skriv en standardsøknad som du kan tilpasse de enkelte jobbene, og bruk ti minutter av dagen din på å tråle finn etc. En halvtime om dagen er tid nok til å søke en jobb eller to, og det er fort ti jobbsøknader i uken. Jeg ville ikke ansatt deg om du både var oppsagt og sykmeldt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå