Gå til innhold

Jeg mister jobben...

Anbefalte innlegg

Skrevet

og flere, både kollegaer og venner, mener jeg bør gå og sykemelde meg sånn at jeg i det minste får sykepenger frem til jeg evt. har ny jobb på plass.

Mannen og jeg sliter økonomisk og også ellers i forholdet. Allerede nå har diskusjonene om økonomi frem til jeg får ny jobb begynt. Jeg har ikke sovet noe de siste nettene. Kanskje 3-4 timer til sammen. Har alt for mye å tenke på og jobber i verdig med meg selv for å holde panikken unna.

Kjenner også at sykdommen er i ferd med å blusse opp nå som jeg ikke sover, er sliten og har mye og stri med. Det å søke jobb er også en heldagsjobb.

Trenger ingen moralpreken for jeg vet at dette er i grenseland av hva som er greit.

Anonymous poster hash: be02a...f13

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke i grenseland, det er å snylte på systemet. Og å søke jobb er ikke en heldagsjobb, det er noe man gjør på fritiden.

Skrevet

Du vill jo få dagpenger fra dag 1 siden du mister jobben og ikke sier opp, men du må søke nå for det er behandlingstid.

Skrevet

Er du syk? Om du ikke er syk og velger å juge på deg en sykdom så er det svindel. Håper legen gjennomskuer deg og ikke gir sykemelding.

Du får ta turen til NAV som alle andre arbeidsledige.

Anonymous poster hash: 1d2b1...85c

Skrevet

Hvorfor spørre her når du ikke vil ha moralpreken?

Anonymous poster hash: 9c5ca...a25

Skrevet

Ja, det er tøft, men ikke sykmeld deg. Det er å snylte på systemet. Du får penger likevel. Sett av tid hver kveld til jobbleting-og jobbsøking. Bli enige med mannen at han gjør mer husarbeid/mer med ungene en periode mens du søker jobb/skriver søknader. Lykke til!

Anonymous poster hash: af3e0...393

Skrevet

Forstår at det er en vanskelig situasjon, men du må bruke tiden nå i oppsigelsestiden på å søke på nye jobber.

Hvem tror du vil ansette deg om du både er oppsagt og sykemeldt?

Anonymous poster hash: 1d36b...45a
Skrevet

Du kan ikke sykemelde deg.

Du vet nå du mister jobben og setter i gang med å søke nye jobber idag. Vær aktiv, møt opp med søknader og sjekk med venner og bekjente om noen vet om jobber som er ledige og vil anbefale deg.

Du og mannen får ta en skikkelig prat. Regner med dere har en buffer å tære litt på.

Kutt de utgifter som kan kuttes en periode. Treningsstudio, abonnement, ekstra tvkanaler, snus/røyk osv.

I banken kan dere be om avdragsfritt lån en periode slik at dere bare betaler rente (og den er jo lav).

Man sykemelder seg ikke når man ikke er syk. Her må du trå til å jobbe med å skaffe deg ny jobb.

Er man sykemeldt er det få arbeidsgivere som gidder ansette deg. Hvorfor ansette en som allerede er sykemeldt og har dårlig arbeidsmoral (om du sier du et sykemeldt pga mistet jobb).

Anonymous poster hash: 1afd0...bca

Skrevet

Ikke innafor. Ren og skjær svindel. Umoralske venner og familie du har som foreslår dette!

Anonymous poster hash: 0fa48...081

Skrevet

Du skriver jo at du kjenner at sykdommen er i ferd med å blusse opp. Hvilken sykdom? Er det denne du kan sykmeldes for? Hva er grunnen til at du mister jobben?

Anonymous poster hash: f64e9...08a
Skrevet

Å søke jobb er ikke en heldagsjobb, selv om jeg har registrert at de som er arbeidsledige i min omgangskrets synes å mene det.. 

Utarbeid en cv, skriv en standardsøknad som du kan tilpasse de enkelte jobbene, og bruk ti minutter av dagen din på å tråle finn etc. En halvtime om dagen er tid nok til å søke en jobb eller to, og det er fort ti jobbsøknader i uken.

Jeg ville ikke ansatt deg om du både var oppsagt og sykmeldt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...