GÃ¥ til innhold

Sjalusi fra helvete 🌹

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min egen mor er ekstremt sjalu på alt og alle. Det som plager meg mest er at hun til tider kommer med små stygge bemerkninger om mine svigerforeldre som hun aldri har møtt. Jeg har ett bedre forhold til svigers enn til min egen mor, noe mamma sikkert har fått med seg ut i fra samtaler vi har hatt(at vi er der oftere enn hos henne). Det siste nå er at min mor ikke vil komme i dåpen til min sønn fordi svigers kommer. Min mor reagerer også negativt hvis jeg f.eks nevner at "lua har barnet fått av farmor og farfar". Min mor kan da slenge ut at "hun får ikke kjøpt noe til barnebarnet fordi de kjøper alt" noe som ikke stemmer.

Altså hvordan forholde seg til slikt? Slitsomt å omgås henne når jeg hele tiden må lyve om hvem jeg har fått ting av eller hvor vi var i helgen for å unngå at mamma blir sur. Skulle tro voksne folk var for gamle for slikt tull men nei da. Jeg kan heller ikke nevne pappa da blir hun også sur (hennes eksmann).

RÃ¥d? Erfaring?

Anonymous poster hash: ccb14...ccd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Be henne skjerpe seg! Og ikke mas om hun ikke vil komme i dåpen. Er ikke hun som styrer livet deres, og hennes tap. Hun prøver å spille på samvittigheten din. Ikke la henne gjøre det... Og er som en unge som maser etter oppmerksomhet ;)

Anonymous poster hash: 4c7a3...528
Gjest Mamma 2015
Skrevet

Kan forstå det om svigerforeldrene dine er av den dominerende typen som har en finger med i alt.

Skrevet

Kan forstå det om svigerforeldrene dine er av den dominerende typen som har en finger med i alt.

De er absolutt ikke dominerende. De spør alltid om det passer å komme på besøk, de hjelper oss når som helst, stiller alltid opp i motsetning til både min mor og far. De er utrolig hyggelige og støttende, min mor derimot er motsatt.

Hi

Skrevet

Hun får bestemme selv ift dåpen. Det er hennes tap om hun velger å bli hjemme..

Men om hun føler at dine svigerforeldre kjøper "alt", må du fortelle henne hva de har kjøpt, da? Om du vet det sårer henne, mener jeg?

Anonymous poster hash: 381fd...eea

Skrevet

Men om hun føler at dine svigerforeldre kjøper "alt", må du fortelle henne hva de har kjøpt, da? Om du vet det sårer henne, mener jeg?

Absolutt ikke. Forteller bare en brøkdel. Men hvis hun spør f.eks "når kjøpte du den dressen" f. Eks svarer jeg som sant er. Slitsomt å juge også selv om jeg innimellom gjør det også. Det som er synd er at jeg innimellom blir ferskt å da blir hun mer forbannahvis jeg da jeg hadde kjøpt det selv også sier jeg sannheten beste gang. Ikke alltid like lett å huske egne løgner😜

Hi

Skrevet

Absolutt ikke. Forteller bare en brøkdel. Men hvis hun spør f.eks "når kjøpte du den dressen" f. Eks svarer jeg som sant er. Slitsomt å juge også selv om jeg innimellom gjør det også. Det som er synd er at jeg innimellom blir ferskt å da blir hun mer forbannahvis jeg da jeg hadde kjøpt det selv også sier jeg sannheten beste gang. Ikke alltid like lett å huske egne løgner😜

Hi

Hehehe... Nei, det har du rett i. Er ikke lett å holde styr på egne løgner bestandig ;):P

Nei, da vet jeg ikke.. Tror du bare får la mora di furte, det er jo hennes egen oppførsel som er destruktiv her :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...