Anonym bruker Skrevet 25. februar 2015 #1 Skrevet 25. februar 2015 Jeg har en kronisk tilstand som begrenser livet mitt nå. Hvis jeg lærer meg å leve i takt med tilstanden vil jeg bli bedre og fungere bedre, men det jeg gjør i dag virker bare om jeg gjør det nesten hver dag i flere måneder. Det virker kanskje dumt å ikke bare gjøre det som trengs, men tro meg det krever mye. En av mine største utfordringer er å si nok nei. Nei til selskap, bursdager, kafébesøk, tur i skogen, leke med barna. Jeg går nå på kurs for å lære å leve mer med meg selv, men pga at jeg ikke har hvilt nok, ikke klart å si nok nei er jeg i veldig dårlig forfatning. Jeg føler at kurs i morgen rett å slett blir for mye og at jeg burde, som de fleste andre på kurset, respektere å sette min helse først. Det jeg ikke skjønner er at det skal være så vanskelig for meg å kaste inn håndkleet, å respektere at jeg faktisk er syk. Jeg forteller jo det til mine nærmeste, men klarer ikke å høre på meg selv! Latterlig! Jeg vet ikke hvorfor jeg skriver det her, kanskje det hjelper å se det svart på hvitt. Kan jo være at det får meg til å stoppe ellers så kommer jeg til å kjøre meg selv tilbake til sykehussenga... Anonymous poster hash: 22f07...22b
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2015 #2 Skrevet 25. februar 2015 Jeg synes du skal gå på kurset i morgen. Kan hende du også har motstand mot kurset siden det krever av deg at du må ta stilling til de grensene du ellers ikke greier å sette. Begynn å sette grenser der det er hensiktsmessig for deg, ikke der det ikke er det. Jeg vet noenlunde hva du sliter med, så vet hvor vanskelig det er. Men du er den eneste som kan sette grenser for deg selv. Hvordan vil du at livet ditt skal være? Helsen din kan du ikke løpe fra, vil du leve livet ditt i konstant kamp mot deg selv, eller vil du begynne å leve med helsen din? Du sier det selv - du vil få det mye bedre om du tar hensyn. Tar du ikke hensyn så havner du tilbake i sykesenga.... ser du hva fordelen med det er? Når du er i sykesenga er du så dårlig at du ikke trenger å lære deg å si nei.... Anonymous poster hash: 04834...321
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2015 #3 Skrevet 25. februar 2015 Jeg synes du skal gå på kurset i morgen. Kan hende du også har motstand mot kurset siden det krever av deg at du må ta stilling til de grensene du ellers ikke greier å sette. Begynn å sette grenser der det er hensiktsmessig for deg, ikke der det ikke er det. Jeg vet noenlunde hva du sliter med, så vet hvor vanskelig det er. Men du er den eneste som kan sette grenser for deg selv. Hvordan vil du at livet ditt skal være? Helsen din kan du ikke løpe fra, vil du leve livet ditt i konstant kamp mot deg selv, eller vil du begynne å leve med helsen din? Du sier det selv - du vil få det mye bedre om du tar hensyn. Tar du ikke hensyn så havner du tilbake i sykesenga.... ser du hva fordelen med det er? Når du er i sykesenga er du så dårlig at du ikke trenger å lære deg å si nei.... Anonymous poster hash: 04834...321 Tusen takk for et fint svar. Du leser veldig tydelig det jeg ønsker å skjule for meg selv. Det å leve lykkelig ubevisst er egentlig det jeg tror jeg ønsker, ikke måtte ta beviste valg for hver eneste lille avgjørelse. Skal la ordene dine synke litt i meg. Tusen takk! Anonymous poster hash: 22f07...22b
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2015 #4 Skrevet 25. februar 2015 Jeg tenker at du ikke er så syk- om du ikke klarer å si nei.... Hadde du vært syk nok- hadde nei vært det eneste alternativet. Anonymous poster hash: 431f1...ca3
Mother Gothel Skrevet 25. februar 2015 #5 Skrevet 25. februar 2015 Jeg tenker at du ikke er så syk- om du ikke klarer å si nei.... Hadde du vært syk nok- hadde nei vært det eneste alternativet.Anonymous poster hash: 431f1...ca3 Poenget her er vel at hun skal slippe å komme til det punktet, da..
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 25. februar 2015 #6 Skrevet 25. februar 2015 Jeg tenker at du ikke er så syk- om du ikke klarer å si nei.... Hadde du vært syk nok- hadde nei vært det eneste alternativet. Anonymous poster hash: 431f1...ca3 Du vet tydeligvis ikke hva du snakker om! Jeg skjønner godt hva du mener hi. Man vil så gjerne leve normalt og ikke være en belastning for andre. Man strekker seg gjerne langt mer en man burde og da går man på en smell. Det er tungt både fysisk og psykisk å ha begrensinger som gjør at man ikke kan leve som normalt. Er du medlem av en forening hvor du kan dele erfaringer med andre som har samme begrensninger? Det hjalp meg med å akseptere og forstå..
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2015 #7 Skrevet 25. februar 2015 ME altså? Anonymous poster hash: fdb20...851
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2015 #8 Skrevet 26. februar 2015 ME altså? Anonymous poster hash: fdb20...851 Nei, det finnes andre tilstander som gir begrensninger. Til dere andre takk for oppmuntrende svar og forståelse. Hi Anonymous poster hash: 22f07...22b
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2015 #9 Skrevet 26. februar 2015 Høres ut som en dårlig unnskyldning for å slippe kurset i morgen. Gå på kurset og si nei til alt annet. Kurset skal jo hjelpe deg på sikt og er viktig du prioriterer. Anonymous poster hash: 466e0...968
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå