Gå til innhold

Emmaljunga city cross. Erfaringer?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har egentlig lenge kikket på super viking pga. understellet med store svingbare lufthjul foran. Men vært litt usikker på selve sportsdelen.

 

Så gikk vi og kikket i dag, å mannen falt helt for city crossen. Der kan vi jo velge svingbare hjul, men uten luft. Eller fire faste med luft.

 

Jeg har ikke lyst på de svingbare uten luft.

Men nå virket jo city crossen lettere ut enn f. eks. edge duoen. Så kanskje ikke så nøye at de ikke er svingbare.

 

Jeg har ikke prøvd det før heller, men de virket så gode. Men vognen vil mest bli brukt på gåturer.

 

Noen som har erfaring med denne vognen? Evt. svingbare vs. faste?

 

Anonymous poster hash: bf3a6...aa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må jo løfte vogna når du skal svinge, men det blir fort en vane. Den er god på terreng, like god på asfalt som på snø og grus. Den er kjempegod å trille med bagdelen, hjulene uten luft er fantastiske! Maks støtdemping og ungen ligger lunt og trygt i vogna. Med sportsdelen er den tyngre, men fortsatt god å trille.

 

Jeg har hatt den i to år, og vurderer å kjøpe en ny når jeg får flere unger.

 

Anonymous poster hash: ccb24...d38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har brukt Emmaljunga City cross med fire faste hjul til første, og kommer til å bruke den til nr to også. Veldig fornøyd. Brukt mye da vi en lang periode ikke hadde bil. Den har også vært noen turer med tog og fly, holder seg bra.

 

Anonymous poster hash: 5fefd...722

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi valgte baby jogger city elite over city cross på grunn av hjulene, høyden på vognen (city cross ser ut som en dukkevogn til mannen) og at den er lettere å slå sammen og veier mindre.

 

Anonymous poster hash: efd74...b20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har city cross og er kjempefornøyd!
jeg og mannen er ikke veldig høye så den er topp for oss :) 

lett, stødig vogn som man kommer frem med "overalt", har hatt den med oss til spania med bagdelen - vi har supreme bagen, med lufting og integrert myggnetting (anbefales!) :) 
ville valgt den vogna om igjen om jeg kunne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi valgte baby jogger city elite over city cross på grunn av hjulene, høyden på vognen (city cross ser ut som en dukkevogn til mannen) og at den er lettere å slå sammen og veier mindre.Anonymous poster hash: efd74...b20

Men har du EID vogna?

 

Anonymous poster hash: ccb24...d38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk så mye for alle svarene!

 

Ja ulempen er jo at vi må legge tyngden på vogna for og snu den. Men det er ikke den tyngste vogna heldigvis.

Vet ikke hva vi skal vektlegge mest. For såvidt jeg kan se så kan vi få nitrounderstellet men det er jo helt andre hjul igjen uten luft (de til city cross uten luft er jo ikke det samme).

 

Ja det er supremebagen vi evt. velger.

 

Vogn er vanskelig altså... Men den virker jo like god som edgen men litt nettere.

 

Anonymous poster hash: bf3a6...aa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Vi valgte baby jogger city elite over city cross på grunn av hjulene, høyden på vognen (city cross ser ut som en dukkevogn til mannen) og at den er lettere å slå sammen og veier mindre.Anonymous poster hash: efd74...b20

Men har du EID vogna?

 

Anonymous poster hash: ccb24...d38

Ja, vi har den her fortsatt. Plager det deg at jeg foretrekker en annen vogn?

 

Anonymous poster hash: efd74...b20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Vi valgte baby jogger city elite over city cross på grunn av hjulene, høyden på vognen (city cross ser ut som en dukkevogn til mannen) og at den er lettere å slå sammen og veier mindre.Anonymous poster hash: efd74...b20

Men har du EID vogna?

 

Anonymous poster hash: ccb24...d38

Ja, vi har den her fortsatt. Plager det deg at jeg foretrekker en annen vogn?

 

Anonymous poster hash: efd74...b20

 

tviler på at det var slik ment, men det kunne høres ut som fra det første innlegget ditt at dere kun hadde valgt den bort, ikke nødvendigvis hatt den selv. VI er alle forskjellige og liker forskjellige ting - så det var sikkert ikke ment som kritikk :) 

 

Anonymous poster hash: f7f61...47f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

post-42-0-48139700-1424893861_thumb.jpg

 

Noen som vet hvilket understell dette er?

 

Finner det ikke på emmaljunga sine sider..

 

Anonymous poster hash: bf3a6...aa8

 

Anonymous poster hash: bf3a6...aa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde city cross til yngstebarnet her, med fire faste punkteringsfrie hjul.

 

Veldig fornøyd med vognen, ble brukt hovedsaklig til turer (jeg er sjelden i byen eller på kjøpesenter hvor det vel er viktigst å kunne "snu på en femøring"), vognen fungerer supert på all slags underlag og til alle årstider. Brøytekanter, snøslaps, skogsveier osv er ikke noe problem.



Anonymous poster hash: 00544...d55
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

Vi valgte baby jogger city elite over city cross på grunn av hjulene, høyden på vognen (city cross ser ut som en dukkevogn til mannen) og at den er lettere å slå sammen og veier mindre.Anonymous poster hash: efd74...b20

Men har du EID vogna?

 

Anonymous poster hash: ccb24...d38

Ja, vi har den her fortsatt. Plager det deg at jeg foretrekker en annen vogn?

 

Anonymous poster hash: efd74...b20

tviler på at det var slik ment, men det kunne høres ut som fra det første innlegget ditt at dere kun hadde valgt den bort, ikke nødvendigvis hatt den selv. VI er alle forskjellige og liker forskjellige ting - så det var sikkert ikke ment som kritikk :)

 

Anonymous poster hash: f7f61...47f

Har prøvd begge vogner. Også en tredje ;)

 

Anonymous poster hash: efd74...b20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk så mye for alle svarene!

 

Ja ulempen er jo at vi må legge tyngden på vogna for og snu den. Men det er ikke den tyngste vogna heldigvis.

Vet ikke hva vi skal vektlegge mest. For såvidt jeg kan se så kan vi få nitrounderstellet men det er jo helt andre hjul igjen uten luft (de til city cross uten luft er jo ikke det samme).

 

Ja det er supremebagen vi evt. velger.

 

Vogn er vanskelig altså... Men den virker jo like god som edgen men litt nettere.

 

Anonymous poster hash: bf3a6...aa8

Har du sett på super nitro? Den er veldig lik city cross, men har svingbare hjul. Ble fortalt at 2015-modellen skulle komme med lufthjul, så det ville jeg sjekket opp om jeg var deg. Selv har jeg 2014-modellen med punkteringsfrie hjul, og er kjempefornøyd. hadde også supremebag, god plass i. Jenta mi er nå 7mnd, litt av en plugg, men fortsatt god plass i bagen.

Er så fornøyd med den vognen at jeg kan ikke beskrive!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

image.jpg

 

Noen som vet hvilket understell dette er?

 

Finner det ikke på emmaljunga sine sider..

 

Anonymous poster hash: bf3a6...aa8

 

Anonymous poster hash: bf3a6...aa8

Super nitro, skrev et svar hvor jeg anbefalte å ta en titt på denne nettopp 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fornøyd! Men er aldri på kjøpesenter/i bysentrum, så det var aldri nødvendig med en vogn med liten svingradius.

 



Anonymous poster hash: 26d79...f55
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg kan se nå på emmaljunga sine sider er det kun city cross med lufthjul. Jeg finner bilde med punkteringsfrie hjul, men får ikke valgt det om jeg skal sette sammen vognen på siden der.. Er det de gamle modellene som har punkteringsfrie hjul tro?

For ser at man kan velge nitro understellet, men det ser ikke ut til og ha like gode punkteringsfrie hjul som city frossen har på bilder..

 

Takk så mye for svar! Det er kanskje i storbyen og på kjøpesenteret man merker størst forskjell på svingbarehjul. Det er ikke mye jeg går i sentrum eller på kjøpesenteret.

 

Anonymous poster hash: bf3a6...aa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det super nitro understellet?

 

Syns de hjulene på bildet ser mye tykkere ut enn super nitroen jeg har kikket på i butikken/ser på emmaljunga sine sider.

 

Takk for svar! Har kikket en del på super nitro også..

 

Anonymous poster hash: bf3a6...aa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forresten også lest at super nitro skal komme med luft, men jeg spurte i butikken i dag å hun sa nei :-/

 

Anonymous poster hash: bf3a6...aa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Vi valgte baby jogger city elite over city cross på grunn av hjulene, høyden på vognen (city cross ser ut som en dukkevogn til mannen) og at den er lettere å slå sammen og veier mindre.Anonymous poster hash: efd74...b20

Men har du EID vogna?

 

Anonymous poster hash: ccb24...d38

Ja, vi har den her fortsatt. Plager det deg at jeg foretrekker en annen vogn?

 

Anonymous poster hash: efd74...b20

Hvorfor så ufin?

 

HI. Jeg har denne og jeg elsker den. Jeg går masse tur hver dag med hunden, både gatelangs og på skogsveier og den er super.

Jeg kommer sikkert til å kjøpe en trille med tre hjul når vi tar i bruk sportsdelen slik at jeg har en mindre og lettere vogn til "by-bruk"

 

Anonymous poster hash: 152f5...560

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veeldig fornøyd med city cross. Lett vogn, som er en viktig faktor for meg. Jeg hadde valgt hjul som kan snurre rundt da det er så mye enklere å trille. Vi har bytta ut til Mountain buggy og savner city crossen hver dag nesten.

 

Anonymous poster hash: d9a27...8d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns understellet på bildet er prikk likt det vi har på Edge Duo'en vår. Altså Duo S Cryptonite med svingbare punkteringsfrie hjul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja så rart at jeg ikke får satt den sammen sånn på emmaljunga.no.

 

Dumt man ikke kan sette den sammen som man vil når man allikevel bestiller den i deler. Den ideelle vogna ville vært city cross med bag og duo s air understellet.

 

Men da blir det nok fire faste hjul og luft. Vi går mye tur også med hund. Ser også at man kommer lettere til handlekurven med city crossen.

 

Men leste at noen har pproblemer med at kalesjen blir slapp. Noen her som har det problemet?

 

Tusen tusen takk for svar! Vogn er vanskelig...

 

Anonymous poster hash: bf3a6...aa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men city cross med bag og duo s air blir jo akkurat samme som Edge med duo s air?! Eneste forskjellen er større bag :) er jo samme sittedelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...