Gå til innhold

Inspirert.... Skilte foreldre og sfo plass.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Idag betaler jeg 5800 (ca) for to barn på sfo. Jeg har egentlig ikke behov for full plass. Nå skal de få ettermiddagsplass, det halverer mine utgifter. Barna må da hentes innen 15.30 og de har ikke plass om morningen. Jeg går sykemeldt pga svangerskap så jeg er hjemme og barna velger selv hva de vil ift sfo eller hjem. Det er langt å gå så ofte de drar rett på sfo for å slippe å gå..

Jeg ønsker å si opp plassen etterhvert, men far har behov for den. Hvilke rettigheter har jrg til å evt si opp plassen? Hvorfor skal jeg betale flere tusen i mnd for noe far trenger 5-7 dager per mnd?

Anonymous poster hash: 33527...dfe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke far betale da? Siden det er han som må benytte seg av plassen. Så lenge du står som betaler så har du rett til å si opp plassen, men kanskje litt dumt uten å diskutere det med far i forkant og få en ordning på betalingen.

Skrevet

Jeg prøver å diskutere det med far. Men da vil han ha bråk.... For dersom barna går på sfo en av mine dager vil han ha igjen penger.... Og hvordan forklare barna at de ikke kan gå på sfo er vanskelig når de kan det på fars dager.... Komplisert! Vi snakker om en far som helst ikke betaler en kr på noe fordi han mener det er mitt ansvar siden jeg gikk fra han (for 5 år siden)..,.

Skrevet

Sett dere ned og regn ut hvor mange dager du trenger og hvor mange han trenger, og søk ut ifra det.

Her jeg bor kan man velge hvor mange dager i uka man trenger. Hvis de har plass tre dager i uka så MÅ vi ikke ha tre dager hver uke, men to dager den ene uka og 4 den andre f.eks. Så lenge det er fast og summen av antall dager blir riktig ila måneden så er de fleksible. Ihvertfall her jeg bor.

Så må dere betale utifra hvem som har hvor mange dager på sfo..

Anonymous poster hash: 13a3b...39f

Skrevet

Sett dere ned og regn ut hvor mange dager du trenger og hvor mange han trenger, og søk ut ifra det.

Her jeg bor kan man velge hvor mange dager i uka man trenger. Hvis de har plass tre dager i uka så MÅ vi ikke ha tre dager hver uke, men to dager den ene uka og 4 den andre f.eks. Så lenge det er fast og summen av antall dager blir riktig ila måneden så er de fleksible. Ihvertfall her jeg bor.

Så må dere betale utifra hvem som har hvor mange dager på sfo..

Anonymous poster hash: 13a3b...39f

Og så må bidraget regnes ut på nytt ut i fra at HI ikke lenger har utgiftene til SFO

Anonymous poster hash: ca4ba...aa1

Skrevet

Bidraget har ikke noe med dette å gjøre da han allerede betaler minimalt og har privat ordning. Han lagde et helvete og truet med mye bråk og faenskap da jeg ville ha bidrag gjennom Nav.... Han prøver hver mnd å si at han synes det er tull med bidrag og at han skal betale for at jeg gikk fra han..

Ang sfo kan vi ikke velge dager så fritt... Alternativet er halv plass. Far trenger kun sfo evt 3 dager annenhver uke.

Skrevet

Jeg har halv plass på SFO. Far trenger ikke plass, og det kunne ikke falle meg inn å be han om å betale for det når det kun er jeg som trenger det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...