Gå til innhold

Hva blir rett her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen har felles regningskonto der vi betaler inn like stor % andel av lønna vår, alle regninger blir trekt fra den kontoen. Vi har regnet ut avgiftene ila et år og delt de på 12 slik at det alltid skal være på penger der.

I januar satte jeg inn min andel for 3 måneder nå er derimot kontoen nesten tom, det er fordi mannen har bestilt ting til huset med regning, fått regninger på telefonbruk 2-4 ganger høyere enn beregnet og at noen utgifter ikke var regnet med.

Jeg står for mesteparten av ting til barna, mens mannen tar enkle reparasjoner. Ut av oss har mannen det høyeste forbruket.

Hva blir mest rettferdig nå for å dekke opp mankoet på regningskontoen?

Er det jeg som må trå til eller han?

Anonymous poster hash: 2056b...734

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi teller ikke så nøye på hver krone og øre. Det blir rett og slett for slitsomt i lengden! Hvis dette var hos oss hadde sikkert begge satt inn litt ekstra, tenker jeg, ut fra hvem som hadde mest på konto akkurat nå. 

Anonymous poster hash: 81811...d0f
Skrevet

Hvis det er felles ting må dere vel dele på underskuddet? Hva hadde dere gjort hvis du ikke hadde forskuttert din andel av pengene for eksempel? Dere må jo gjøre det samme nå.

Skrevet

Mannen mener at jeg må trå til siden jeg ikke har satt inn noen penger siden januar tross alt, at det beløpet skulle dekke utgiftene ut mars for min del har ikke noe å si. Mannen er veldig nøye på kroner og øre, iallefall at han ikke vil skilles fra sine så det er derfor det har blitt et sånt system som ikke fungerer når man heller vil få ting på regning enn å betale kontant, samt bruker mer enn antatt.

Jeg synes det er håpløst😳

Hi

Skrevet

Er de tingene til huset ting dere faktisk har behov for, eller er det ting han ville ha på gøy? Er telefonregningene bruk som er sløsing, som spilling eller annet forbruk som betales via regning?

Dere burde ha en klar avtale på hvilken regninger som skal gå fra denne kontoen, om du mener ting til huset ikke skal være en del av denne må dere jo enes om noe der.

er det ting dere trengte til huset hadde jeg satt inn min sum som vanlig i mnd fremover selv om jeg hadde satt inn litt ekstra. Er det bare "tull" hadde jeg sagt mannen skulle betale det.

Anonymous poster hash: 1c868...cef

Skrevet

De tingene har bestilt, var du klar over det? Om dette var ting til dere felles, så er det vel rimelig at begge betaler ekstra. Telefon forbruket bør vel han dekke.

Anonymous poster hash: 5b87c...66c
Skrevet

Mannen mener at jeg må trå til siden jeg ikke har satt inn noen penger siden januar tross alt, at det beløpet skulle dekke utgiftene ut mars for min del har ikke noe å si. Mannen er veldig nøye på kroner og øre, iallefall at han ikke vil skilles fra sine så det er derfor det har blitt et sånt system som ikke fungerer når man heller vil få ting på regning enn å betale kontant, samt bruker mer enn antatt.

Jeg synes det er håpløst😳

Hi

Er han nøye på at det skal være likt bør dere se hvor høye de kostnadene var og betale halvparten hver. Det som er brukt av det du hadde satt inn bør han da sette inn igjen.

Anonymous poster hash: 1c868...cef

Skrevet

Hvis regnings kontoen er til faste regningen kan jo ikke han bare bruke av de pengene til annet.

Sin egen tlf regning må han selvfølgelig betale utenom denne regnings kontoen. Det er ikke en fast utgift når du skriver at han har brukt mye mer enn normalt. Han burde vel ha abb med fast sum hver mnd(hvorfor har han ikke det).

Når du vet hvordan han er bør du aldri sette inn men enn pengene for en mnd av gangen og ha de andre på din egen konto frem til de skal betales inn på felles konto.

Anonymous poster hash: 6895f...c7d
Skrevet

Om han sløser og tenker at den fellesregningskontoen skal dekke dette så hadde jeg satt ned foten. Regningskonto i vårt hus er til faste regninger, IKKE til dill og dall man bestiller på nett.

Jeg hadde krevd at han dekket inn dette selv. Så fremst det ikke er ting til felles bruk, som dere begge var enige om å kjøpe.

Anonymous poster hash: b2999...7e7
Skrevet

Vi deler på penger og regninger! :-) jeg låner kortet til mannen når mitt er tomt og omvendt!

Vi er et team med familien som felles mål. Heldigvis er vi begge fornuftige! Større innkjøp snakker vi om.

Anonymous poster hash: 43bec...19e

Skrevet

Vi deler på penger og regninger! :-) jeg låner kortet til mannen når mitt er tomt og omvendt!

Vi er et team med familien som felles mål. Heldigvis er vi begge fornuftige! Større innkjøp snakker vi om.

Anonymous poster hash: 43bec...19e

Hvordan skulle dette være noe svar på det HI spurte om?

Anonymous poster hash: 6895f...c7d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...