Anonym bruker Skrevet 25. februar 2015 #1 Skrevet 25. februar 2015 Jeg kunne tenke meg å ha en alternativ strømkilde som eks solcellepanel og da kunne bruke det innimellom istedet for vanlig strømnett, men er det lov? Vet at i noen andre land så må man selge egenprodusert strøm å kjøpe igjen nettstrøm, men at det går litt i pluss. Lurer veldig på hvordan det er her og hvor jeg skal henvende meg. Håper på svar. Anonymous poster hash: 8007d...2e2
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2015 #2 Skrevet 25. februar 2015 Selvsagt kan du ha solcellepanel på huset, men du har tydeligvis ikke satt deg så godt inn i saken. Det er ingen med vettet i behold som investerer i solcelleanlegg for å "bruke det innimellom". Det koster mye penger, både å anskaffe og innstallere, og tilbakebetalingstiden er lang, dvs. at det tar mange år innen du faktisk begynner å spare penger (jeg regner med at det er pengebruk og ikke klimahensyn som ligger til grunn for ideen din(?)). Jeg har aldri sett at man må selge overskuddselektrisitet, men det kan vel e-verket i kommunen svare deg på. Anonymous poster hash: 36847...043
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå