Gå til innhold

3200 kr i SFO-utgifter når SFO er 2,5 time per dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ingen mat er inkludert. Ungen er fornøyd med SFO, men jeg vurderer å si opp, vi har simpelthen ikke råd. Men er ikke det litt mye med 3200 kr i måneden når barnet er på SFO 12,5 time i uka? De har IKKE SFO på morgenen, kun på ettermiddagen, fra barnet er ferdig kl 13:30 til kl 16:00.

Anonymous poster hash: 5fbd5...36f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

SFO er dyrt om du sammenligner med barnehage. Men barnehagen blir subsidiert, det blir ikke SFO. Si opp om dere ikke trenger SFO da vel.

Anonymous poster hash: 19e2f...a2c

Skrevet

Ikke mat??

Men ja det er mye. Vi betaler 2800kr for full barnehageplass, det er inkludert matpenger. Tror en SFO-plass her er på ca 2400kr, mye det og syns jeg med tanke på hva en full barnehageplass koster, ca det samme om man tar bort matpengene.

Anonymous poster hash: 367a5...cfe

Skrevet

SFO er dyrt om du sammenligner med barnehage. Men barnehagen blir subsidiert, det blir ikke SFO. Si opp om dere ikke trenger SFO da vel. Anonymous poster hash: 19e2f...a2c

Oj det visste jeg ikke, trodde SFO fikk støtte.

Anonymous poster hash: 367a5...cfe

Skrevet

Jo, det er veldig dyrt! Vi har 60% plass, DVs fra ca kl 13 til 15.30 på skoledager og fra 9-14.30 i ferier. De får et måltid en av dagene i uken, samt at de får dra på morsomme ting i feriene (skøyter, akvariet, VilVite osv). Vi betaler 1845 kr i mnd for dette.

Anonymous poster hash: 7ba28...7aa
Skrevet

Jeg reduserte nettopp timene til min datter til under 10 timer i uken. Da betaler jeg 1600 istedet for 2600 i mnd.

Skal si opp plassen fra neste høst av da jeg skal være i barsel perm. 

Skrevet

Her var full plass 2600kr, men vi har halv plass på 10t i uka på 1500kr.

Anonymous poster hash: 00f1d...3a5

Skrevet

Det var dyrt, her er AKS åpent fra 0730 til 0830 og fra skoleslutt til 1630. Betaler 2700 inkludert mat.

Skrevet

Det var dyrt. Hos oss er det åpent 7.30 til 8.30 og fra skolen slutter til kl 17. Betaler 2400 i måneden.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Men da betaler du for full plass? Vi må betale for full, ikke mulig å ha halve dager og ikke mulig å betale for plass i feriene. Veldig lite praktisk da vi har behov i ca 1 time hver dag. Men i feriene må vi ha hver dag.... koster altfor mye for altfor lite. Ikke er det et bra tilbud heller

Skrevet

Dyrt. Da hadde jeg gått ned til 80% jobb, og hatt korte dager. Ikke vits i å jobbe de siste timene av dagen for å betale andre for å være med barnet mitt. 3300 er vel omtrent 5000 før skatt er betalt.

Anonymous poster hash: ae70e...f4e

Skrevet

Vi har en post som vi kan velge som heter inntil 10 t pr. uke. Koster 1200 pr. mnd. Strengt tatt trenger vi ikke sfo, da han klarte seg fint uten i 2 klasse. Men han har noen timer fordi han synes det er kjekt.

Har dere ikke flere valg enn morgen / og eller etterm?

Anonymous poster hash: d08d6...848
Skrevet

Her betaler vi 1800 kr for ettermiddag. Men det er et dårlig tilbud. Det er bare tegning og lego, ingen mat. Ingen aktivitet i feriene heller.

Skrevet

Her er det og 3300kr og det er full plass eller ingenting, så min jente som bare har bruk for den max 6 timer i uken er heller hjemme alene. Men de får mat da ( ikke bestandig like bra men mat er mat :) )

Skrevet

Koster vel rundt 2700 her - det er uten mat (de får melk, og av og til har de vafler etc, men vanligvis må man ha med mat selv). De har åpent på morgenen også, da. Synes det er veldig dyrt i forhold til barnehage, og synes egentlig det er latterlig at bhg får offentlig støtte og ikke SFO, når man er avhengig av barnepass de første 1-3 årene i skolen hvis man jobber. Hvor mange er det som jobber fra 08.30 til 13.00? Vel... Det kan ikke være mange... 

Anonymous poster hash: 6c6d6...15f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...