Twintipp og himmelblå Skrevet 25. februar 2015 #1 Skrevet 25. februar 2015 Hepatitt vaksinen. Vi er mye på reisefot, dog ikke mye i andre kontinent. Om det kommer for en dag, at han vil reise lenger, eller vi vil. Hva gjør jeg? Saken er at jeg holdt på å stryke med av denne vaksinen. Da var det jeg og ei til i landet som hadde reagert alvorlig på denne vaksinen. Har etter dette ikke kunnet ta vaksiner, da de ikke vet om det er hjelpestoff eller virkestoff jeg reagerte så kraftig på. Fikk lilla flekker på hele kroppen, alle ledd låste seg, jeg lå og hoppet i sykesengen av kramper.. Trodde min siste time var kommet. Sønnen min har også enkelt allergi som jeg også har, derfor tenker jeg han kan være disponert? Vi får beskjed om å ta valget selv.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2015 #2 Skrevet 25. februar 2015 Ønsker å gi begge mine barn vaksinen. Har ikke reagert dårlig selv på vaksine da. Tror likevel jeg ville gitt dem den.... Anonymous poster hash: 6ef09...378
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2015 #3 Skrevet 25. februar 2015 Sålenge dere ikke skal reise noen steder hvor Hepatitt-vaksisen så og si er et krav, ville jeg faktisk ikke gjort det. Denne vaksines gies i 3 doser over ca 8 mnd hvis den skal vare. Skjønner godt at du er engstelig, men vaksiner skal være såpass trygge- men det er helt tilfeldig om man får reaksjon eller ikke. Vanskelig valg dette. Anonymous poster hash: a3153...b71
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2015 #4 Skrevet 25. februar 2015 Hvilken hepatittvaksine da? Jeg hadde rådført meg med smittevernlege og bedt om å få ta vaksinen på sykehus på grunn av arvelig risiko for reaksjon, men hadde tatt vaksinen med mindre legen frarådet det. Anonymous poster hash: 73031...be7
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2015 #5 Skrevet 25. februar 2015 Jeg har tatt den pga. smittefare på jobb. Begge barna mine har også tatt den. Ikke primært pga. reiser, men pga. smittefare fordi narkomane jevnlig bruker barnehagen som tilholdssted og levner brukte sprøyter der. Anonymous poster hash: 39497...61b
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2015 #6 Skrevet 25. februar 2015 Hvor lenge er det siden du tok den? De har endret vaksinetypen, jeg mener man fikk sterkere reaksjoner av den gamle. For oss var det selvsagt å vaksinere hele familien fordi vi bor i utlandet og reiser ekstremt mye. Anonymous poster hash: 71a1f...d27
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2015 #7 Skrevet 25. februar 2015 Jeg ville ikke tatt sjansen, men heller vært ekstra påpasselig på reise evt valgt "trygge" reisemål. Har selv opplevd at et av barna fikk alvorlige bivirkninger (mmr) pga allergi som vi ikke visste om på forhånd. Det var helt jævlig og jeg trodde hun skulle dø. Det gikk bra, hun fikk heldigvis ingen varige skader. Har likevel valgt å vaksinere de andre barna, men har gjort det på sykehuset der de da har vært obs på at et av barna fikk allergisk sjokk. Anonymous poster hash: e8514...4e6
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2015 #8 Skrevet 25. februar 2015 Jeg ville ikke tatt sjansen, men heller vært ekstra påpasselig på reise evt valgt "trygge" reisemål. Har selv opplevd at et av barna fikk alvorlige bivirkninger (mmr) pga allergi som vi ikke visste om på forhånd. Det var helt jævlig og jeg trodde hun skulle dø. Det gikk bra, hun fikk heldigvis ingen varige skader. Har likevel valgt å vaksinere de andre barna, men har gjort det på sykehuset der de da har vært obs på at et av barna fikk allergisk sjokk. Anonymous poster hash: e8514...4e6 og de stod dermed klar med beredskap.. Anonymous poster hash: e8514...4e6
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2015 #9 Skrevet 25. februar 2015 Det skal svært mye til å bli smittet med hep B hvis du ikke har et yrke som er risikoutsatt. Så den hadde jeg glatt droppet. Han kan evt vurdere den når han blir voksen (økt risiko pga seksuell omgang). Mannen min ble smittet med hep A i Spania, det er mye større risiko for å få denne. Smitter gjennom mat, berøring etc. Han ble ganske syk, men det gikk bra, ingen krise. Om jeg var redd så kraftige bivirkninger hadde jeg nok heller latt barna mine gå gjennom den sykdommen. Anonymous poster hash: 2028f...25b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå