Anonym bruker Skrevet 25. februar 2015 #1 Skrevet 25. februar 2015 Jeg har nå søkt råd hos noen pga. jeg sliter litt i forhold til hvordan jeg skal snakket litt med barnet mitt i en konkret sak som plager barnet innimellom. Jeg vil rett og slett bare ha noen og snakke med som vet mer om slike ting enn meg, sånn at jeg vet hva jeg evt. skal se etter hos barnet mitt eller noen tips til hvordan jeg skal svare når barnet spør. Så snakket jeg med noen i familien om dette her. Dette er noen som er "livredd" psykologer og div. At psykiske ting er et nederlag. Jeg på min side mener at det er mye bedre og spør om hjelp fra andre som har fagkunnskap om slike ting, enn å alltid skulle ordne opp selv. Men nå skremmer de meg med både det ene og det andre fordi jeg søker hjelp..... Men er det ikke bra at man søker hjelp når ting føles litt vanskelig da? Er vel ingen som er ute etter og ta meg eller andre fordet.. Er det litt gammeldags tenking? Husker jeg gikk til samtaler hos psykolog pga. en spiseforstyrrelse når jeg gikk på ungdomsskolen. Pappa syns det var kjempeflaut at datteren trengte psykologhjelp. Kan jo være derfor jeg ble litt tvilende til om jeg har gjort rett her.. Anonymous poster hash: 55f70...e98
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2015 #2 Skrevet 25. februar 2015 Det er ikke dumt å søke råd. Det er egentlig veldig trist at mange ser på psykiske problemer som tabu. Det er jo noe mange sliter med. Anonymous poster hash: 1c35e...fc5
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2015 #3 Skrevet 25. februar 2015 Det er ikke dumt å søke råd. Om du vil gjøre det på den forsiktige måten, kan du jo skrive om problemet på en nettside i egnet forum, anonymt selvsagt. ' Når det gjelder å søke råd hos f.eks lege, psykolog e.l, så husk på at leger og psykologer er utrolig forskjellige. Finn noen du har kjemi med og som du føler tillit til. Det er alfa og omega. Anonymous poster hash: 1103f...322
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2015 #4 Skrevet 25. februar 2015 Helt supert med psykolog. Man går til rørleggeren om rørene er tett. Man går til legen om man brekker armen. Man søker råd hos arkitekt om man bygger på huset. Man går dit fagkunnskapen er. Psykologer har redskaper til å hjelpe en ut av knipa om man sliter på drt planet. Anonymous poster hash: 3c1ae...e2d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå