Kanutten83 Skrevet 25. februar 2015 #26 Skrevet 25. februar 2015 Min på 4,5 kan si r om ordet begynner med r, og noen ganger på slutten. Er r'n midt i ordet blir det til l. Var på 4 årskontroll i dag og fikk beskjed om at det var helt normalt. Om ikke r'n var på plass før skolestart ville de sette inn tiltak i form av logoped
Isola&Lille+julegave Skrevet 26. februar 2015 #27 Skrevet 26. februar 2015 Min på 4 klarer ikke å si R. Hun sier L isteden. Eller så skarrer hun. Vi øver ikke. Jeg skarret til jeg var 6 år. Da lærte jeg rulle-R og brukte det konsekvent i løpet av en uke.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2015 #28 Skrevet 26. februar 2015 Sønnen min var ca to år. Jentene på 2,5 år kan for eksempel si "godteri" med tydelig rulle-r, men ikke på noen andre ord. Anonymous poster hash: afd6a...f45
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2015 #29 Skrevet 26. februar 2015 Eldste snakket med riktig R fra hun begynte å prate. Yngste fyller snart 6 år og sier fortsatt L istedetfor R. Men er ikke bekymret. Det er ganske vanlig. Har fått høre at det ikke er noe logopeder gjør noe med før i 2. klasse. Men håper jo han lærer det snart. Særlig siden han har en R i navnet sitt. Anonymous poster hash: b6990...d82
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2015 #30 Skrevet 26. februar 2015 Eldste og yngste har alltid klart å si r. Mellomste er 6 år og kan det ennå ikke. Anonymous poster hash: 046ac...39b
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2015 #31 Skrevet 26. februar 2015 4,5 år og kan ikke si R, I setninger blir det L og hvis vi ber han si bokstaven R blir det ÆLL. Halv søstera lærte ikke å si R før sommeren mellom 1 og 2 klasse. Anonymous poster hash: 10851...ccc
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2015 #32 Skrevet 26. februar 2015 Min syvåring kan ikke si rulle-r. Vi går jevnlig til logoped og øver masse hjemme. Håper det løsner snart.. Anonymous poster hash: 9b0b0...8ef
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2015 #33 Skrevet 26. februar 2015 Jr på 6,5 år klarer ikke rulle-r. Han bruker en j-lyd. Vi har helt siden siste året i barnehagen etterspurt logoped, men fått beskjed om at det er alt for tidlig. Nå skal han til helsesøster neste uke (1. klasse), og vi kommer til å insistere på logoped. Han er veldig var selv på at han ikke får det til, så da føler vi det er på tide å ta tak i det. Jeg har inntrykk av at skolen godt mener det kan vente ett år eller to til... Anonymous poster hash: 5df96...004
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå